Canon 30D liikelaukaisin

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
rwikstrom

Canon 30D liikelaukaisin

Viesti Kirjoittaja rwikstrom »

Morjens,

Onko kenelläkään tietoa saako kyseiseen kameran (tai oikeastaan mihin tahansa) ns. motion detection kilkettä.

Tarkoituksena olisi kuvata elukoita yöllä mökillä. Siis rakentaa pieni pönttö johon kamera ja laittaisi päivän ruokajätteet eteen. Olisi kiva katsella mitä kuvaan tarttuu.

Rob
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Ehkä otin,ehkä en.
vostok

Viesti Kirjoittaja vostok »

Zigviewillä saa järkkäreihin liikkeentunnistuksen. Homma on helpointa alottaa Canonin pokkarilla, johon voi asentaa CHDK:n ja liikkeentunnistusskriptejä. Itse käytän näitä salamoiden kuvaamiseen.

http://chdk.wikia.com/
Whig

Re: Canon 30D liikelaukaisin

Viesti Kirjoittaja Whig »

rwikstrom kirjoitti:Morjens,

Onko kenelläkään tietoa saako kyseiseen kameran (tai oikeastaan mihin tahansa) ns. motion detection kilkettä.

Tarkoituksena olisi kuvata elukoita yöllä mökillä. Siis rakentaa pieni pönttö johon kamera ja laittaisi päivän ruokajätteet eteen. Olisi kiva katsella mitä kuvaan tarttuu.

Rob
Itse rakensin kesä pari sitten 20D/30D yms. kameroihin sopivan liikelaukaisimen. En tosin ole vieläkään kerinnyt sitä testaamaan luonnossa mutta testien perusteella toimi ok =) Tosin nyt se taitaa olla purettuna, kun tarvitsin osia muualle.
Jos et mistään löydä valmiina ja haluat kokeilla itse rakentamista niin ilmoittele niin kaivan vermeen jostain pölyjen keskeltä ja pistän enempi infoa.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
Vastaa Viestiin