Canon 400D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Rikitaali

Viesti Kirjoittaja Rikitaali »

Verkkokauppa comista SAA suomenkielisen ohjekirjan (vain 18 sivua??). Lähettivät ainakin minulle sähköpostitse. Itse paketissa ei ollut edes englanninkielistä, vaan saksan-, italian- ja ranskankieliset kirjat!!? Englanninkielisen tosin saa netistä (180 sivua).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ull3

Viesti Kirjoittaja ull3 »

lospallos kirjoitti:Jos haluat tosissaan alkaa kuvailemaa toisten häitä, niin suosittelen suoraan siirtymistä 40D:hen. Itse kuvailin ihan testailumielessä yhden kaverini häät 400D + 17-50mm/2.8 yhdistelmällä ja päivällä tuo vielä meni ihan kivasti. Illalla kun tuli hämärää, pitäisi alkaa ruuvaamaan ISO-herkkyyttä korkeemmalle, jolloin 400D:n heikoinpuoli tuli esiin. Kohina on kohtalaisen kovaa ja pienilläkin ISO-arvoilla, joka sitten tuotti tuskaa.

Eli, jos ajattelit alkaa tienaamaan kameralla jotain, niin hanki suoraan 40D, jos taas kuvailu on vain itseään varten, niin kyllä tuolla 400D:llä pärjää.

Tarkotus oli pysyä ihan omissa kuvauksissa alkuun.
Sulla ei ollut salamaa mukana? Olis varmaan auttanut.
Oon siis menossa toisen siskon häihin kahen viikon päästä 400D kitillä ja Sigma EF-530 DG ST salamalla, tuleekohan mitään vai meneekö ihan kuralle?
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

Kyllähän sillä nyt jotain saa aikaan mutta jos olis käytössä vaikka 50/85mm 1.8 niin saisit vähän mukavempia potretteja missä sais taustankin blurrattua.
altg

Viesti Kirjoittaja altg »

lospallos kirjoitti: Jos haluat tosissaan alkaa kuvailemaa toisten häitä, niin suosittelen suoraan siirtymistä 40D:hen. Itse kuvailin ihan testailumielessä yhden kaverini häät 400D + 17-50mm/2.8 yhdistelmällä ja päivällä tuo vielä meni ihan kivasti. Illalla kun tuli hämärää, pitäisi alkaa ruuvaamaan ISO-herkkyyttä korkeemmalle, jolloin 400D:n heikoinpuoli tuli esiin. Kohina on kohtalaisen kovaa ja pienilläkin ISO-arvoilla, joka sitten tuotti tuskaa.

Eli, jos ajattelit alkaa tienaamaan kameralla jotain, niin hanki suoraan 40D, jos taas kuvailu on vain itseään varten, niin kyllä tuolla 400D:llä pärjää.
Itse omistan molemmat rungot, ja olen testannut niiden erot kohinan suhteen suurilla herkkyyksillä raw-kuvilla ilman kohinanvaimennuksia ja terävöityksiä. Ero on 40D:n hyväksi alle aukko, ehkä lähempänä puolta. Eli 40D:n ISO 1600 kohisee hieman enemmän kuin 400D:n ISO 800 mutta vähemmän kuin ISO 1600. Tämä siis raw:lla, jpg:llä ero on 40D:n hyväksi suurempi kun laitetaan suurten herkkyyksien kohinanvaimennus päälle. Käytettävyydeltään ja tuntumaltaan tuo 40D on sitten ihan oikeasti toisessa sarjassa, mutta siitähän tässä ei puhuttu.
E_lina

Viesti Kirjoittaja E_lina »

Heips, mulla on ollut tämä kyseinen Canon EOS 400D + EF-S 18-55 kitti jo kohta vuoden päivät ja olen nyt hieman ajatellut hankkia toista objektiivia.
Etsiskelisin semmoista mikä sopisi hyvin koirien ja hevosten kuvaamiseen, eli liikkeestäkin pitäisi saada hyviä kuvia. Ja hirmusen kallis ei voisi olla tuo objektiivi sitten.
Eli olisiko teillä vinkkejä tai ehdotuksia ? : )
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

E_lina kirjoitti:Etsiskelisin semmoista mikä sopisi hyvin koirien ja hevosten kuvaamiseen, eli liikkeestäkin pitäisi saada hyviä kuvia.
Kuvaatko näitä asioita sisällä vai ulkona?
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
E_lina

Viesti Kirjoittaja E_lina »

mrl586 kirjoitti:
E_lina kirjoitti:Etsiskelisin semmoista mikä sopisi hyvin koirien ja hevosten kuvaamiseen, eli liikkeestäkin pitäisi saada hyviä kuvia.
Kuvaatko näitä asioita sisällä vai ulkona?
Enimmäkseen ulkona, mutta joskus hevosia tulee sisällä kuvattuakin.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Eli olisiko teillä vinkkejä tai ehdotuksia ? : )
EF 85/1.8
Ehkä otin,ehkä en.
dlite

Viesti Kirjoittaja dlite »

E_lina kirjoitti:Etsiskelisin semmoista mikä sopisi hyvin koirien ja hevosten kuvaamiseen, eli liikkeestäkin pitäisi saada hyviä kuvia. Ja hirmusen kallis ei voisi olla tuo objektiivi sitten.
Mikä on sellainen hirmuisen kalliin hinta?

700e hintaluokassa Sigman 70-200mm 2.8 ja Tamronin vastaava linssi tarjoavat varmaankin suhteellisen hyvää vastinetta rahalle ja croppirungolla suorituskykyä ja polttovälialuetta pitäisi olla näin mututuntumalta arvailtuna aika hyvin.

Jos tarvitset lisää potkua tai edullisempaa, niin noita 80-200mm kiinteäpolttovälisiä katselemalla voi löytyä ok-ratkaisuita, Esim.
Canon EF 85mm f/1.8 alle 400e
Canon EF 100mm f/2.0 ~500e

Halvemmallakin saa jotain 50-200mm zoomeja, mutta nuo tahtovat olla 5.6 valovoimallaan telepäässä aika hankalia "action kuvaukseen" yhtään hämärämmässä liikkuvia kohteita kuvattaessa. Vaikka image-stabilizer linssistä sattuisi löytymäänkin.
GoGoo

Viesti Kirjoittaja GoGoo »

http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=24705

Tuollaisen linssin ajattelin hankkia, joten onkos muilla jakaa kokemuksia tästä linssistä, ihan yleistä tietoa, ja omia +/-. ;)

Kiitos!
Belwar

Viesti Kirjoittaja Belwar »

GoGoo kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=24705

Tuollaisen linssin ajattelin hankkia, joten onkos muilla jakaa kokemuksia tästä linssistä, ihan yleistä tietoa, ja omia +/-. ;)
Varmaan tuolla obtiikka-osiossa tähän löytyisi paremmin vastauksia... Siellä on ihan oma ketjunsakin tälle: http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12641321
GoGoo

Viesti Kirjoittaja GoGoo »

Belwar kirjoitti:
GoGoo kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=24705

Varmaan tuolla obtiikka-osiossa tähän löytyisi paremmin vastauksia... Siellä on ihan oma ketjunsakin tälle: http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12641321
Kiitos!
Vastaa Viestiin