Missä lehdissä tuoreita testejä?
-
Missä lehdissä tuoreita testejä?
Moi !
Olen aikeissa ostaa digitaalikameraa ja pitäisi vähän saada niistä ennakkotietoja joten kysyisin onko kellään tietoa missä lehdessä olisi näistä tuoreista kameroista vertailuja/ testejä?
Kameraan olen ajatellut "sijoittaa" ~250-500 eeroa. En halua mitään isokokoista, vaan mahdollisimman pienen, Koska minulla jo järkkäri on (ja sitä ei aina jaksa perässä raahata).
Kameran tulisi olla hyvällä linssillä ja ainakin 4 mpixeliä, zoomikin olisi tietysti kiva ja metallirunko on myös plussaa. Nämä tiedot laitoin lähinnä sen takia, että minua ei noi dikijärkkärien testit kiinnosta. Saa myös ehdotella hyviä vaihtoehtoja jos tulee mieleen!! Oisko vaikkapa Canon Ixus 500 hyvä?
Olen aikeissa ostaa digitaalikameraa ja pitäisi vähän saada niistä ennakkotietoja joten kysyisin onko kellään tietoa missä lehdessä olisi näistä tuoreista kameroista vertailuja/ testejä?
Kameraan olen ajatellut "sijoittaa" ~250-500 eeroa. En halua mitään isokokoista, vaan mahdollisimman pienen, Koska minulla jo järkkäri on (ja sitä ei aina jaksa perässä raahata).
Kameran tulisi olla hyvällä linssillä ja ainakin 4 mpixeliä, zoomikin olisi tietysti kiva ja metallirunko on myös plussaa. Nämä tiedot laitoin lähinnä sen takia, että minua ei noi dikijärkkärien testit kiinnosta. Saa myös ehdotella hyviä vaihtoehtoja jos tulee mieleen!! Oisko vaikkapa Canon Ixus 500 hyvä?
-
Tuoreimmat ovat netissä. Katso vaikka tämän digicamera.netin linkit tai
www.steves-digicams.com
www.dpreview.com
www.dcresource.com
www.luminous-landscape.com
www.steves-digicams.com
www.dpreview.com
www.dcresource.com
www.luminous-landscape.com
-
kiitän ja kumarrran!
Kiitoksia mustis 2:selle vastauksista!! Minä kun jo odottelin ja ihmettelin, kun ei keneltäkään tule kommenttia, ei edes vinoilua.
... .....noh Kiitoksia kuitenkin=)
... .....noh Kiitoksia kuitenkin=)
-
- Site Admin
- Viesti:
Re: Missä lehdissä tuoreita testejä?
Satuin tässä juuri tunti sitten selailemaan ruotsalaista Allt om DigitalFoto -lehteä. Siinä Canon Digital Ixus 500 sai vain 60%, ergonomia ei ollut kohdallaan ja purppureunaisuus vaivasi kuvia.Jani-SRI kirjoitti:Oisko vaikkapa Canon Ixus 500 hyvä?
Tuolta uutisten puolelta voit yrittää etsiä suomalaisten lehtien testejä (kunhan saa uutiset loman jälkeen päivitettyä).
http://www.digicamera.net/vinkit/vinkki_testit.htm
(sama juttu eli en ole vielä päivittänyt tuoreimpia artikkeleja).
-
- Viesti:
-
- Site Admin
- Viesti:
Taitaa suuri osa ruotsalaislehden testeistä olla englantilaista alkuperää. Itseänikin ihmetytti tämä 60%, sillä tekstissä on esim. "Bildkvaliteten är i allmänhet bra och kameran fångar många detaljer, exakta färgtoner och temperaturer".
Tässä lienee ollut kyse siitä, että Ixus 500:n luokassa saa paremmin vastinetta rahoilleen joillain muilla malleilla.
Tässä lienee ollut kyse siitä, että Ixus 500:n luokassa saa paremmin vastinetta rahoilleen joillain muilla malleilla.