D70s sensori rikki?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
Vastaa Viestiin
vilpertt
Viesti:

D70s sensori rikki?

Viesti Kirjoittaja vilpertt »

D70s alkoi yllättäen tuottamaan allaolevan kaltaista kuvaa(kroppi oof alueesta jotta kuvio erottuu hyvin)

Kuva

"labyrinttikuvio" erottuu parhaiten 1/1 -kokoisessa kuvassa:
http://www.flickr.com/photos/vilpertt/3 ... 2/sizes/o/

kropattu täysikokosesta kuvasta ongelman parhaiten esittävää kohtaa, ei terävöitystä eikä mitään muitakaan säätöjä tehty.

jälkikäteen eri säädöillä kokeiltuna en ole onnistunut tuota kuviota toisintamaan(toistui alunperin parissakymmenessä peräkkäisessä kuvassa), vaikkakin tuntuu et kameran tuottaman kuvan yksityiskohdissa on nyt jotain vialla(voi kyl olla et näen näkyjäkin)

olisko kenelläkään tietoa vastaavasta ongelmasta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Onko terävöitystä käytössä ja varmaanlkin kyse on kameran jpegistä?
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
vilpertt
Viesti:

Kyse on kropatusta rawista joka on ajettu lr2:sen läpi adoben uudella kameraprofiililla mitään säätöjä tekemättä ja ilman terävöitystä.

Eri väriprofiileilla(acr 4.4/yms.) ei ollu tuohon kuvioon mitään vaikutusta.

Exportin laatuna täysi 100(jpg)
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Tuleeko samanlaista jos valotusaika on vaikka 1/200s? Tuo testikuva on 1/800s ja silloin tuossa mallissa on käytössä kennon sähköinen suljin. Jos eri ajoilla on selvä ero niin sitten vika voisi olla kennossa, ehkä. Kuka noista tietää. Jotkut raw-konvertterit on herkempiä tekemään tuollaista kuin muut. Olihan tuo Nikonin omalla softalla tehty jos NEF.

Viasta pääset eroon 320€ hintaan ja saat samalla uusia ominaisuuksia. Niin ja vanhalla voit tehdä mitä tykkäät. Eli osta minulta D80 :)
Voin toimittaa kotiin kun näköjään ollaan samalla kylällä.
--
vilpertt
Viesti:

nikonin omalla softalla en oo tuota kokeillut, mut cs2:sen konvertteri toi esiin samat ongelmat kuin lr2(softahan noissa tosin taitaa olla pohjalla aika sama). Joo, tuntuu et nuo ongelmat tulee vasta yli 1/500 valotusajoilla.. eli varmaan liittyy tuohon veikkaamaasi sähkösen sulkimen ongelmaan.
vilpertt
Viesti:

Tuossa täyskokonen jpg kamerasta
http://www.flickr.com/photos/vilpertt/3 ... 4/sizes/o/

näyttää siltä et just täsmälleen tommonen kuvio toistuu vain noilla spekseillä(eli iso 200, 1/800)
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

vilpertt kirjoitti:Tuossa täyskokonen jpg kamerasta
http://www.flickr.com/photos/vilpertt/3 ... 4/sizes/o/

näyttää siltä et just täsmälleen tommonen kuvio toistuu vain noilla spekseillä(eli iso 200, 1/800)
Eli tuota 1/800sekintia nopeammalla ajalla ei tule?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
vilpertt
Viesti:

näyttää kovasti keskittyvän tuon 1/800s kohalle, vaimenee kumpaankin suuntaan mennessä
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Ei tuosta luulisi ihmeemmin haittaa olevan. Pikkasen blurria niin jo tokenee.
--
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Olenkohan lähinäkönikin suhteen pielessä mutta mä en tajua pahemmin tuota kuviota tuosta...
ps. tosi paljon muuten lasit (jotka kauvaksi katseluun mulla) tummentaa....
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Olenkohan lähinäkönikin suhteen pielessä mutta mä en tajua pahemmin tuota kuviota tuosta vai onko se tosi hiuksen hieno...
ps. tosi paljon muuten lasit (jotka kauvaksi katseluun mulla) tummentaa....
vilpertt
Viesti:

Se on aika hiuksenhieno, mut sitä ei kuitenkaan saa järkevästi blurraamalla tai kuvaa pienentämällä pois kuvasta. Blurratessa katoais kaikki yksityiskohdat ja pienennettäessä tulee interferenssikuvioita tuosta häiriöstä.

No, kuitenkin tän oon nyt saanu selvitettyä niin, että jassin hintalappu korjaukselle olisi ollut päälle 500e(kennon vaihto+työt). Eli tuo D70s jää mulle puolkuntosena hyllyyn/romulootaan ja jatkan kuvaamista toisella kameralla.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

vilpertt kirjoitti:Se on aika hiuksenhieno, mut sitä ei kuitenkaan saa järkevästi blurraamalla tai kuvaa pienentämällä pois kuvasta. Blurratessa katoais kaikki yksityiskohdat ja pienennettäessä tulee interferenssikuvioita tuosta häiriöstä.

No, kuitenkin tän oon nyt saanu selvitettyä niin, että jassin hintalappu korjaukselle olisi ollut päälle 500e(kennon vaihto+työt). Eli tuo D70s jää mulle puolkuntosena hyllyyn/romulootaan ja jatkan kuvaamista toisella kameralla.
ja sitä paitsi piennöksessä ei ole mitään järkeä miten sitten teettää enään isoja kuvia tai rajata...
Vastaa Viestiin