Tarvikeakkukahvat 450D/1000D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
ChiKung

Tarvikeakkukahvat 450D/1000D

Viesti Kirjoittaja ChiKung »

Mitä tarvikekahvaa suosittelette?

Onko Phottixin kahvalle vakavasti otettavaa vaihtoehtoa? Muutamia muita malleja näyttäisi ebayssa olevan, osassa myös tuo ir laukaisin mukana. Mikä näistä tarvikekahvoista on laadukkain?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jekku86

Viesti Kirjoittaja Jekku86 »

Mulla tämä 1000D:ssä kiinni:
http://tinyurl.com/7z9opl

Toimii. Mun mielestä kahvassa pitää olla nuo namiskat, muuten ei tuu mitään..

Osaan taas linkittää... :D
Your everyday tourist
---------------------------------------------------
All rights reversed?
Muuta
mmlind

Viesti Kirjoittaja mmlind »

toimiikohan tuo 350d:ssä
jotain kahvaa kans kattelin ebaystä, ei ollut sama mutta tarvikemalli kuitenkin. onko näillä eroja alkuperäisten kanssa laadussa. kun luulis et on vaan pala muovia, pari nappia ja akut.

lisäks kaipailisin hieman mielipiteitä miksi kahva on tarpeellinen. akuthan voi pitää laukussa varalla ilman kahvaakin. ote on mahdollisesti parempi kahvan kanssa. napit siinä on kyllä ihan ehdottomat.
Jekku86

400D ja 350D käyttää BG-E3 kahvaa, joten tuo malli ei sovi niihin.

En usko, että on paljoa eroa. Mulla on itseasiassa parempi näppäintuntuma sekä grippi kuin kameran omat. D:

Napit on tunnokkaammat ja rulla hieman jämäkämpi.

Jos olis 400D/350D ottaisin tämän:
http://tinyurl.com/8skuuk

On se niin hassun hieno. :)

Kuvausasento on paljon parempi kuin ilman kahvaa, ei tarvitse vääntää ja kääntää käsiä jotta saa otettua kuva pystyasennossa.
Your everyday tourist
All rights reversed?
Muuta
ChiKung

Toimii. Mun mielestä kahvassa pitää olla nuo namiskat, muuten ei tuu mitään..
Jep. Näköjään joissakin kahvoissa on pelkkä laukaisu, kun taas joissakin rulla + namiskat. Tuo on yksi valintakriteeri kahvalle.

Taitaa mennä phottixin kahva tilaukseen, ellei musta hevonen pääse yllättämään. Ainakin kuvien perusteella vaikuttaa asialliselta. Toinen vaihtoehto on tuo Jekku86:n mainitsema ripa.
lisäks kaipailisin hieman mielipiteitä miksi kahva on tarpeellinen.
Todellinen syy: Köyhänä ei ollut varaa oikean kokoiseen kameraan.

Kameran runko on yksinkertaisesti liian pieni ilman kahvaa, myös vaakakuvauksessa, vaikka käsi ei suuri olekaan. Pari sormea tahtoo aina lipsahtaa pois kameran kädensijasta. Lisäpaino tukevoittaa myös kuvaamista ja tasapainottaa kevyttä kameraa. Kokeile kahvatonta ja kahvallista kameraa käteen, niin tiedät eron.
Verig

Viesti Kirjoittaja Verig »

ChiKung kirjoitti:Kameran runko on yksinkertaisesti liian pieni ilman kahvaa, myös vaakakuvauksessa, vaikka käsi ei suuri olekaan.
Canonin pikkuiset ovat aina tuntuneet ilman kahvaa vähän epämääräisiltä mutta muuttuvat kahvalla erittäin miellyttäviksi.
varjoj

Viesti Kirjoittaja varjoj »

Täältä muutama aikaisempi viesti aiheesta.
ChiKung

Hong Kong Suppliesilta lähti Phottix kahva ilman akkuja tilaukseen. Meni sopivasti alle tullausrajan postikuluineen, niin ei ole tullinkaan kanssa ongelmia (jos nyt ylipäätään lähettävät koko kahvaa..) :D
Canonin pikkuiset ovat aina tuntuneet ilman kahvaa vähän epämääräisiltä mutta muuttuvat kahvalla erittäin miellyttäviksi.
Nikon oli vaihtoehtona parempi käteen, mutta kahvan kanssa kanuuna vei voiton.
Jekku86

ChiKung kirjoitti:Hong Kong Suppliesilta lähti Phottix kahva ilman akkuja tilaukseen. Meni sopivasti alle tullausrajan postikuluineen, niin ei ole tullinkaan kanssa ongelmia (jos nyt ylipäätään lähettävät koko kahvaa..) :D
Mun mielestä HKSuppliesilta tulee ihan oikeasti ne tavarat, eli ei hätää. Kysyin sieltä mistä itse tilasin ihan rohkeasti tilatessani josko voisivat lähettää lahjana. Mitään ei vastattu, mutta nätisti oli tullauslapussa merkki kohdassa "Gift".

Tuossa jokunen päivä kokeilin kameraa ilman kahvaa ja ihmetys oli suuri kun huomasin, ettei kuvaamisesta tullut mitään ilman kahvaa. Käsi oli niin omituisessa asennossa, eli kyllä siitä kahvasta on hyötyä.
Your everyday tourist
All rights reversed?
Muuta
ChiKung

Tulihan se sieltä. Tilauksen aikataulu tuolla: http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1881
Jäi hyvät fiilikset ensimmäisestä eBay-ostoksesta.

Kahvan kumiosat on muuten erittäin pitävät. Saakohan tuohon 1000D:hen vaihdettua muoviosien tilalle kumiset gripit? Onko niitä jossain myynnissä erikseen?
You Can't
Jekku86

ChiKung kirjoitti:Kahvan kumiosat on muuten erittäin pitävät. Saakohan tuohon 1000D:hen vaihdettua muoviosien tilalle kumiset gripit? Onko niitä jossain myynnissä erikseen?
Samaa olen itsekin miettinyt nyt kun kahvassakin on kumigripit... Itse olen koittanut etsiskellä muttei mitään ole löytynyt. Kaipa siihen täytyy jotain grippisprayta ruiskia...
Your everyday tourist
All rights reversed?
Muuta
Repro

Viesti Kirjoittaja Repro »

ChiKung kirjoitti:Hong Kong Suppliesilta lähti Phottix kahva ilman akkuja tilaukseen. Meni sopivasti alle tullausrajan postikuluineen, niin ei ole tullinkaan kanssa ongelmia.
Paljonko jäi kahvalle hintaa?
Paljos se tullausraja muuten nykyään on?
Juuri eilen tilailin linssejä, salaman kääntö/tilttipäällä ja vastavalosuojia. Saas nähä tuleeko tulleja vai ei?
Vastaa Viestiin