venäläinen firmware
-
venäläinen firmware
Taas on tainnut tulla uusi versio venäläisestä firmwaresta,
näyttäisi olevan ISO 3200 ja mirror lockup tässä versiossa mukana
http://www.bahneman.com/liem/photos/tri ... ricks.html
näyttäisi olevan ISO 3200 ja mirror lockup tässä versiossa mukana
http://www.bahneman.com/liem/photos/tri ... ricks.html
-
Janne Kotka
Janne Kotka
-
-
Mirror lockup toimii ja nyt focus pysyy paikallaan ilman syväterävyyspainikkeen käyttöä näin haluttaessa. AIfocus toimii. Tuntuu vain kestävän alussa ennenkuin toiminto lähtee päälle. En tiedä eroaako millään tavalla 10D käyttäytymisestä.
AIservo kyllä rytkyttää mutta kamera ei vielä tällä versiolla suostu laukeamaan.
ISO 3200 on varmaan yhtä rupinen kuin 10D jälkikin ja valotuksenkorjailu tuntuu toimivan.
AIservo kyllä rytkyttää mutta kamera ei vielä tällä versiolla suostu laukeamaan.
ISO 3200 on varmaan yhtä rupinen kuin 10D jälkikin ja valotuksenkorjailu tuntuu toimivan.
-
-
Jep ja nyt pääsi eroon siitä päänsärystä minkä 300D+ toi sigman macro on mulle aiheuttanut. Aina kun tarkennuspisteen sisällä tapahtuu pienikin liikahdus niin objektiivi on aina lähtenyt uudestaan tarkentamaan kohteen mukaan. Homma on ollut suhteellisen ärsyttävää jos on esim keskipisteellä halunnut tarkentaa johonkin ja hieman liikutellut kameraa sommittelun merkeissä niin siinä vaiheessa kun on halunnut laukaista niin tekniikan ihmehän lähtee tarkentamaan uudestaan aivan väärään paikkaan.pahvi kirjoitti:Luulisin että toi AIfocusAF on se mikä 300d:ssä on defaulttina eli se kamera keksii välillä leikkiä AIservoa ja välillä ONEShottiaJuhaH kirjoitti:Mitä eroa on AIservo:lla ja AIfocusAF:lla?
Firmis näyttäisi pelittävän ihan hyvin, ainoa mitä oikeastaan jää kaipaamaan on AIservo.
-
Kuten jo mainitsin, tuntuu toimivan hyvin. Kuitenkin olin huomaavani että PA-1 olisi itseasiassa AIfocus ja PA-3 ONEShot mode. Pitänee testailla lisää.euka kirjoitti: Firmis näyttäisi pelittävän ihan hyvin, ainoa mitä oikeastaan jää kaipaamaan on AIservo.
http://www.shortcourses.com/10D/other.htm Custom funktiot selostettuna.
-Janne
-
Janne Kotka
Janne Kotka
-
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikäs Sigman makro on kyseessä?euka kirjoitti: Jep ja nyt pääsi eroon siitä päänsärystä minkä 300D+ toi sigman macro on mulle aiheuttanut. Aina kun tarkennuspisteen sisällä tapahtuu pienikin liikahdus niin objektiivi on aina lähtenyt uudestaan tarkentamaan kohteen mukaan.
-
180mm. Ai niin HSM:n jatkuva käsitarkennuskaan ei ole tähän mennessä toiminut AF:llä koska kamera ei sallinut laukaisua ellei valittu tarkennuspiste ole ollut lukittunut kohteeseen. Nyt sai senkin pelittämään.jjuva kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikäs Sigman makro on kyseessä?euka kirjoitti: Jep ja nyt pääsi eroon siitä päänsärystä minkä 300D+ toi sigman macro on mulle aiheuttanut. Aina kun tarkennuspisteen sisällä tapahtuu pienikin liikahdus niin objektiivi on aina lähtenyt uudestaan tarkentamaan kohteen mukaan.
-
- Viesti:
Tähän mäkin haluaisin selvennystä... Lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko tuolla firmiksellä mahdollista saada aikaa tarkennus, joka tarkentaisi liikkuvaan kohteeseen (esim. lintuun lentäessä). 300D:n perustarkennuksella on vaikeuksia, jos tarkennuksen laittaa keskelle niin lintua on vaikea saada pysymään siinä, ja jos taas laittaa kaikki pisteet käyttöön, niin tarkennus voi ottaa kiinni mihin tahansa.JuhaH kirjoitti:Mitä eroa on AIservo:lla ja AIfocusAF:lla?
- Lisäys -
Luin tuon toisen threadinkin, eli AIservo taitaa olla vastaus mun rukouksiin?
Eikös tuo ISO 3200 tehdä oikeastaan softalla, eikä HW siihen vaikuta ollenkaan. Näin siis ainakin 10D:llä, ja samaa on ollu 300D:nkin ohjeissa.
-
Nyt kun luet vielä tämänkin threadin niin huomaat että olen jo kahteen kertaan juhlistanut että tuo AIServo tuntuu toimivan tässä uudessa venäläisfirmwaressa.teemupii kirjoitti:Luin tuon toisen threadinkin, eli AIservo taitaa olla vastaus mun rukouksiin?
Eikös tuo ISO 3200 tehdä oikeastaan softalla, eikä HW siihen vaikuta ollenkaan. Näin siis ainakin 10D:llä, ja samaa on ollu 300D:nkin ohjeissa.
-
Janne Kotka
Janne Kotka
-
- Viesti:
Tarkoitus oli kysyä hieman, että miten se toimii, ei että toimiiko se. Ei ole vielä nuo kaikki eri jargonit iskostunut päähän.pahvi kirjoitti:Nyt kun luet vielä tämänkin threadin niin huomaat että olen jo kahteen kertaan juhlistanut että tuo AIServo tuntuu toimivan tässä uudessa venäläisfirmwaressa.teemupii kirjoitti:Luin tuon toisen threadinkin, eli AIservo taitaa olla vastaus mun rukouksiin?
-
Hehheh no niinpä näkyy! perskele kerkesin jo innostua. Katsoin että ihan hyvin tuntuu trackaavän, ei tullut mieleenkään että laukaisu ei toimisi, duh.JuhaH kirjoitti:Uskalsin laittaa firmiksen omaankin kameraani ja hyvin tuntuu toimivan. Tosin AI-servo päällä kamera ei suostu laukeamaan millään objektiivillani (2xCanon 1xSigma).
-j
-
Janne Kotka
Janne Kotka
-
- Viesti:
No jospa seuraavassa versiossa sitten....
Mites jos on kokeillut tuota ohjelmistoa, ja jos kamera hajoaa jotenkin syystä tai toisesta myöhemmin (vaikka olisi jo vaihtanut alkuperäisen ohjelmiston takaisin) niin eikös ne huoltomiehet Canonin huollossa kuitenkin näe jostain lokitiedostoista, että kamerassa on ollut venäläinen ohjelmisto. Eli saako heittää hyvästit takuulle joka tapauksessa?
Mites jos on kokeillut tuota ohjelmistoa, ja jos kamera hajoaa jotenkin syystä tai toisesta myöhemmin (vaikka olisi jo vaihtanut alkuperäisen ohjelmiston takaisin) niin eikös ne huoltomiehet Canonin huollossa kuitenkin näe jostain lokitiedostoista, että kamerassa on ollut venäläinen ohjelmisto. Eli saako heittää hyvästit takuulle joka tapauksessa?