Powershot SX1 IS tuli sitten eilen postissa ja tuntuu olevan kiva peli.
Kamera ei vaan osaa käyttää vanhaa Sigman salamaani, laittoi sen valitsimen mihin tahansa asentoon TTL/MH/ML. Tai kyllähän salama välähtää, mutta kuva tulee ihan valkoiseksi.
Nissinin Speedlite Di622 salama vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta olen lukenut ristiriitaista tietoa toimiiko se SX1:n kanssa. Laite on yhteensopiva E-TTL-II -järjestelmän kanssa, mutta tukeeko se kaikkia kameran ominaisuuksia?
Jossain lukee, että kamera ja salama ovat yhteensopivia, jossain taas selvästi, että ei. Yhdellä nettisivulla sanottiin jopa, että Di622 sopisi SX10:een, mutta ei SX1:een.
Olen tilaamassa salamaa verkosta, joten en pääse oikein kokeilemaakaan. Olisiko kenelläkään varmaa tietoa asiasta?
Juke
SX1 IS + Nissin Di622?
-
Ole rohkea, ole pioneeri ja ota riski, kulje katekaarta. Kerro kaikille kävyt.
Oletko haeskellut netistä mahdolliset Canonin verrokkimallit? Kyseistämiini mahdollisiin verrokkimalleihin itsekään en pysty vastaamaan, mutta softathan (ja komponentit, kytkennät) Canoninkin monissa malleissa lienevät yhtenevät.
Oletko haeskellut netistä mahdolliset Canonin verrokkimallit? Kyseistämiini mahdollisiin verrokkimalleihin itsekään en pysty vastaamaan, mutta softathan (ja komponentit, kytkennät) Canoninkin monissa malleissa lienevät yhtenevät.
-
Joo, tilasin salaman jo. Kerron kyllä miten kävi.
Laite on Canonin malli ja tukee E-TTL-II -järjestelmää, joten pitäisihän sen noiden tietojen perusteella pelata. Mutta kun internetissä, tuolla tiedon valtaväylällä oli ihan päinvastaistakin tietoa. Verrokiksi sopisi varmaan hyvin SX10, mutta jossain jopa luki, että toimisi SX10:ssä, mutta ei SX1:ssä.
Kohtahan tuo selviää kuinka pelaavat yhteen.
Juke
Laite on Canonin malli ja tukee E-TTL-II -järjestelmää, joten pitäisihän sen noiden tietojen perusteella pelata. Mutta kun internetissä, tuolla tiedon valtaväylällä oli ihan päinvastaistakin tietoa. Verrokiksi sopisi varmaan hyvin SX10, mutta jossain jopa luki, että toimisi SX10:ssä, mutta ei SX1:ssä.
Kohtahan tuo selviää kuinka pelaavat yhteen.
Juke
-
Eivät taida sittenkään sopia yhteen
Kamera saa kyllä salaman välähtämään ja zoomatessa salamasta kuuluu hurinaa, joten jonkinlainen ohjaus toimii.
Mutta kun Nissinin laittaa TTL-moodiin, niin salama välähtää aika heikon tuntuisesti ja kuvista tulee tosi tummia. Itse asiassa manuaalimoodin pienimmälläkin tasolla kuva on valoisampi.
Eli enkö ole huomannut jotain asetusta vai eivät ole sittenkään yhteensopivia?
Juke
Mutta kun Nissinin laittaa TTL-moodiin, niin salama välähtää aika heikon tuntuisesti ja kuvista tulee tosi tummia. Itse asiassa manuaalimoodin pienimmälläkin tasolla kuva on valoisampi.
Eli enkö ole huomannut jotain asetusta vai eivät ole sittenkään yhteensopivia?
Juke