Objektiivit Brittein saarelta, postitse?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
xp9

Viesti Kirjoittaja xp9 »

Pakko avautua, toi warehousen käyttämä ParcelForce taitaa olla universumin hitain paketin toimittaja:

Date Time Location Tracking Event
15-01-2009 19:37 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
13-01-2009 23:36 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
12-01-2009 23:05 International Hub Export item accepted into network
12-01-2009 22:54 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
12-01-2009 17:44 Norwich Central Depot On route to local hub
12-01-2009 17:14 Norwich Central Depot Collected from customer
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Aika herkästi saapi komeita arvonimiä, kun ottaa huomioon että Saksasta on välillä tullut paketti 12pv.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
xp9

Viesti Kirjoittaja xp9 »

OskuK kirjoitti:Aika herkästi saapi komeita arvonimiä, kun ottaa huomioon että Saksasta on välillä tullut paketti 12pv.
Odottavan aika on pitkää...
eli toi ei suinkaan tarkottanu, että paketti olis vielä mulla.
Tommoset tiedot päivitty hetkisitten:

Date Time Location Tracking Event
16-01-2009 15:38 Delivery Agent - FINLAND Held in depot - Business closed
16-01-2009 15:37 Delivery Agent - FINLAND Parcel delivered

Missähän paketti on?!
kuisma

Viesti Kirjoittaja kuisma »

xp9 kirjoitti:Missähän paketti on?!
Soita tuonne:

General Logistics Systems Finland Oy
Rydöntie 22
FIN - 20360 Turku
tel. +358 (0)207 - 581 200
fax. +358 (0)207 - 581 201
e-mail: info@gls-finland.com

, saat toimituksellesi Itellan seurantakoodin ja tiedät enemmän.

Homma toimii niin että postin pojat käyvät oven takana, jos ei ketään kotona tulevat seuraavana päivänä uudelleen. Jos ei vieläkään tärppää, laittavat tulemaan lapun että paketti on noudettavissa.

S
Petes

Viesti Kirjoittaja Petes »

Etelä-Suomen pääosin muistaakseni jakaa edellä mainittu GLS ja loput Itella. GLS:ltä ainakin sain itse PF:n koodista käännetyn koodin, joka kelpasi sitten Itellalle...
Estelli

Viesti Kirjoittaja Estelli »

omani tilasin alle 800€
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Petes kirjoitti:Etelä-Suomen pääosin muistaakseni jakaa edellä mainittu GLS ja loput Itella. GLS:ltä ainakin sain itse PF:n koodista käännetyn koodin, joka kelpasi sitten Itellalle...
Mulla paketin tiedot näkyy PF:n koodilla.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Petes

mrl586 kirjoitti:
Petes kirjoitti:Etelä-Suomen pääosin muistaakseni jakaa edellä mainittu GLS ja loput Itella. GLS:ltä ainakin sain itse PF:n koodista käännetyn koodin, joka kelpasi sitten Itellalle...
Loppujakajankin tiedot? Tuohon maahantuloon asti mulla näkyi...
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Petes kirjoitti:
mrl586 kirjoitti:
Loppujakajankin tiedot? Tuohon maahantuloon asti mulla näkyi...
Nuo loppujakajan tiedot näkyvät minulle Itellan sivuilla käyttäen hakuehtona PF:n koodia.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
xp9

Viesti Kirjoittaja xp9 »

mrl586 kirjoitti:Nuo loppujakajan tiedot näkyvät minulle Itellan sivuilla käyttäen hakuehtona PF:n koodia.
Ei näy mulle... no jos sit maanantaina löytyis jostakin.
Estelli kirjoitti:omani tilasin alle 800€
Pahus, mun makso 1075€ :)
Petes

xp9 kirjoitti:
mrl586 kirjoitti:Nuo loppujakajan tiedot näkyvät minulle Itellan sivuilla käyttäen hakuehtona PF:n koodia.
Ei näy mulle... no jos sit maanantaina löytyis jostakin.
Estelli kirjoitti:omani tilasin alle 800€
Pahus, mun makso 1075€ :)
Jos ei näy Itellalla, niin sitten kysyisin GLS:ltä ;-)
Fr0Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fr0Z »

mrl586 kirjoitti:
Mulla parcelforcen asiakaspalvelu muunti PF:n seurantanumeron Itellan seurantanumeroksi...
xp9

Viesti Kirjoittaja xp9 »

Petes kirjoitti: Jos ei näy Itellalla, niin sitten kysyisin GLS:ltä ;-)
Tänään se vihdoin saapui. GLS oli poikennut ovella ja lähipostista kipasin paketin. Nyt oon onnellinen :)
Hinta/nopeussuhde toimituksessa ei mielestäni täyttänyt odotuksia, mutta tyytyväinen olen.
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

Miten mahtaa WHE:ssa käydä sisällä olevan tilauksen kun tuotteen hinta on noussut sitten tilaamisen 200£ ja koko tavara on edelleen pre-order tilassa? Katevaraus on MasterCardiltani tehty alkuperäisen hinnan mukaan.

edit: Soitin ja kysyin. Tilaushetkellä olleen hinnan pitäisi pitää.
nikon-d40

Viesti Kirjoittaja nikon-d40 »

PekkaM kirjoitti:Miten mahtaa WHE:ssa käydä sisällä olevan tilauksen kun tuotteen hinta on noussut sitten tilaamisen 200£ ja koko tavara on edelleen pre-order tilassa? Katevaraus on MasterCardiltani tehty alkuperäisen hinnan mukaan.

edit: Soitin ja kysyin. Tilaushetkellä olleen hinnan pitäisi pitää.
Jos alkuperäinen hinta ja punnan nykykurssi niin ei sulla huolen häivää.

