D80

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

wonderer kirjoitti:Miten tuon autofocuksen asetus kannattaa laittaa? Itse ajattelisin, että nopeassa kuvauksessa olisi hyötyä AF-C asetuksesta, jolloin tarkennus on asetuksella "jatkuva". Olenko oikeassa, kamera on minulle vielä ihan uusi tuttavuus? Hyvää jälkeä sillä näyttää saavan, varsinkin kun on valoa riittävästi.
AF-C on ihan passeli liikkuvan kohteen kuvaamiseen.
Jos käyttää pelkästään keskimmäistä tarkennuspistettä niin se ei ole paras mahdollinen ainakaan isomman liikkuvan kohteen kuvaamiseen. Kynämenun puolelta 02:sta AF-Area mode saattaa toimia paremmin.
--
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
foeprkl

Viesti Kirjoittaja foeprkl »

osaisiko joku sanoa saako tuota pop-uppi flashia purettua itse puhdistettavaksi? viikonloppuna olin kumailemassa yksissä juhlissa ja hieman ilolientä pääsi läikkymään ja nyt salama jumittelee
seppot

foeprkl kirjoitti:osaisiko joku sanoa saako tuota pop-uppi flashia purettua itse puhdistettavaksi? viikonloppuna olin kumailemassa yksissä juhlissa ja hieman ilolientä pääsi läikkymään ja nyt salama jumittelee
Onhan siellä alapinnalla pari ruuvia eli saahan sen varmaan purettua. Kuka laittaa takaisin kasaan? :o
Miten se jumittaa? Onko nousu tahmeaa vai mikä jumittaa? Voipi olla, että ilolientä on mennyt muuallekin kuin sen salaman sisuksiin ja tehnee tuhojaan siellä. Kotivakuutus voi osoittautua hyödylliseksi ja saattaa tulla halvemmaksi kuin itse korjaaminen, etenkin jos se epäonnistuu ja jassi hoitaa vasta sitten siitä eteenpäin.
--
foeprkl

Viesti Kirjoittaja foeprkl »

seppot kirjoitti: Miten se jumittaa? Onko nousu tahmeaa vai mikä jumittaa?
salama ei jaksa ponkaista itseään ylös, nuppineulalla "ronkin" sen pikkuisen lukitsemis hakasen niin että lopulta sain salaman ylös ja aika tahmaisesti se liikkuu. ulkopuolinen puhdistus ei paljoa auttanut, joten ajattelin että jos joku olisi tiennyt miten tuon salaman kohdan olisi saanut helposti avattua olisin itse voinut yrittää puhdistaa sitä. Koko kameraa ei kiinnosta juurikaan avata, sillä kokoon saaminen voi olla kyseenalaista ja suuremman tuhon aiheuttaminen hyvinkin mahdollista. Täytyy käväistä vakuutuskonttorilla kysäisemässä miten he korvaavat jos korjauksista tulee suurempia kuluja. Turhaa sitä kotivakuutusta maksaa jos sitä ei koskaan hyödynnä.
heikki57

Pop up

Viesti Kirjoittaja heikki57 »

Ei muutako iskutaltta käteen ja auki koko vempain. Sitten hinkaaville pinnoille kunnon vaseliinikerros. Kyllä se siitä. Nii mie ainaski tekisin. Tietty vaatis pikän rivan kautta. Meinaan rohkasua.
seppot

Kuulostaa siltä, että herkkua on päässyt sisuksiin enemmänkin ja se voi olla päivien tai viikkojen kysymys milloin kamera sippaa lopullisesti tai ylimääräinen sokeri vaan kuluu pois liikkuvista osista ja kamera toimii ikuisuuden. Luoja tietää, muttei kerro. Ilmankosteus (kosteudenvaihtelut) tosin saattaa siirrellä sokeria paikasta toiseen :[ Jos purat itse, vakuutus ei varmaan korvaa mitään. Omavastuusta riippuen huoltoon vakuutusyhtiön kautta tai sitten korjaaminen omaan piikkiiin (tai itse).
--
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

