d70 paketti!?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
kostaja!

d70 paketti!?

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Hei,

en ole järkkäreihin hulluna perehtynyt ja siksi asiantuntevat neuvot ovat tarpeen!
aikomuksenai olisi hommata tulevaisuudessa mahdollisesti nikon d70 ja siihen pari putkea! harrastan pääasiassa luontokuvausta joten tarvitsen kaksi siihen soveltuvaa erilaista hyvää putkea. perusputken jolla pääsee laajakulmaan esim. kinovastaava 28mm-100mm (tai. jotain sinne päin) sekä sitten isomman putken jolla voi kuvailla tipuja sun muita, siinä sais telepää mennä aina 300mm tai jopa 400mm asti! miten noissa teleputkissa jos puhutaan 300mm putkesta, on tuo laajapää? eli kuinka pitkiä zoomeja löytyy?
tarkotus ois että putket olisivat laadukkaita ja hyviä mutta ei kuiotenkaan välttämättä ihan mitään kalleimpia mahdollisia, vaan hyvät perusputket joilla pääsee vauhtiin!
suositelkaa noihin vaatimuksiin osuvia paketteja ja missä hinnoissa ne pyörii? entä miten tollasilla perusputkilla onnistuu makrokuvaus? pitäskö olla erilinnen lähilinssi tai jotai?
mitä mieltä olette suodattimista ja filttereistä?
thanks jos viitsitte vastailla! :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jukjuv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jukjuv »

Noh noiden samojen kysymyksien parissa olin itsekkin vähän aikaa sitten.

Ehkäpä sinulle toi alotuskitti 18-70mm nikkorin putkella olis sillee jees.

Itse valitsin siihen rinnalle Tamronin 28-300mm XR f3.5-6.3 zoomin ja
Nikkorin kiinteän 50mm f1.8.

Vielä puuttuis kunnon laajakulma, ehkä joku sigman 8mm olis sopiva??

Itse olen ollut tyytyväinen kaikesta huolimatta putkien laatuun ja kyllä
toi tamronin 28-300mm on aika kätevä reissussa. Tietysti piirto sais olla parempi, eli joskus harmaassa tulevaisuudessa hankin ainakin 400mm kiinteän putken.

Kuva

Muistathan että Nikon D70 on 1.5X kerroin putkille.
Ja setti ei sisällä muistikorttia. Suasittelen SanDisk :in ultra 2
sitä minäkin odottelen kuhan 1g tulis vaan maahan maahantuojalle
deal comp:ille.
Jukka Juvankoski
Survoja

Viesti Kirjoittaja Survoja »

Itse valitsin siihen rinnalle Tamronin 28-300mm XR f3.5-6.3 zoomin ja Nikkorin kiinteän 50mm f1.8.
Minkäs hintainen tuo Tamroni on? En ihan heti Suomesta ainakaan googlella löytänyt. Olisiko sinulla mallikuvia mistä näkyisi millaista jälkeä tuo tekee?
Nikonin kamera ja putki
jukjuv
Viesti:

Survoja kirjoitti:
Itse valitsin siihen rinnalle Tamronin 28-300mm XR f3.5-6.3 zoomin ja Nikkorin kiinteän 50mm f1.8.
Minkäs hintainen tuo Tamroni on? En ihan heti Suomesta ainakaan googlella löytänyt. Olisiko sinulla mallikuvia mistä näkyisi millaista jälkeä tuo tekee?
Ostin sen http://www.telefoto.fi/ :sta ja se makso 330euroa.

On yksi kuva, eli: http://koti.mbnet.fi/jukjuv/testi/DSC_0959.JPG

joka alkuperäinen, mutta ei mikään testikuva "eli joku paikkallaan oleva kohde esim kukkanen, terävyysalueella jne... :) :)"
Jukka Juvankoski
TeukkaH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeukkaH »

jukjuv kirjoitti: Ostin sen http://www.telefoto.fi/ :sta ja se makso 330euroa.

On yksi kuva, eli: http://koti.mbnet.fi/jukjuv/testi/DSC_0959.JPG

joka alkuperäinen, mutta ei mikään testikuva "eli joku paikkallaan oleva kohde esim kukkanen, terävyysalueella jne... :) :)"
Kyllä tuo Tamronin putki ihan näin peruskäyttöön näyttäisi piirtävän kohtuullisen tarkasti, kun tuota ottamaasi lentokonekuvaa katselee. Eikä hintakaan ihan hirvitä.

