Neuvokaa mulle uusi näyttö
-
- Viesti:
Neuvokaa mulle uusi näyttö
Saako tonnin pintaan +24tuumaista luotettavasti kalibroitavaa/itsekalibroituvaa näyttöä?
Mistä ja mikä, apuva!
Mistä ja mikä, apuva!
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Samsung 245T
Samsung SyncMaster 245T Verkkokauppa.comista on yksi hyvä vaihtoehto.
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Tänään tuli laitettua tuollainen FP 241W Mac Pro:n kaveriksi. . Kalibroin näytön välittömästi ja olen todella tyytyväinen. Benq FP 241W värit ei olleet tehtaankaan jäljiltä kukertavat niinkuin lenovossa.UnskiV kirjoitti:Benq FP 241 WZ voisi olla yksi vaihtoehto. Olen ollut kaupoilla, mutta täällä periferiassa ei osata myydä tai edes kertoa ominaisuuksista, saati että olisi näytillä. Jos lähempänä päiväntasaajaa olisi, niin käyppä vilkaisemassa. Jossakin testeissä menestynyt hyvin.
Samalla resoluutiolla ei omaan silmään BenQ vaikuta yhtään "epätarkemmalta" kuin lenovo. Teksti on benq scarpimpaa..
Nyt jää lenovo tulevalle kakkos pc:lle kun pöydälle ei sovi kahta näyttöä. Tosin enpä taida tarvitakaan kun nyt tässä 24" tuntuu tila riittävän..
-
Re: Neuvokaa mulle uusi näyttö
24 tuumainen iMac, tietysti!jari siren kirjoitti:Saako tonnin pintaan +24tuumaista luotettavasti kalibroitavaa/itsekalibroituvaa näyttöä?
Mistä ja mikä, apuva!
-
Re: Neuvokaa mulle uusi näyttö
Siinä saa hiljaisen koneen mukana. Näyttökin hakkaa halpikset kevyesti..kostaja! kirjoitti:24 tuumainen iMac, tietysti!jari siren kirjoitti:Saako tonnin pintaan +24tuumaista luotettavasti kalibroitavaa/itsekalibroituvaa näyttöä?
Mistä ja mikä, apuva!
-
- Viesti:
-
-
benq. jonkin sortin testimenestyjäkin.
mulla oli joku vanha putkinäyttö, mikä alko tuottaan jo kaikenlaisia haamukuvia ja muuta sellasta. ostin sitten ton benq:n. ihan hyvä kyllä. ja kalibrointikin onnistu ihan hyvin. vertailukohtana käytin kalibroinnin jälkeen A4 koon kuvaa, mikä oli photoboxista tulostettu. ainakin tummapää ja valkonen pää oli kohdillaan. värit oli kans samat näytöllä ja kuvassa. eli hyvä näyttö.
adobe gammalla jos säätää, niin se perinteinen "kontrasti täysiin ja brightnessiä säädetään" tekniikka ei toimi. ei ainakaan tässä yksilössä.
mulla oli joku vanha putkinäyttö, mikä alko tuottaan jo kaikenlaisia haamukuvia ja muuta sellasta. ostin sitten ton benq:n. ihan hyvä kyllä. ja kalibrointikin onnistu ihan hyvin. vertailukohtana käytin kalibroinnin jälkeen A4 koon kuvaa, mikä oli photoboxista tulostettu. ainakin tummapää ja valkonen pää oli kohdillaan. värit oli kans samat näytöllä ja kuvassa. eli hyvä näyttö.
adobe gammalla jos säätää, niin se perinteinen "kontrasti täysiin ja brightnessiä säädetään" tekniikka ei toimi. ei ainakaan tässä yksilössä.
Mäkin laitan tänne kysymyksen, tässä huomasin nimittäin, että valokuvat paperille teetettynä ei ihan vastaa sitä miltä tietokoneella näyttävät, toki olen koittanut netti sivujen "kalibrointi" ohjeilla sitä säädelllä, mutta tummimmat ja vaaleimmat sävyt ei edes erotu, *sensuroitu* näyttö ja se onkin vaan käytettynä ostettu. MIllanen näyttö ois kohtalainen, mihinkään kalliiseen täydelliseen mulla ei ole varaa :(
Luin jostakin että näytön pitäs mätsätä näytönohjaimen kanssakin yhteen jotenkin, mulla tällanen näyttis ASUS NVIDIA GeForce GTX 460 Fermi DirectCU
Vaikuttaako jotkut muut asiat näytön valintaan?
Mä laskeskelen, että joku 500euroa ehkä alkaa olla kipurajoilla mun kohdalla, tiedän, ettei sillä rahalla mitään täydellistä saa, mut oisko joku näyttö mikä ois hyvä tuohon hintaan?
Käytetytkin kiinnostais jos jollakulla ois tarjota?
Luin jostakin että näytön pitäs mätsätä näytönohjaimen kanssakin yhteen jotenkin, mulla tällanen näyttis ASUS NVIDIA GeForce GTX 460 Fermi DirectCU
Vaikuttaako jotkut muut asiat näytön valintaan?
Mä laskeskelen, että joku 500euroa ehkä alkaa olla kipurajoilla mun kohdalla, tiedän, ettei sillä rahalla mitään täydellistä saa, mut oisko joku näyttö mikä ois hyvä tuohon hintaan?
Käytetytkin kiinnostais jos jollakulla ois tarjota?
-
Et sattumalta ole harkinnut kalibraattoria? Laitteet eivät maksa mahdottomia, käyttöaikaa on kotikäytössä "tarpeeksi" (duunikäytössäkin on, vaikka täällä laitteella on nyt jo kolmisenkymmentä käyttäjää) ja aika ajoin tehtynä ruutu näyttää värit oikein. Tulosteista muun muassa silisecit ovat tiptop.botseri kirjoitti:Mäkin laitan tänne kysymyksen, tässä huomasin nimittäin, että valokuvat paperille teetettynä ei ihan vastaa sitä miltä tietokoneella näyttävät, toki olen koittanut netti sivujen "kalibrointi" ohjeilla sitä säädelllä...
Pelkkä ruudun vaihto ei tuo autuutta. Tehdassäädöt voivat olla mitä vain. Käytän kahta näyttöä vierekkäin ja molemmissa kuvat näyttävät saman värisiltä. Tosin kun tietokoneen käynnistää irti toisesta näytöstä, yhdistettäessä toinen on sininen ja toinen ruskea.
Esimerkiksi väriapinaa tai hämähäkkiä (ColorMunki & Spyder4) saa verraten edullisesti.
Juu, kyllä oon aatellut, sitten kun on uus näyttökin, tähän lienee aika turhaa hankkiia kiun ei kerta näytä kummastakaan päästä kaikkia värejäkään, tai no samakai se millon mä sen hakin kun sellanen on hankittava joka tapauksessa :D Pitää vaan säästää rahaa ja ennekaikkia tietää paljonkos pitää säästää :Ditu kirjoitti:Et sattumalta ole harkinnut kalibraattoria? Laitteet eivät maksa mahdottomia, käyttöaikaa on kotikäytössä "tarpeeksi" (duunikäytössäkin on, vaikka täällä laitteella on nyt jo kolmisenkymmentä käyttäjää) ja aika ajoin tehtynä ruutu näyttää värit oikein. Tulosteista muun muassa silisecit ovat tiptop.botseri kirjoitti:Mäkin laitan tänne kysymyksen, tässä huomasin nimittäin, että valokuvat paperille teetettynä ei ihan vastaa sitä miltä tietokoneella näyttävät, toki olen koittanut netti sivujen "kalibrointi" ohjeilla sitä säädelllä...
Pelkkä ruudun vaihto ei tuo autuutta. Tehdassäädöt voivat olla mitä vain. Käytän kahta näyttöä vierekkäin ja molemmissa kuvat näyttävät saman värisiltä. Tosin kun tietokoneen käynnistää irti toisesta näytöstä, yhdistettäessä toinen on sininen ja toinen ruskea.
Esimerkiksi väriapinaa tai hämähäkkiä (ColorMunki & Spyder4) saa verraten edullisesti.
Oisko tällasesta mihinkään, ainakin sopeis tän hetkiseen budjettiin, mikä on tosi vähäinen valitettavasti http://www.invadeit.co.th/product/monit ... h-p011592/
tai jos näistä kolmesta pitäis valita yks niin ??
http://www.invadeit.co.th/search/ips-panel-monitor/
tai jos näistä kolmesta pitäis valita yks niin ??
http://www.invadeit.co.th/search/ips-panel-monitor/