Kylläpä on mennyt hinta alhaiseksi - Rajalassa digiviikolla D80 + 50/1.8D 499€

http://www.damex.fi/nettiesite/rajala/d ... _25-31.10/
kaapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapu »

Hyi ku halpaa. No onhan ne saatava pian pois varastoista lojumasta. Antiikkia kun ovat jo. Laadukas kakkosrunko pikkurahalla.
radicalis

Hinta on sikäli huvittava, että Rajala kauppaa käytettyä runkoa myös 400€ hintaan, tosin nyt ilmeisesti tilapäisesti muokattu listaa.
khassi

Viesti Kirjoittaja khassi »

899€ tuo tuolla näyttää olevan.
radicalis kirjoitti:Kylläpä on mennyt hinta alhaiseksi - Rajalassa digiviikolla D80 + 50/1.8D 499€

http://www.damex.fi/nettiesite/rajala/d ... _25-31.10/
Edit. Olinpas puusilmä, olihan se hinta 499€. Oli vaan liian isolla kirjoitettu. :)
alibabafi

Viesti Kirjoittaja alibabafi »

Eiks tää digiviikon tarjous oo voimassa liikkeestä haettuna kans?Tai kun oon menos huomen helsinkiin niin ajattelin käydä hakemas tän d80 paketin.Hinta-laatu suhde on mielestäni nyt hyvä tässä :)
radicalis

Joo liikkeestä myös.

Paljonkohan on D90 kamerassa ilmaa tällä hetkellä, vai onko tämä vain maitotuote :D?
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

radicalis kirjoitti:Paljonkohan on D90 kamerassa ilmaa tällä hetkellä, vai onko tämä vain maitotuote :D?
Maitotuote se D90:kin on. Pahenee vanhetessaan. "Parasta ennne päivän" lähentyessä ale on 50%, ja enemmänkin, kuten D80:lla nyt.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Täydellisen hyödyn voi kamerasta saada vain, jos "varasta ennen -päivä" on kaukana edessä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Hitsi - suljinremppaa ei kannata tehdä vaan ostaa uusi kamera. Tää homma on menny totaalisen kertakäyttöiseksi. Hyvät kaffiautomaatitkin maksaa jo enenmmän kuin pelkkä hyvä runko.

Mulla on 26 000 hutia kamerassa enkä usko sulkimen enään tikittävän moista määrää vielä perään.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
radicalis

bobotti kirjoitti:Tää homma on menny totaalisen kertakäyttöiseksi.
Kerma on aina ollut kertakäyttöistä :D.
nomad

bobotti kirjoitti:Hitsi - suljinremppaa ei kannata tehdä vaan ostaa uusi kamera. Tää homma on menny totaalisen kertakäyttöiseksi. Hyvät kaffiautomaatitkin maksaa jo enenmmän kuin pelkkä hyvä runko.

Mulla on 26 000 hutia kamerassa enkä usko sulkimen enään tikittävän moista määrää vielä perään.
Miksi et?

Ja mistäs sitten vaikka suljin posahtaisikin 51 000 kuvan kohdalla. Jäljellä on vielä 25 000 laukaisua jotka kannattaa toki ottaa. Se että kamerat on halpoja, ei tarkoita että ne kannattaa jättää hajoamisen pelossa käyttämättä.
nikon-d40

Viesti Kirjoittaja nikon-d40 »

kaapu kirjoitti:Laadukas kakkosrunko pikkurahalla.
Aivan totta. Minäkin hankin sen D40:n kakkosrungoksi.
fundaZ

Viesti Kirjoittaja fundaZ »

Moi!

Olen tässä nyt ollut kameraa hankkimassa ja pitkään olen ollut halvimpien Canonien kannalla, mutta nyt pisti silmään erikoinen juttu:
http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=5490

Miten tuo mahtaa olla noin halpa? Muualta en ole löytänyt edes pelkkää D80 runkoa noin halvalla. Eikä edes liene vaihtotuote?
nomad

Se on selkeää poistomyyntiä. Tuosta ei D80 enää halpene!
Vastaa Viestiin