Epson R1800 värit
-
Epson R1800 värit
Minulla on parin vuoden ikäinen Epson R1800 tulostin, joka tekee mustavalkoisena erinomaista jälkeä. Väreissä oranssit ja vihreät eivät kuitenkaan toistu läheskään oikein. Teen kaiken epsonin omilla väreillä ja papereilla, mutta silti...Kuvaan Ninon D300 ja olen kokeillut kamerassa molempia väriavaruuksia (sRGB ja Adobe RGB), mutta niilläkään ei tunnu olevan mitään eroa. Osaisiko joku neuvoa, miten saisin parempaa jälkeä??? Tiedoista kiitollinen osaamaton.
hannuk
-
- Viesti:
Se printteri pitäisi profiloida ja kuvat printata sille printterille tehdyllä erotteluprofiililla. sRGB tai AdobeRGB käyttö perusprinttauksessa kotioloissa ei vaikuta merkittävästi, sillä varsinkin Windows puolella printterin ajuri ohjaa itse erottelun järjestelmän työprofiilin läpi (yleensä sRGB) eli värit latistuvat kuitenkin.
Itse kalibroin oman Epson 880 printterin ja printtailin kuvat linux puolella - työmäärä (ja kuluneen musteen määrä) mikä meni profiilin luomiseen ei ollut kauhean kannattavaa, mutta jälki on upeaa noinkin vanhalle perusprintterille.
Itse kalibroin oman Epson 880 printterin ja printtailin kuvat linux puolella - työmäärä (ja kuluneen musteen määrä) mikä meni profiilin luomiseen ei ollut kauhean kannattavaa, mutta jälki on upeaa noinkin vanhalle perusprintterille.
-
Kokeile millaista jälkeä saat PhotoQuickerillä. Se löytyy epsonin sivuilta ja on varmaankin tullut myös tulostimen mukana rompulla.
Ohjelmasta kun tulostat, se käyttää Epsonin omille papereille tehtyjä profiileja ja ainakin periaatteessa tarkastaa ettei tule tuplaprofilointeja yms. Tulosta tällä täysautomatiikalla, pitäisi tulla 97%:sta jälkeä.
Ohjelmasta kun tulostat, se käyttää Epsonin omille papereille tehtyjä profiileja ja ainakin periaatteessa tarkastaa ettei tule tuplaprofilointeja yms. Tulosta tällä täysautomatiikalla, pitäisi tulla 97%:sta jälkeä.
--------
Aves!
Aves!