Euro tällä hetkellä 0.9274 penceä ja suunta vahvasti ylöspäin: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/va ... ?curid=GBP
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

Juu, tuollaisenaan hinta on hyvä.

Kyseessä Canon EF 24 f/1.4 L USM II putki ja tilaushetkellä hinta 979£. Nyt nousi siis sivustolla hinta 1179£:aan. AC-Foto haluaisi 1499€ ja B&H 1699$.
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Punta on taas hieman halventunut eurolandiasta katsoen. Eurolla ostaa tällä erää 0.9311 puntaa. 3 kuukauden Euribor jatkaa sekin nätisti suht. lineaarista laskuaan, ollen nyt 2,370%, joka tekee rahastakin periaatteessa koko ajan halvempaa. Asuntovelallisena ei voi kuin olla tyytyväinen, sillä maaliskuussa kun seuraavan kerran tarkistuu korkotaso, lienee uusi lainaerä jo pari hunttia vähemmän kuukautta kohden kuin 2008 kesäkuussa, kun laina oli sidottu sillä hetkellä paljon korkeammalla kulkevaan 12 kk:n juuriporiin. Sitähän saattaisi rahatilanteen salliessa vaikkapa sijoittaa muutaman kympin kameratavaraan joskus lähiaikoina. Mitähän lienee 3kk EB maaliskuun alussa? n. 1,850% ? Jopa hieman vähemmän? Ohjauskorko on 2,00% ja sitä tullaan todennäköisesti vielä laskemaan seuraavan tarkistuksen yhteydessä. Se, kuinka paljon sitä lasketaan, jää nähtäväksi. Tällä erää ei EKP:n korkolinja ole ollut näköjään tarpeeksi aggressiivinen korjaamaan tilannetta riittävästi.

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
jkarppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkarppa »

Tilaus ollut kolme viikkoa sisällä Warehouse Expressillä. Halusivat että lähetän sähkölaskun tai vastaavan, josta näkee osoitteeni, vaikka maksoin Verified by Visalla. Mitään kuittausta/vastausta en saanut lähettämästäni kuvasta.

Eivät vastaa sähköposteihin (vastaus saattaa tulla, mutta se on joku geneerinen copy&paste jossa sanotaan etteivät tiedä koska kama tulee varastoon, vaikka asia ei mitenkään liittynyt siihen).

Puhelimeen kyllä vastattiin heti ja palvelija ystävällisesti kieltäytyi kertomasta mitä tavaroita tilauksestani on jo saatu kerättyä kasaan, vaan ainoastaan raportoi web-sivustollakin näkyvät varastotilanteet. Esimerkiksi pystykahva on web-sivun mukaan ollut "low stock" pari viikkoa, mutta silti sellaista ei minulle ole saatu.

He eivät myöskään suostu veloittamaan luottokorttia etukäteen, jotta edullisen punnan kurssin saisi varmasti hyödynnettyä. Hän kyllä tarjosi vaihtoehtoa jossa he lähettävät kamat sitä mukaa kun saavat ne, ja veloittavat ~60 punnan postikulut joka kerralta erikseen. (Toki tässä on sekin mahdollisuus että punta heikkenee lisää, mutta tilauksen tekemisen jälkeen kurssi on vaihdellut 0.88...0.97, mikä tarkoittaa satojen eurojen muutoksia).

Tilattuna 5D Mark II kitti, pystykahva, 17-40mm, 50mm f/1.4, salama, reppu, kolmijalka. Puhelimeen vastanneen mukaan vain reppu ja jalka on saatavilla.

Lähes kaikkien tavaroiden hintaa on nostettu merkittävästi tilauksen jälkeen, esim. 50mm +35%, joten luulisi ainakin sisään tulevien tilausten vähentyneen.
tikox
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tikox »

Heittäkääpäs nyt tuo WHE numero kaikkine suuntanumeroineen kun en edes osaa soittaa sinne :) Äkkiä kiitos :D

Juu eli
99590-44-XX-01603 481933

Eli noin? mutta mikä on Norwich:hin suunta?

- Tein tilauksen 5.1, tuli kuittaus.
- 7.1 tuli vahvistus tilauksesta
- 8.1 pyydettiin todentamaan ID jonka tein heti, siihen vastausta ei tullut.
- 13.1 kyselin sähköpostilla tilannetta kun kaikki tilaamani tuotteet runkoa lukuunottamatta olivat "vihreällä" ja runko "keltainen", näin siis olut jo pidemmän aikaa tuolloinkin. Vastausta ei tullut.

- Tänään huomasin että parin päivän sisällä katevaraus tililtäni oli rauennut eikä siis enää voimassa(visa electron). Nyt pitäisi selvittää että milloinkahan tuotteet mahdollisesti olisivat tulossa ja miten he haluavat minun tekevän maksun uudestaan. Saapa nähdä miten tämä päättyy...

PS.
Iso käsi -Sale:lle ;)
Viimeksi muokannut tikox, Tammi 21, 2009 17 : 06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Kokeiles ilman tuota ainokaista nollaa ;)

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
Vastaa Viestiin