Canon Powershot S1 IS teki lakon
-
Pari viikkoa sitten s1 (n. 3v vanha, ei takuuta) teki tenän, ja näytön täydeltä vaakaraitaa vain ja kuvat samanlaisia. Laitoin sen paikallisen canon-myyjän kautta menemään huoltoon arvioitavaksi mikä on vikana. Eilen tuli ilmoitus että kamera on noudettavissa liikkeestä. Yllätyksenä siellä oli aivan uusi G9 paketissa odottamassa. Liikkeen myyjä tosin tarjosi hyllystä tilalle S5 vaihtoehdoksi. Päädyin lopulta S5 pidemmän zoomin takia.
-
...nyt harmittaa!
Minulla on samainen kamera ja se hajosi jo 1,5v sitten täysin samalla tavalla. Mitenkäs te jotka olette laittaneet kyseisen kameran huoltoon (ja saaneet uuden tilalle), onko teillä ollut ostokuittia tallella? Olen muuttanut 3x tässä vuoden 2004 (osto vuosi) jälkeen ja nyt viimeisimmän muuton yhteydessä heitin KAIKKI turhat roskat pois. Oli vielä näihin päiviin asti se laatikkokin tallessa. Tietysti kuitti on hävinnyt/olen hävittänyt.
Lyhyesti siis: onko mahdollista saada vaihdettua uuteen/takuukorjattua ilman ostokuittia? Kamera tosiaan ostettu 2004 ja kaikki mukana tulleet härpäkkeet kyllä löytyy..
- Rc
Minulla on samainen kamera ja se hajosi jo 1,5v sitten täysin samalla tavalla. Mitenkäs te jotka olette laittaneet kyseisen kameran huoltoon (ja saaneet uuden tilalle), onko teillä ollut ostokuittia tallella? Olen muuttanut 3x tässä vuoden 2004 (osto vuosi) jälkeen ja nyt viimeisimmän muuton yhteydessä heitin KAIKKI turhat roskat pois. Oli vielä näihin päiviin asti se laatikkokin tallessa. Tietysti kuitti on hävinnyt/olen hävittänyt.
Lyhyesti siis: onko mahdollista saada vaihdettua uuteen/takuukorjattua ilman ostokuittia? Kamera tosiaan ostettu 2004 ja kaikki mukana tulleet härpäkkeet kyllä löytyy..
- Rc
-
Kuulostaa todella hyvältä uutiselta! Voiko kyseisen kapistuksen viedä mihin tahansa Canon:a myyvään liikkeeseen? Maksaako tämä operaatio mahdollisesti mitään? Postikulut tmv? Mitä muuta kuin pelkkä kamera pitäisi viedä sinne?hauusita kirjoitti:Ei kai siihen kuittia tarvita. Myin oman 2004 ostetun S1:en reilu vuosi sitten työkaverille, eikä ollut kuittia tallessa mistä antaa mukaan. Kameran kenno tilttasi kesällä ja hän sai S5:en hajonneen tilalle.
-Hannu
-Rc
-
Myyjä pyysi ottamaan yhteyttä suoraan JAS-tekniikkaan. Sieltä kertoivat että kameran tarkistus maksaa 39€ ja lähetyskulut 11€ suuntaansa, jos kamerassa on joku muu vika kuin kenno. Kennovian ollessa kyseessä kamera takuu-korjataan mikä käytännössä siis tarkoittaa uuta kameraa, eikä kuluja tarvitse maksaa. Jos miun kamerassa olisi ollut joku muu vika, olisin siis maksanut 50€ ja käskenyt tarjota seuraavaksi lekaa ;)
-
JAS-tekniikassa vaihtui myös oma S1 (2004) uuteen G9. Hyvä kauppa, harmi vain että korvaavia tuotteita tuli jo aikaisemmin hommattua tilalle ennenkuin luin tästä ketjusta että wanhan taistelijankin saisi vaihdettua uuteen takuuvaihtona.
No, nyt löytyy sitten PowerShot A590, PowerShot G9 ja EOS 450D.
No, nyt löytyy sitten PowerShot A590, PowerShot G9 ja EOS 450D.
-
Re: sama vika
Itsellä meni muistaakseni reilu viikko. Tosiaa tuli toi S5 tilalle joka tuntui rimpulalta ja meni heti myyntiin. (G9 olis saattanu jäädä jopa käyttöön)uva11333 kirjoitti:Jassiin lähti S1, ootellaan tuomiota.
Kauanko on kestäny jassin reissut muilla?
Joulupukista ois kiva saada kuvia.
Jos vaihtokameraa alkavat tarjoomaan mieluummin ottasin S5 kuin G9.
Joulua ootellessa...
-
ominaisuudet?
Mitä tarkoitat tolla "tuntui rimpulalta"? ,G9 on kyllä kalliimpi mutta S5 ominaisuudet ois mun käyttöön sopivammat, en tarvi 12Mpixeliä kun oon tähän saakkakin pärjänny kolmella.
-
canonin takuu pelaa!
Eilen hain postista 4-vuotiaan S1:n takuukorjattuna, ja olen todella tyytyväinen. Alkoi jo huolestuttamaan että lähettävät uuden "rimpulan" S5:n vanhan kunnon S1:n tilalle, mutta ovat näköjään saaneet varaosia S1:een. Todella hyvää asiakaspalvelua, aion vastaisuudessakin luottaa Canoniin.
-
Re: ominaisuudet?
Jotenkin olivat saaneet sen tuntumaan halvalta, liikkuvat osat oli löysii (tuntu siltä että vuoden käytön jälkeen näyttö ei pysy välttämättä siinä asennossa mihin itse olisi sen haluavan olla) yms. En tosiaa käyttäny kameraa kertaakaa, mutta kun otin sen paketista ulos nähdäkseni millainen tuo uusi on, ni tuli todella halpa fiilis.uva11333 kirjoitti:Mitä tarkoitat tolla "tuntui rimpulalta"? ,G9 on kyllä kalliimpi mutta S5 ominaisuudet ois mun käyttöön sopivammat, en tarvi 12Mpixeliä kun oon tähän saakkakin pärjänny kolmella.
-