Photoshop Album 2

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Reijoju

Photoshop Album 2

Viesti Kirjoittaja Reijoju »

Moi.

Kiinnostaisi hankkia tuo otsikon mukainen albumiohjelma.
Mutta mahtaako toimia tässä minun koneessa?
Kone on Compaq presario kannettava, Intel celeron 800 Mhz-prosessori ja ram 256 Mt.

- Jukka -
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mustis2

Viesti Kirjoittaja mustis2 »

Haeppa www.adobe.com netistä ilmaisversio (Starter Edition) ja kokeile sillä!
Reijoju

No niin, tuollahan tämä selviää. Kävin kyllä jo aiemmin adoben sivuilla, mutta en hoksannut tehdä hakua album 2 start edition.

Kiitos.

- Jukka -
Viimeksi muokannut Reijoju, Syys 07, 2005 16 : 59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wappu

Viesti Kirjoittaja Wappu »

Olipa aika pettymys tämä Adoben ohjelma. Ihan peruskäyttäjälle tehty, ei pysty näyttämään edes EXIF-tietoja. Listasta päätellen edes kaupallinen täysversio ei tuo merkittävää parannusta puuttuviin ominaisuuksiin.

Kuvat näyttivät kyllä paremmilta kuin nyt käyttämässäni ohjelmassa, liekö kuvanmuodostuksen algoritmi parempi tai mahtaako ohjelma tehdä jonkin kevyen usm:n automaattisesti?
Reijoju

Sain juuri täysversion asennettua ja pikavaikutelma on hyvä.
Klikkaa kuva oikealla napilla ja siitä properites niin löytyy EFIX tiedotkin. Mutta nyt kiire töihin taas.

Ja muuten toimii tässä mun koneessa ihan hyvin. Vrt. alkuperäinen kys....

- Jukka -
antero1

Viesti Kirjoittaja antero1 »

Minulla olisi muutama kysymys Photoshop Album 2:sta.

Pieni alustus alkuun.
Tähän mennessä olen käsitellyt kuvani seuraavasti:
1) Siirrän kuvat kuukausittaiseen kansioon (esim. 05_08)
2) Tämän jälkeen katson kuvat DImage Viewerillä ja poistan huonot.
3) Lopuksi nimeän kuvat seuraavalla periaatteella: 050821_puistossa01.jpg yms.

Kuvia minulla tulee kuukaudessa 100-500 kpl.

Nyt minua kiinnostaisi alkaa käyttämään jotain kuvien arkistointiohjelmaa. Nykyiseen tapaan verrattuna haluaisin mahdollisuuden tallettaa kuvien mukana "kuvatekstit" ja lisäksi haluaisin mahdollisuuden hakea kuvia esimerkiksi siten, että saisin kerralla näkyviin kaikki kuvat lapin reissuilta (tagit?).

Sitten kysymyksiin:
1) Voiko PS Albumissa kuviin kirjoitella kuvatekstejä?
2) Miten Album toimii kun vaihdan uuden tietokoneen? Miten saan tagit ja mahdolliset kuvatekstit uudelle koneelle?

Tässä alkuun muutama kysymys. Asia on entuudestaan minulle aika outo.
haapka

Viesti Kirjoittaja haapka »

antero 1 kysyi:

Sitten kysymyksiin:
2) Miten Album toimii kun vaihdan uuden tietokoneen? Miten saan tagit ja mahdolliset kuvatekstit uudelle koneelle?

Samat asiat askarruttavat minuakin, onko album 3 versio tässä suhteessa parempi.
qudit

Viesti Kirjoittaja qudit »

1) Voi

2) Kopioit tietokannan vaikkapa cd:lle. Tämän voi tehdä joka itse hakemalle kyseisen tietokantatiedoston jostain kansioiden syövereistä - tai sitten suorittamalla tietokannan kopiointi ohjelman omalla helppokäyttöisellä toiminnolla.
T_Ni

Viesti Kirjoittaja T_Ni »

Kun hankin ensimmäisen digikameran vuoden 2004 alussa, päätin hankkia samantien ohjelmat ja päädyin Photoshop Elements 2.0 + Photoshop Album 2.0 Bundle pakettiin. Yksi syy oli se, että Albumissa caption tieto tallennetaan jpegin EXIF tietoihin, mitä muut silloin testissä olleet eivät tehneet.

Muutenkin ohjelma on kyllä ollut varsin näppärä noilla samoilla 100...500 kuvaa kuukaudessa määrillä. Olen myös vaihtanut tietokonetta matkan varrella. Kuvat ja albumin tiedot siirtyivät hienosti backupin palauttamisella.

Tässä samassa foorumissahan http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=11200 on hyviä kommentteja Photoshop Elements 3.0 versiosta, mikä sisältää myös parannetun Albumin.
Vastaa Viestiin