Onko tuossa 50mm kiinteässä objektiiviissa mielestäsi huomattavia etuja kittilinssiin nähden, jotta sen hankinta olisi perusteltua?
Mitä noita nyt vähän katselin, niin kitissä on F3,5-4,5 ja tuossa kiinteässä F1,8. Ero on kyllä huomattava ja jos piirto on tarkempaa, saattaisi tuollaisen itsekin jossain vaiheessa, joskus sitten kun D70:n saan (tilauksessa kolmatta kuukautta), kameran kaveriksi hankkia...
jukjuv
Viesti:

TeukkaH kirjoitti: Onko tuossa 50mm kiinteässä objektiiviissa mielestäsi huomattavia etuja kittilinssiin nähden, jotta sen hankinta olisi perusteltua?
Mitä noita nyt vähän katselin, niin kitissä on F3,5-4,5 ja tuossa kiinteässä F1,8. Ero on kyllä huomattava ja jos piirto on tarkempaa,
Kyllä siinä mielestäni on ja todella hankin sen ilta-ilmakuvauksia varten, että valovoima riittäis. Ja kun olen tossa takapihalla sitä testannu, niin on siinä hiton hyvä piirto, mutta täytyy myöntää että on myös tossa Nikonin kitti putkessa 18-70mm ihan ok, paitti kyllä se 50mm voittaa sen mennen tullen. Se on sellanen "halvalla hyvää" ratkasu ja toi 50mm+1.5X D70 kerroin on aika hyvä ratkasu mun tarkotuksiin.
TeukkaH kirjoitti: saattaisi tuollaisen itsekin jossain vaiheessa, joskus sitten kun D70:n saan (tilauksessa kolmatta kuukautta), kameran kaveriksi hankkia...
No huh, huh..... osta jo Suomesta, eli peru tilaus ja marssi foto / kodinkoneliikkeeseen ja osta kitti ja rupee kuvaa... kohta ollaan jo kesän huonommalla puolella. ite kun tein ostopäätöksen kesti Nikonin saaminen mun käsiin 1 viikon.

3kk????
Jukka Juvankoski
kaptah

Viesti Kirjoittaja kaptah »

Viimeksi muokannut kaptah, Touko 24, 2009 16 : 16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TeukkaH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeukkaH »

jukvuk kirjoitti:No huh, huh..... osta jo Suomesta, eli peru tilaus ja marssi foto / kodinkoneliikkeeseen ja osta kitti ja rupee kuvaa... kohta ollaan jo kesän huonommalla puolella. ite kun tein ostopäätöksen kesti Nikonin saaminen mun käsiin 1 viikon.

3kk????
Kolmatta kuukautta ollaan tosiaan menossa. Sano vain, mistä löydät d70-kitin alle 1400 euron, niin pistän saman tien tulemaan. Nimittäin tuon verran se maksaa verkkokauppa.comissa, eikä budjetti valitettavasti anna tuosta juuri myöten, siitä kun alunperin lähdettiin ja tiedossa on varmoja rahanreikiä paikkakunnan vaihdon myötä muutenkin.

Paikallisen valokuvausliikkeen hinnat tuntuvat lähtevän 1600 eurosta ylöspäin. Positiivista on se, että verkkokaupan varausjono on tippunut 30:sta 18:aan ja luulenpa olevani sattuneesta syystä melko keulilla, kun kameraa nyt pikkuhiljaa alkaa sinnekin ilmestymään.

Toisaalta aikani ei juurikaan olisi valokuvaukseen riittänyt ja lisäksi tarvitsen kameraa toden teolla vasta elokuussa, sillä olen lupautunut kuvaamaan suurehkot juhlat ja hoitamaan sen puolen kunnolla kotiin. Nykyinen Canonin Ixus v3 ei enää jostain syystä jaksa vakuuttaa.
kaptah

Viimeksi muokannut kaptah, Touko 24, 2009 16 : 16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jukjuv
Viesti:

kaptah kirjoitti:Miksi tilata verkkokaupasta joka myy Saksan importteja kun voisi ostaa suoraan Saksasta ilman turhia katteita paljon nopeammin.
??
Miksi ostaa verkkokaupasta, kun voi ostaa tuotteen jossa on selkeä suomenkielinen opus + eikä mitään ihmettelyjä takuukorjauksien tms asioiden kanssa... aidon Nikon Finland tuotteen???

Mutta... jo pelkästään verkkokaupasta ostaminen tukee Suomalaisten työllisyyttä ja hyvinvointia ja saa kaupan päälle Suomalaisen kuluttajasuojan ja __virhevastuun__, kyllä eroja löytyy, mutta kaikki tyylillään ja moraalillaan ja riskeillään. Tärkeintähän on että on _itte tyytyväinen_ ratkaisuihinsa ja voi rauhallisin mielin nukkua yöunensa.
Jukka Juvankoski
jukjuv
Viesti:

TeukkaH kirjoitti: Kolmatta kuukautta ollaan tosiaan menossa. Sano vain, mistä löydät d70-kitin alle 1400 euron, niin pistän saman tien tulemaan. Nimittäin tuon verran se maksaa verkkokauppa.comissa, eikä budjetti valitettavasti anna tuosta juuri myöten, siitä kun alunperin lähdettiin ja tiedossa on varmoja rahanreikiä paikkakunnan vaihdon myötä muutenkin.
No et ainakaan aitoa Nikon Finland tuotetta mistään (kit 18-70), koska tuote maksaa jo sille kauppiaallekkin enemmän kuin 1400euroa.

