Monellako on sellaisia kokemuksia , että ruuvitarkenteisella hutimäärät ovat ihan toista luokkaa kuin jollain AF-s objektiivilla?
Jos minä haluan varman kuvan niin se on kiskastava 70-200 VR nokalle eikä 50 mm f1.4:ää oli se miten mukavan pieni vain se viiskytmillinen.
Samaten Taronin makro heittää hutia enemmän.
Sitävastoin niinkin hidas objektiivi kuin 18-200 3.5-5.6 Vr tuotattaa kohtuullisen parempaa osumajälkeä kuin nuo kaksi aiempaa.
Se on tosi kyllä , että 50 miilisellä ja makrolla pelataan aika kapeilla syväterävyysalueilla ja siksi aina kun voin niin kiskaisen tarkenuksen manuaalisesti kohdalle.
D80 & ruuvitarkenteiset - tuleeko hutia?
-
D80 & ruuvitarkenteiset - tuleeko hutia?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Sellaista kokemusta on, että 50/1.8 tykkää korjata tarkennusta heti varsinaisen tarkennuksen jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä, että huteja tulee AF-S-tilassa, muttei AF-A-tilassa. Huomasin tämän vasta vähän aikaa sitten, koska Sigman 18-50/2.8 taas tarkentaa kerrasta oikein, jolloin AF-S on parempi kuin AF-A. Jätin siis asetuksen pysyväksi ja huomasin 50/1.8 tarkennuksen huonontuneen.
Tämä siis D90 kanssa.
Tämä siis D90 kanssa.
-
Tota samaa mulla tekee Tamronin ja 50 millisen kanssa. Jos en ole tajunnut tsekata menikö kohdilleen niin huti tuli - senverran pielessä se on. Toinen yritys ja sitten vasta nassahtaa kohdalleen. Siis ihan hyvässäkin valossa.radicalis kirjoitti:Sellaista kokemusta on, että 50/1.8 tykkää korjata tarkennusta heti varsinaisen tarkennuksen jälkeen. .
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
-
- Viesti: