Perus setti "aloittelialle"

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
ttv
Viesti:

Perus setti "aloittelialle"

Viesti Kirjoittaja ttv »

Elikkäs tästä nyt varmaan on paljon thredejä jo valmiiksi, mutta aloitampas itsekkäästi kuitenkin uuden.

Eli parin viikon päästä olis tulossa EOS300D kitti, ja nyt pitäs semmoinen hyvä setti linssejä saada kerättyä kohtuu hintaa. Tällä hetkellä olisin päätynyt tällaiseen settiin laajimmasta teleen päin(hinnat noin sinne päin):

Zenitar 16mm/2.8 Fisheye Lens (halpa/tilattu) 132e

Kitti linssi (tulee mukana)

Canon EF 50mm f/1.8 (valovoimainen/halpa) n.130e

Canon EF 70-200mm f/4L USM (paljon kehuttu/1,6 kertoimella riittävä minulle) n.600e

Olisiko ehdotuksia/parannuksia, samassa hinta luokassa? Laajakulma päähän tietenkin laadukkaampaa kalansilmää/superlaajakulmaa haluaisin, mutta kun ovat niin perkeleen kalliita. "Piraatti" objektiiveja olen katsellut kovasti, mutta nyt kun muutama ammattilainen on ne haukkunut ja hinta ero ei ole niin suuri kun aluksi luulin, olen kallistumassa Canonin omiin linsseihin. Käytettynä toki vois alkaa metsästään, mutta kun Rebelin myötä alkaa käytettyki EOS optiikka oleen kiven takana...

Siten salama varmaan tulee syksystä hankintaan, mitä ehdotuksia olisi sen suhteen?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laite

Re: Perus setti "aloittelialle"

Viesti Kirjoittaja laite »

ttv kirjoitti:perkeleen kalliita. "Piraatti" objektiiveja olen katsellut kovasti, mutta nyt kun muutama ammattilainen on ne haukkunut ja hinta ero ei ole niin suuri kun aluksi luulin, olen kallistumassa Canonin omiin linsseihin.
ketkäs ammattilaiset? et kai puhu spedestä? ;D
ttv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttv »

laite kirjoitti:
ttv kirjoitti:perkeleen kalliita. "Piraatti" objektiiveja olen katsellut kovasti, mutta nyt kun muutama ammattilainen on ne haukkunut ja hinta ero ei ole niin suuri kun aluksi luulin, olen kallistumassa Canonin omiin linsseihin.
ketkäs ammattilaiset? et kai puhu spedestä? ;D
Ammattivalokuvaaja joka tulee 2vk päästä minun häihin kuvaamaan, tuli puheeksi, niin haukku viimisimpään helevettiin :) vaikka varmaan minulle kelpais nuo Tamproonit ja Stigmatkin ;)
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

ttv kirjoitti:Zenitar 16mm/2.8 Fisheye Lens (halpa/tilattu) 132e
Laitoit mulle tuonne ostetaan palstalle vinkkiä Rugiftin sivuista, että sieltä saa tilattua ja itsekin sieltä tilasit. Olen aikaisemminkin katsellut tuota sivua, mutta tilaukseen saakka en ole päässyt. Kai otit huomioon, että tuon 145$:n päälle tulee verot ja tullit? Eli euroina nopsaanlaskettuna ~156e. Ja tossa hinnassa ei ole postikuluja (+niiden alv) edes mukana.
ttv kirjoitti: Olisiko ehdotuksia/parannuksia, samassa hinta luokassa? Laajakulma päähän tietenkin laadukkaampaa kalansilmää/superlaajakulmaa haluaisin, mutta kun ovat niin perkeleen kalliita.
No muunmuassa tuolla Rugiftillä on myynnissä Peleng 8mm/f3.5 kalansilmä EOS sovitteella. Hintaa kertyy 219$ => 236e (veroineen, tulleineen) + päälle vielä postikulut. Tuota olen itse kuolannut...
ttv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttv »

keppana kirjoitti:
ttv kirjoitti:Zenitar 16mm/2.8 Fisheye Lens (halpa/tilattu) 132e
Laitoit mulle tuonne ostetaan palstalle vinkkiä Rugiftin sivuista, että sieltä saa tilattua ja itsekin sieltä tilasit. Olen aikaisemminkin katsellut tuota sivua, mutta tilaukseen saakka en ole päässyt. Kai otit huomioon, että tuon 145$:n päälle tulee verot ja tullit? Eli euroina nopsaanlaskettuna ~156e. Ja tossa hinnassa ei ole postikuluja (+niiden alv) edes mukana.
132e on hinta postikuluineen(siis euroina, ei dollareina), eli siihen ei tuu mitään lisää, paitsi tuo Suomen tulli korkeintaan, mutta eikös sekin ole vähän turista kiinni?
keppana kirjoitti:
ttv kirjoitti: Olisiko ehdotuksia/parannuksia, samassa hinta luokassa? Laajakulma päähän tietenkin laadukkaampaa kalansilmää/superlaajakulmaa haluaisin, mutta kun ovat niin perkeleen kalliita.
No muunmuassa tuolla Rugiftillä on myynnissä Peleng 8mm/f3.5 kalansilmä EOS sovitteella. Hintaa kertyy 219$ => 236e (veroineen, tulleineen) + päälle vielä postikulut. Tuota olen itse kuolannut...
Tuo Peleng on liian laaja, eli haen koko negan objektiivia, en tuollasta pyöreää kuvaa, eli haluan 180astetta diagonaalisesti, miinus digi crop. Peleng on tosiaan 180astetta joka suunnasta, kinolla tulee siis pyöreä kuva...
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

ttv kirjoitti:
keppana kirjoitti:... Kai otit huomioon, että tuon 145$:n päälle tulee verot ja tullit? Eli euroina nopsaanlaskettuna ~156e. Ja tossa hinnassa ei ole postikuluja (+niiden alv) edes mukana.
132e on hinta postikuluineen(siis euroina, ei dollareina), eli siihen ei tuu mitään lisää, paitsi tuo Suomen tulli korkeintaan, mutta eikös sekin ole vähän turista kiinni?
No objektiiveille on tulli 6,7%, tosin tämän veloittaminen on aika tuuripeliä. Minulta ei ole koskaan jenkeistä tilatessani tuota veloitettu, ilmeisesti siksi, että objektiivi on tullut digikameraan ja ilmeisesti digikameran lisävarusteet ovat 0%. Paha mennä sanomaan, koska UPS on hoitanut kaiken tullaukseen liittyvän. Kaikkiin lisätään kuitenkin 22% alv. Näin laskien 132e hintaan lisättäisiin 22% => 161e. Kannattaa käydä lukaisemassa "ulkomailta ostaminen" osiota foorumilla.
laite

eikös noista tullauspäätöksistä voi valittaa?
(ihan vaan sivuhuomautuksena kun olen ihmetellyt noita kun osalta on otettu verot ja osalta ei)
ttv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttv »

keppana kirjoitti: No objektiiveille on tulli 6,7%, tosin tämän veloittaminen on aika tuuripeliä. Minulta ei ole koskaan jenkeistä tilatessani tuota veloitettu, ilmeisesti siksi, että objektiivi on tullut digikameraan ja ilmeisesti digikameran lisävarusteet ovat 0%. Paha mennä sanomaan, koska UPS on hoitanut kaiken tullaukseen liittyvän. Kaikkiin lisätään kuitenkin 22% alv. Näin laskien 132e hintaan lisättäisiin 22% => 161e. Kannattaa käydä lukaisemassa "ulkomailta ostaminen" osiota foorumilla.
Jeeps, sitten näkee mitä tullia/veroa tulee, ja sama mitä tulee kuitenki halpa, muistelisin että 40e on se raja mitä saa maksaa ettei tule alvia, ja sitten kalliimmatkin ostokset saattaa mennä läpi, jos niissä lukee esim Gift, mutta muuta kai tuohon ei tule kun alv, ja se nyt ei niin paljoo oo. Aika kohtuu hinta 161e kuluineen

Antakaan nyt jotain muuta kommenttia, setistä, ettei mee ihan offtopickiksi
laite

mulla olis tossa m42 kiinnityksellä varustettu zenitar ja siihen eos sovite jos jotain kiinnostaa (eli samanlainen setti mitä tuolta rugift:stä saa). oon tässä miettinyt, että jos tuon kauppaisi pois ja hommaisi jonkun suoria linjoja piirtävän laajiksen tuon tilalle, joten tarjouksia voi heitellä vaikka privana.
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Settihän vaikuttaa minusta ihan hyvältä. Salamaksi joko Canonin 420 EX tai sitten Sigman 500:nen (kai se oli jotain tuohon suuntaan? no se parempi stigmata any how).

Muistikortiksi vähintään 512 MB ultra II. Jalustakin kannattaa jossain vaiheessa hankkia. Syksyn pimeinä jne lankalaukaisin on ehoton kampe. Senhän pystyy tekemään vaikka itse Nokialaisen hands free piuhasta. Ohjeet löytyy täältä jostain kunhan vähän aikaa hakee...

Makrokuvia jos tekee mieli ruveta kuvaileen niin alkuun pääsee digitarvikkeen lähilinsseillä. Jos niihin haluaa vähän laatua mukaan niin sitten häätyypi hommata joko makroputki tahi joku loitto...

Ainiin, oletkos katsastanut tällaista:

http://www.ralli.net/info/tero/myytavana.htm
ttv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttv »

^Nanook^ kirjoitti:Settihän vaikuttaa minusta ihan hyvältä. Salamaksi joko Canonin 420 EX tai sitten Sigman 500:nen (kai se oli jotain tuohon suuntaan? no se parempi stigmata any how).

Muistikortiksi vähintään 512 MB ultra II. Jalustakin kannattaa jossain vaiheessa hankkia. Syksyn pimeinä jne lankalaukaisin on ehoton kampe. Senhän pystyy tekemään vaikka itse Nokialaisen hands free piuhasta. Ohjeet löytyy täältä jostain kunhan vähän aikaa hakee...

Makrokuvia jos tekee mieli ruveta kuvaileen niin alkuun pääsee digitarvikkeen lähilinsseillä. Jos niihin haluaa vähän laatua mukaan niin sitten häätyypi hommata joko makroputki tahi joku loitto...

Ainiin, oletkos katsastanut tällaista:

http://www.ralli.net/info/tero/myytavana.htm
Joo tuo kyseinen linssi on jo tilattu... nuo kuvat on ilmeisesti juuri 1.6 cropilla, näyttäs juuri siltä mitä toivoinki tuohon hintaluokkaan.

-Muisti on jo 1G Ultra II
-kohtuu uusi jalustakin löytyy, jokseenki aika heiperöinen kun entiseen kameraan mitoitettu.(se menee varmaan uusiksi)
-Canonin 420 EX salamaa vähän suunitellu, mutta se saa vielä odottaa, hämärämpiä aikoja.
-Tuon 50mm canonin seuraksi mietin tuommosta lähilinssiä tai loittoa, kun sattui täällä juttua nuista silmään, makro linssiä en lähde ostamaan varmaan ihan heti.
-Tuollanen nokian handsfree löytyy tuosta pöydältä tarpeettomana, huomasin senkin tuossa päivällä ;) näppäriä pikku niksejä.
-Suotimet nuihin linsseihin varmaan suojaksi kannattaa ostaa, mitä nyt täältä saanu käsityksen.

Siinä alkaskin oleen ne tärkäimmät. Sitten ne minulle vielä tärkeemmät eli softat on aika hyvin halussa, C1 PRO 1.3.1 tuli "hankittu" ja Photarii tulee muutenki käytettyä useita tunteja päivässä... Photariin laitoin Panorama toolsin, niin voi yrittää Zenitarin jälkeä korjailla, vaikkakin tykkään tuosta kalansilmä efektistä...

Fotonetin ICC profiilitki on odottamassa että pääsee tosi toimiin ;)

Nyt ku vielä sais kameran...

Edit:
Testailin nuilla kuvilla vähän säädettynä(lähinnä värejä ja terävyyttä), niin tuli oikein kivaa jälkeä: http://koti.mbnet.fi/vatuta00/Zenitar/
en tiedän onko juuri sinun ottamia kuvia, mutta laitoin originaali linkit tuonne niin ei vedä kukaan hernettä nokkaan, pikkusen tuli ehkä liikaa terävöitettyä kuvia... mutta kiva linssi tuohon hintaan, tuossahan oli kuvattu 10D:llä eli kuvanlaatu pitäs olla samaa luokkaa...
Vastaa Viestiin