Laita muutama roponen lisää ja käy hakemassa kamera ja ryhdy kuvaamaan..... rahaa se vaan on ja ei sitä saa mukaansa kun täältä lähdetään.

:) :) :) noh ehkäpä isäni motto "kaikki on halpaa mitä rahalla saa" ei aina tunnu järkevältä, mutta kun syvällisemmin miettii niin näinhän se on .... on paljon asioita joita rahalla ei saa.

Noh nyt meni jo vähän offtopiciks... anteeksi.

mutta kaikesta huolimatta kohta on tämä kesä menny!
Jukka Juvankoski
kaptah

Viimeksi muokannut kaptah, Touko 24, 2009 16 : 13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jukjuv
Viesti:

kaptah kirjoitti:Kyllä minulla on hyvin vahva käsitys että verkkokaupan importtaamissa seiskakympeissä ei suomimanuaalia juurikaan ole. (Taas saa korjata virhekäsitykset joku vkaupasta kameransa ostanut).
Suomen kuluttajasuojan mukaan kaikissa myytävissä tuotteissa on oltava suomenkielinenkäyttöohje. Jonka verkkokauppa on useesti kiertänyt tekemällä vain suomenkielisen pikaoppaan, joka ei kylläkään vastaa millään muotoa alkuperäistä suomenkielistä manuskaa.
kaptah kirjoitti: Mitä moraaliin tulee, niin tämähän ei nyt tähän kauheasti liity, mutta. Perheemme joutui myymään sukutilamme ollassani nuori kun Suomi liittyi EU:n ja kyseinen tila ei enää sen saurauksena kannattanut. Isot velat jäi. Hieman suoni kiristää päässä jos nyt en saisi tätä liittoumaa hyväkseni käyttää vaan olisin jotenkin moraaliton jos esim ostan kameran Saksasta.
paha homma ja missään nimessä ei mukava kohtalo, siinä äkkiä menee terveys ja elämä pilalle :( :(
kaptah kirjoitti: Ja takuut toimivat vallan mainiosti myös täällä kotosuomessa.
Takuut toimii, mutta ei Suomen kuluttajsuojan virhevastuu mikä onkin huomattavasti kattavampi kuin mikään takuu.

Esim jos sun Nikon D70 menee 2v päästä rikki, mitäs sitten? kuka maksaa viulut?

Suomen kuluttajasuojan mukaan ..... myyjä.
Jukka Juvankoski
JuKo

Viesti Kirjoittaja JuKo »

jukjuv kirjoitti:
Takuut toimii, mutta ei Suomen kuluttajsuojan virhevastuu mikä onkin huomattavasti kattavampi kuin mikään takuu.

Esim jos sun Nikon D70 menee 2v päästä rikki, mitäs sitten? kuka maksaa viulut?

Suomen kuluttajasuojan mukaan ..... myyjä.
Veikkaisin että Saksan kuluttajan suoja ei juuri tuosta kalpene. Kaiken lisäksi Saksasta ostettuun saa huomattavasti paremman (ja nopeamman) huollon kun lähettää kameran suoraan Saksaan huoltoon. Näin ainakin minun kokemukseni mukaan.

ps. laitoin viikko sitten D-70 tilauksen Saksaan ja seuraavana aamuna tuli vastaus että kamera on postissa. Nyt on postin seurannan mukaan Suomessa kuljetuksessa tänne Ouluun.
kaptah

Viimeksi muokannut kaptah, Touko 24, 2009 16 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jukjuv
Viesti:

JuKo kirjoitti: Veikkaisin että Saksan kuluttajan suoja ei juuri tuosta kalpene.
Kyllä kalpenee...... Saksan virhevastuussa puhutaan 2vuodesta. Suomen virhevastuussa taas "oletetusta käyttöiästä", eli vaikka D70 menis suomessa 3 vuoden päästä rikki poikki katki, niin virhevastuu toimii taas Saksassa päiväkin yli 2V..... huono juttu ja kuka ylipäätään pystyy / rahkeet riittää hoitaa asioita Saksalaisen kuluttajasuojavaltuutetun kanssa...

Kyllä Suomen _Virhevastuu_ on _selkeä_ etu / turva.

Ja tämä tulee kaupanpäälle, siitä että rahat menee Suomalaiseen hyvinvointiin, monella eri tasolla.

