450D julkaistu
-
Hyödynnetään olemassaolevaa ketjua, eli kyselisin 450D:n akkukahvoista. Vaikka kamera onkin varsin tuore hankinta, ilmeni tarvetta "tukevoittaa" tuota rungon keveyttä (tietoinen valinta). Pystykuvia tulee otettua yllättävänkin paljon ja Sigman 10-20 saa järjestelmän tuntumaan kohtuu etupainotteiselta.
Koska Canonin oma kahva (BG-E5) kustantaa ~120e ja toinen akku ~40e, piti tietenkin lähteä piraattimarkkinoita katsastamaan. DealExtreme tarjoaa reilun 70$ hintaan monen moista kapulaa, mutta kysymys kai kuuluukin miten dramaattinen laatupudotus on säästöön nähden?
Koska Canonin oma kahva (BG-E5) kustantaa ~120e ja toinen akku ~40e, piti tietenkin lähteä piraattimarkkinoita katsastamaan. DealExtreme tarjoaa reilun 70$ hintaan monen moista kapulaa, mutta kysymys kai kuuluukin miten dramaattinen laatupudotus on säästöön nähden?
-
Tilasin eBay:stä eilen tällaisen: http://cgi.ebay.ie/Power-Grip-for-BG-E5 ... m153.l1262.varjoj kirjoitti:Hyödynnetään olemassaolevaa ketjua, eli kyselisin 450D:n akkukahvoista. Vaikka kamera onkin varsin tuore hankinta, ilmeni tarvetta "tukevoittaa" tuota rungon keveyttä (tietoinen valinta). Pystykuvia tulee otettua yllättävänkin paljon ja Sigman 10-20 saa järjestelmän tuntumaan kohtuu etupainotteiselta.
Mukaan tulee kahvan lisäksi kaksi 450D:n tarvikeakkua. Hinta PayPalin kautta maksettuna n. 62 euroa. Lisäksi maksettavaksi tulee vielä alv (22%), mikäli kahva juuttuu tulliin.
Kerron kokemuksia heti kun saan kahvan ja ehdin testailla sitä. Näyttäisi olevan kaikki samat toiminnot, kuin Canonin omassa tuotteessa.
-
- Viesti:
Mulla on kokemusta Canonin omasta BG-E3:sta 400D:n ja piraattikahvasta (Phottix) 30D:n.
Voin sanoa, että ainoa laatuero mitä noiden kahden väliltä löytyy, on maalattu teksti ja sen sisältö.
Ai niin, ja melkein 100 euroa.
Voin sanoa, että ainoa laatuero mitä noiden kahden väliltä löytyy, on maalattu teksti ja sen sisältö.
- Artur
Porfolio: http://www.arturgajewski.com
Facebook: https://www.facebook.com/artur.gajewski.photography
Porfolio: http://www.arturgajewski.com
Facebook: https://www.facebook.com/artur.gajewski.photography
-
Näyttää löytyvän sama tarjous eBay:stä myös Phottixin kahvasta (kahva + 2 akkua), vielä vähän halvemmalla:artur kirjoitti:Mulla on kokemusta Canonin omasta BG-E3:sta 400D:n ja piraattikahvasta (Phottix) 30D:n.
http://cgi.ebay.co.uk/Phottix-BP-450D-G ... otohosting
-
Re: Finska manuaalia
Joskus tuota manuskaa kysyin JASsista ja A4-kopio olisi kustantanut 50+11 euroa... Englanninkielinen tosiaan löytyy googlettamalla helposti.-kake- kirjoitti:Ja sitten jos tuntuu kalliilta, niin sen englanninkielisen saa ladattua pdf'änä usa.canon.com'ista.mrl586 kirjoitti:Kysy JAS-tekniikalta.Tuukkah kirjoitti:Mistäs saa suomenkielisen manuaalin 450D:hen? Kun mukana ei tullu etes englantilaista, että kattelis joitain pikku juttuja...
-
Huokea on hinta, pakko myöntää. Kun tarkemmin tutkailin DealExtremen tarjontaa, puuttui sieltä kokonaan tarvikeakut. Nuo mukana tulevat akut tekevät kyllä entisestään houkuttelevamman tuosta eBayn valikoimasta. Eipä ole kovin kriittinen korotus tuo ALV:n tuoma lisähintakaan.jakuhe kirjoitti:Mukaan tulee kahvan lisäksi kaksi 450D:n tarvikeakkua. Hinta PayPalin kautta maksettuna n. 62 euroa. Lisäksi maksettavaksi tulee vielä alv (22%), mikäli kahva juuttuu tulliin.
Tuon oikeastaan halusinkin kuulla. :)artur kirjoitti:Voin sanoa, että ainoa laatuero mitä noiden kahden väliltä löytyy, on maalattu teksti ja sen sisältö.
Offtopic: DealExtremestä yli kuukausi sitten tilatuista romppeista uupuu yhä muutamia. Lisäksi yksi salama näyttäisi hukkuneen HongKongin ja Helsingin väliin. Odotellaan nyt kuitenkin rauhassa hetki vielä, mutta taitaa kahva lähteä tilaukseen jostain ihan muualta kuin DealExtremestä.
-
Lisää offtopicia: Ihan sama homma minullakin, DealExtremestä tilattu vastavalosuoja on jäänyt johonkin matkalle, muut samaan aikaan (n. kuukausi sitten) tilatut kilkkeet ovat tulleet. Aikaisemmin tehdyt tilaukset ovat kyllä kaikki saapuneet kohtuullisessa ajassa perille.Offtopic: DealExtremestä yli kuukausi sitten tilatuista romppeista uupuu yhä muutamia. Lisäksi yksi salama näyttäisi hukkuneen HongKongin ja Helsingin väliin. Odotellaan nyt kuitenkin rauhassa hetki vielä, mutta taitaa kahva lähteä tilaukseen jostain ihan muualta kuin DealExtremestä.
-
Miten suuri painoarvo rungossa olevalle kuvanvakaimelle kannattaa antaa? 450D:ssä sitä ei ole, joten objektiivien hommaaminen tulee myöhemmin kalliiksi, jos siis haluaa kuvanvakainta käyttää.
Miten tärkeä kuvanvakaaja on? Onnistuuko esim. juhlakuvaaminen hämärissä sisätiloissa hyvin ilman kuvanvakaajaa?
450D vaikuttaisi muuten minulle lähes täydelliseltä kameralta. Olen vasta aloittelemassa valokuvausharrastusta. Aiemmin olen kuvannut vain Canonin IXUS 400:lla ja Powershot S70:llä.
Millainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä objektiivi aluksi kannattaisi hommata? Pääseekö tuolla EF-S 18-55mm IS kitillä hyvin alkuun?
Miten tärkeä kuvanvakaaja on? Onnistuuko esim. juhlakuvaaminen hämärissä sisätiloissa hyvin ilman kuvanvakaajaa?
450D vaikuttaisi muuten minulle lähes täydelliseltä kameralta. Olen vasta aloittelemassa valokuvausharrastusta. