Canon eos 450D vs. 1000D
-
- Viesti:
Olen itse myös hankkimassa ensimmäistä digijärkkäriä kun olen pari vuotta tässä G7:lla kuvailut sellaista 3000-4000 kuvan vuosivauhtia. Kuvailen pääasiassa perhetapahtumia, lastani ja napsin lomamatkoilta muistoja, joten ammatikseni en kuvaa enkä jaksa liikkua metsässä lintujen perässä.
Aikani tässä pähkäiltyäni olen vahvasti kallistumassa tuon 1000D:n kannalle. Omasta mielestäni 450D ei ole 200 euroa parempi (Rajalassa 1000D kit h. 399,- ja 450D kit 599,-). Kahden megapixelin ero ei minua liikuta, kun en tee mitään julisteita. Onko pistetarkennuksessa sitten 7 vai 9 pistettä - yks hailee. Sitä keskimmäistä pistettähän kuitenkin tulee pääasiassa käytettyä.
Olen vain miettinyt, että pärjääköhän tuolla kitillä kuinka pitkälle vai pitäiskö ostaa samantien tuplakitti. Rajalassa saa hintaan 559,- tuplakitin, jossa on joko EF 55-200/4.5-5.6 II USM tai EF 75-300/4-5.6 III. Osaisiko joku opastaa mitä eroa näillä mahdollisesti on (muuta kuin toisella saa ammuttua pidemmälle)? Onko eroa nopeudessa tai jotain muuta oleellista, mikä kallistaisi jomman kumman puolelle? Lisäksi vastaavat Sigman putket saisi 60 euroa halvemmalla. Onko laadussa/nopeudessa eroja näihin Canonin omiin putkiin ja mahtaako noissa Sigman putkissa olla vakaaja?
Lisäsalama pitäisi kaiketi hankkia myös, mutta loppuu budjetti kesken. Josko sitten myöhemmin.
Aikani tässä pähkäiltyäni olen vahvasti kallistumassa tuon 1000D:n kannalle. Omasta mielestäni 450D ei ole 200 euroa parempi (Rajalassa 1000D kit h. 399,- ja 450D kit 599,-). Kahden megapixelin ero ei minua liikuta, kun en tee mitään julisteita. Onko pistetarkennuksessa sitten 7 vai 9 pistettä - yks hailee. Sitä keskimmäistä pistettähän kuitenkin tulee pääasiassa käytettyä.
Olen vain miettinyt, että pärjääköhän tuolla kitillä kuinka pitkälle vai pitäiskö ostaa samantien tuplakitti. Rajalassa saa hintaan 559,- tuplakitin, jossa on joko EF 55-200/4.5-5.6 II USM tai EF 75-300/4-5.6 III. Osaisiko joku opastaa mitä eroa näillä mahdollisesti on (muuta kuin toisella saa ammuttua pidemmälle)? Onko eroa nopeudessa tai jotain muuta oleellista, mikä kallistaisi jomman kumman puolelle? Lisäksi vastaavat Sigman putket saisi 60 euroa halvemmalla. Onko laadussa/nopeudessa eroja näihin Canonin omiin putkiin ja mahtaako noissa Sigman putkissa olla vakaaja?
Lisäsalama pitäisi kaiketi hankkia myös, mutta loppuu budjetti kesken. Josko sitten myöhemmin.
-
Kehotan Dino hakemaan tuon 1000D kitin Gigantista. Sama hinta, mutta saat tuon IS-version. Tällä tuntuisi ihan kivasti pääsevän alkuun ja tosiaan saa perspektiiviä millaista lisäoptiikkaa siihen mahtaa tarvita.
Mainittakoon vielä se kuukauden palautusoikeus, jos et koe laitetta pitämisen arvoiseksi.
Mainittakoon vielä se kuukauden palautusoikeus, jos et koe laitetta pitämisen arvoiseksi.
-
Edit: Lisätty lainaus
Sigma 55-200/4-5,6 DC
(cyberphoto: 128 eur)
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro
(cyberphoto: 197 eur)
Laatuvertailusta en osaa sanoa halaistua sanaa.
//milarik
Sigman vakaajan lyhenne on "OS", eli noissa alla listatuissa esimerkeissä ei ole vakaajaa.Dino kirjoitti:vastaavat Sigman putket saisi 60 euroa halvemmalla. Onko laadussa/nopeudessa eroja näihin Canonin omiin putkiin ja mahtaako noissa Sigman putkissa olla vakaaja?
Sigma 55-200/4-5,6 DC
(cyberphoto: 128 eur)
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro
(cyberphoto: 197 eur)
Laatuvertailusta en osaa sanoa halaistua sanaa.
//milarik
Don't sleep or you'll find me gone
just an image in the air
just an image in the air
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Ainakin tämän mukaan tuo obiska on vanhempaa mallia. Tosin siihen tulee mukaan tuo kirjanen.Dino kirjoitti:Hetkonen... Käsittääkseni kit on täsmälleen sama Rajalassakin.Cam70 kirjoitti:Kehotan Dino hakemaan tuon 1000D kitin Gigantista. Sama hinta, mutta saat tuon IS-version. Tällä tuntuisi ihan kivasti pääsevän alkuun ja tosiaan saa perspektiiviä millaista lisäoptiikkaa siihen mahtaa tarvita.
http://www.rajala.fi/www/popupcard.php?id=5997
-
Rajala: CANON EOS 1000D + EF-S 18-55/3.5-5.6Dino kirjoitti:Hetkonen... Käsittääkseni kit on täsmälleen sama Rajalassakin.Cam70 kirjoitti:Kehotan Dino hakemaan tuon 1000D kitin Gigantista. Sama hinta, mutta saat tuon IS-version. Tällä tuntuisi ihan kivasti pääsevän alkuun ja tosiaan saa perspektiiviä millaista lisäoptiikkaa siihen mahtaa tarvita.
(Huomaa: ei merkintää "IS")
Gigantti: "Kameran peruspaketissa on rungon lisäksi Canon EF-S 18-55 mm IS -objektiivi"
(Huomaa: merkintä "IS")
Tuplakitti:
Rajala: "CANON EOS 1000D + EF-S 18-55/3.5-5.6 + EF 55-200/4.5-5.6 II USM"
(Huomaa: ei merkintää "IS" kummassakaan lasissa)
Edit: copy-pastessa jäi osa mallimerkinnästä pois, ei merkitystä aiheeseen.
//milarik
Viimeksi muokannut milarik, Joulu 29, 2008 0 : 08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
just an image in the air
just an image in the air
-
- Viesti:
Cam70 kirjoitti:Ainakin tämän mukaan tuo obiska on vanhempaa mallia. Tosin siihen tulee mukaan tuo kirjanen.Dino kirjoitti:Hetkonen... Käsittääkseni kit on täsmälleen sama Rajalassakin.Cam70 kirjoitti:Kehotan Dino hakemaan tuon 1000D kitin Gigantista. Sama hinta, mutta saat tuon IS-version. Tällä tuntuisi ihan kivasti pääsevän alkuun ja tosiaan saa perspektiiviä millaista lisäoptiikkaa siihen mahtaa tarvita.
Ookoo. Väännätkö minulle vielä rautalangasta mitä eroa näillä käytännössä on?
-
milarik tuossa jo kertoikin, mutta tässä uudemmassa kittilinssissä on kuvanvakaaja, joten käsivaralta kuvattaessa heikossa valossa onnistumisen mahdollisuus paranee huomattavasti. Tätä uudempaa linssiä on myös kehuttu tietäjien arvosteluissakin.Dino kirjoitti:Cam70 kirjoitti:Ainakin tämän mukaan tuo obiska on vanhempaa mallia. Tosin siihen tulee mukaan tuo kirjanen.Dino kirjoitti: Hetkonen... Käsittääkseni kit on täsmälleen sama Rajalassakin.
Ookoo. Väännätkö minulle vielä rautalangasta mitä eroa näillä käytännössä on?
Lisäksi ehkä haluaisit mahdollisesti hankkia vakaajamallisen 55-250 millisen vaihtoehdon tulevaisuudessa, joka sekin taitaa antaa ns. rahalle vastinetta.
-
- Viesti:
Hyvä, että tuli tämä selväksi. Haluan ilman muuta tuon vakaajamallin kun kerran samaan hintaan saa. Noissa tuplakiteissäkään ei näemmä ollut sitten vakaajaa. Täytynee lisäputket ostaa käytettynä, jos kohille sattuu.Cam70 kirjoitti: milarik tuossa jo kertoikin, mutta tässä uudemmassa kittilinssissä on kuvanvakaaja, joten käsivaralta kuvattaessa heikossa valossa onnistumisen mahdollisuus paranee huomattavasti. Tätä uudempaa linssiä on myös kehuttu tietäjien arvosteluissakin.
Lisäksi ehkä haluaisit mahdollisesti hankkia vakaajamallisen 55-250 millisen vaihtoehdon tulevaisuudessa, joka sekin taitaa antaa ns. rahalle vastinetta.
-
Telezoomeja liikkuu ihan mukavasti käytettynä, mutta toki nuo tyyliin 70-200 tai 55-200mm lasit vakaajallisina versioina tapaavat maksaa jonniiverran riihikuivaa. Varsinkin sitten, kun (ei jos) eteen tulee tilanne, että tarvitaan enemmän valovoimaa, kuin mitä kittilasilla on tarjota. Mutta se on sitten sen ajan murhe.
Iloista kuvailua!
//milarik
Iloista kuvailua!
//milarik
just an image in the air
just an image in the air
-
Olisihan tuo loistava palvelu, jos noikseen olisi :-D Mutta lueskelin Gigantin "lainapalvelun" ehtoja, ja sielä sanotaan mm. seuraavaa:OskuK kirjoitti:Gigantin ilmaisen lainapalvelun varaan taidan itsekin jatkossa matkakamerani pistää ;-)
Veikkaisin että lomareissulla 500 kuvaa lauottu kamera ei ole ihan aikuisten oikeasti tuota ehtoa vastaava palautettava :-/Gigantin ehdot kirjoitti:Palautusoikeus ei koske ... tavaraa jollaista ei voida palauttaa edelleen myytäväksi...
Tuote tulee palauttaa tai lähettää takaisin ehjänä. Sen tulee olla samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen. Et saa käyttää tuotetta, mutta voit tutusta siihen varovasti.
Mutjoo.
//milarik
just an image in the air
just an image in the air
-
- Viesti:
Nyt on tuliterä EOS 1000D räplättävänä ja tuo toinen putki jäi tosiaan vielä kauppaan kun hinnat on suolaiset.milarik kirjoitti:Telezoomeja liikkuu ihan mukavasti käytettynä, mutta toki nuo tyyliin 70-200 tai 55-200mm lasit vakaajallisina versioina tapaavat maksaa jonniiverran riihikuivaa. Varsinkin sitten, kun (ei jos) eteen tulee tilanne, että tarvitaan enemmän valovoimaa, kuin mitä kittilasilla on tarjota. Mutta se on sitten sen ajan murhe.
Iloista kuvailua!
//milarik
Yksi kysymys kuitenkin heti alkuun. Kun katson LCD näytöltä kuvaustietoja, oikeassa yläkulmassa on tuo kansion numero ja kuvanumero. Siinä minulla lukee 100-4638. Mitä se tarkoittaa? Ei kai sitä, että tällä pakasta vedetyllä koneella onkin ammuttu jo neljä ja puolituhatta kertaa?
-
Onko muistikortti uusi vai onko sitä käytetty aiemmin jossain toisessa kamerassa?Dino kirjoitti:Yksi kysymys kuitenkin heti alkuun. Kun katson LCD näytöltä kuvaustietoja, oikeassa yläkulmassa on tuo kansion numero ja kuvanumero. Siinä minulla lukee 100-4638. Mitä se tarkoittaa? Ei kai sitä, että tällä pakasta vedetyllä koneella onkin ammuttu jo neljä ja puolituhatta kertaa?
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Pentax K200D
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Jatkui suoraan siihen. Ja oli se ilman pakettia. Otettiin suoraan esittelykoneesta. En siitä mitään maksanutkaan.
Huojentava tieto. Kuvittelin ensin, että se oli kameran kuvien määrä. Vaihdoin just vanhasta omasta G7:sta muistikortin tilalle ja sehän näytti jo miltei 9000, joten tämäkin rauhoitti minua. Opin taas jotain.
Huojentava tieto. Kuvittelin ensin, että se oli kameran kuvien määrä. Vaihdoin just vanhasta omasta G7:sta muistikortin tilalle ja sehän näytti jo miltei 9000, joten tämäkin rauhoitti minua. Opin taas jotain.