Mutta niin kuin sanoin..... tärkeintä on että on sinut ittensä kanssa ja on ite tyytyväinen valintoihinsa ja ostoksiinsa, niin itse tuotteeseen kuin kauppaan ja...... elämään.

Se on tärkeintä..... ja valokuvaaminen

............ ja lentäminen :) :) :)
Jukka Juvankoski
kaptah

Viimeksi muokannut kaptah, Tammi 17, 2013 1 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jukjuv
Viesti:

kaptah kirjoitti:Onkohan joku joskus käytännössä saannut kameraansa huoltoon vedoten tähän virhevastuuseen? Kuulostaa hyvältä paperilla mutta voi olla vaikeaa käytännössä.
Mjooo ei se helppoa olenkkaan ja voin vakuuttaa, että on vielä vaikeampaa esim saksassa.

Yleinsähän myyjä on täysin "tietämätön" virhevastuussa ja homma menee yleinsä niin, että täytyy soittaa kuluttaja-asiamiehelle, joka sitten ryhtyy muistuttamaan virhevastuusta myyjäliikettä. Tämän jälkeen maahantuoja yrittää yleinsä tarjota varaosat ilmaseks ja työn veloituksella, johon täytyy taas vastata, että nou vei..... kunnes sitten lopulta myyjän on pakko antaa periksi ja korjata laite veloituksetta.

http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loa ... sp?id=3780

on enemmän tästä virhevastuusta. Tässähän on vielä sekin hyvä puoli, että virhevastuu on myös käytettyyn tavaraan _ainakin 6kk_, eli esim jos ostat käytetyn kännykän ja se menee sököks alle 6kk sisällä, niin se menee virhevastuuseen.....

Noh tämä nyt menee vähän aiheesta pois ja kannattaa muistaa, että ne on _härveleitä vaan_ ja _kauppoja vaan_ tärkeämpää on ajatella itse valokuvausta eikä tuhlata energiaansa kaikenmailman turhaan ja epäolennaiseen.

Hyvä tapa rauhoittaa mieltä ja antaa ottaa kameran mukaan paikkaan kuin paikkaan on hommata vakuutukset, monesti laaja kotivakuutuskin korvaa sellaiset vahingot, missä virhevastuulla ei ole mitään tekemistä.

Eli takuu ja virhevastuuhan korvaa vain valmistusviat, kun vakuutus korvaa ne miten helpommin voi kamera mennä rikki, eli ne vahingot.

Nimimerkillä: yhden kerran nähnyt kun yksi oma kamera kaatuu jalustalla suoraan kallioon...... :) :) :)
Jukka Juvankoski
kostaja!

aiheeseen liittyen.. mitä ne teidän ostamat paketit sitten piti sisällään, mistä ostitte ja paljon maksoitte? entä oletteko tyytyväisiä ja mitä jäitte kaipaamaan?
kostaja!

jukjuv kirjoitti:Noh noiden samojen kysymyksien parissa olin itsekkin vähän aikaa sitten.

Ehkäpä sinulle toi alotuskitti 18-70mm nikkorin putkella olis sillee jees.

Itse valitsin siihen rinnalle Tamronin 28-300mm XR f3.5-6.3 zoomin ja
Nikkorin kiinteän 50mm f1.8.

Vielä puuttuis kunnon laajakulma, ehkä joku sigman 8mm olis sopiva??

Itse olen ollut tyytyväinen kaikesta huolimatta putkien laatuun ja kyllä
toi tamronin 28-300mm on aika kätevä reissussa. Tietysti piirto sais olla parempi, eli joskus harmaassa tulevaisuudessa hankin ainakin 400mm kiinteän putken.

Kuva

Muistathan että Nikon D70 on 1.5X kerroin putkille.
Ja setti ei sisällä muistikorttia. Suasittelen SanDisk :in ultra 2
sitä minäkin odottelen kuhan 1g tulis vaan maahan maahantuojalle
deal comp:ille.
siis mitä tarkoitat nikonin 1.5 kertaa putkille?
tarkoitatko että jos putki on 300 niin se vastaa kino koossa kamerassa 450? sulla on siis 28-300 sekä 50 erikeseen? miksi? koska toi 28-300 hoitelee alueen hyvin myös tuon 50 osalta!? vai olenko nyt käsittänyt jotenkin väärin!? tarkottaako nuo digijärkkärin putkien mm. merkinnät siis kino-vastaavuuksia vai mitä? vrt. esim. sony dsc-f828 kompaktissa on 28-200mm niin onko se sama tuo laajakulman 28 kuin tuossa sun 28-300 putkessa, eli laajakulma on aika hyvä, vai? sori jos oon vähän pihalla.. mutta hieman jos annatte tipsiä! :)
Vastaa Viestiin