"Muistitaulukko"?
-
"Muistitaulukko"?
Ostin juuri Canon A75:n ja nyt mietin itselleni sopivaa muistikorttia. Olen kuullut että on olemassa sellainen näppärä taulukko, josta näkee montako kuvaa mahtuu muistikortille, kun otetaan huomioon kuvan laatu ja koko. Joten jos teillä on tietoa asiasta tai jokin linkki niin se olisi tervetullut, kiitos!
(tai jos ei taulukkoa, niin voisiko joku kertoa, minkä kokoinen on isoin ja parhaimman laatuinen kuva A75:llä otettuna?)
(tai jos ei taulukkoa, niin voisiko joku kertoa, minkä kokoinen on isoin ja parhaimman laatuinen kuva A75:llä otettuna?)
-
- Viesti:
-
-
-
- Viesti:
Mulla on 2 kingstonia (olivat halvimmat sillon) .. eikä oo vielä mitään vikoja tullut. Sen sijaan muinainen sandiskin sd-kortti hajos.nim: yksi kortti takuuvaihdossa ja toinen särkioleva laatikon pohjalla. (Kingston&Verbatim)
Ja kyllä meinaan seuraavaks tommosen 41€ Kingstonin 256mt ostaa.
Hyväähän noissa on kuitenkin takuut, 3 vuodesta elinikäisiin.
-
- Viesti:
Itseasiassa 38€ näyttää olevan halvin hinta, Mbnetin hintaseurannasta:plötsligt kirjoitti:Mistä tuo 41€ Kingston löytyy? Tarkoititko tämän takuuta edellisessä viestissä?
P.S. Lisää kuvia sivuillesi Mazaa (korvaa joitakin vanhoja)
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=4251
En o varma, mutta aika poikkeuksetta taitaa olla Kingstonin kamoja.. who knows...
Pst. joo.. kuvia pitäs päivitellä, kun sais ammennettua voimat jostain :) (laiska kun oon, mut kattellaan...)
-
No jaa, itse ostin juuri 40 egellä kingstonin muistikortin, muistaakseni kolmen vuoden takuu... Ostin 2 kk sitten myös halvimman SD-muistikortin, oliko nyt Sandisk ja takuu taisi olla 5 vuotta... Tällaisilla takuilla uskallan kyllä ostaa näitä halpojakin :)Äläkä osta sitä halvinta. ..
Ilmoitan kyllä jos jotain vikoja ilmaantuu
Lämmittää muuten tosi paljon jos kortilla on kuvia jostain tärkeästä tapahtumasta ja sitten se kortti päättääkin laueta ;)Jontem kirjoitti:Tällaisilla takuilla uskallan kyllä ostaa näitä halpojakin :)
Ilmoitan kyllä jos jotain vikoja ilmaantuu
noh, itsellä on kingstonin kortti, hyvin on toiminut ja 5v takuu tuossa taitaa olla.
-
Tuo on muuten tärkeä pointti.Lämmittää muuten tosi paljon jos kortilla on kuvia jostain tärkeästä tapahtumasta ja sitten se kortti päättääkin laueta ;)
Kyllä minäkin sen 10-20 euroa kalliimman kortin ottaisin, jos selvästi luvattaisiin ja todistetusti tietäisin että se kalliimpi todella kestää sen kolme vuotta, mutta kun näin ei taida asia olla, (ilmeisesti vikoja on satunnaisesti, tosin ehkä hieman vähenmmän kuin halvemmissa, myös niissä kalliimmissa) niin tyydyn siihen halvimpaan, kun en sitten sen kalliimman kortin nopeudestakaan kovasti hyödy (A75).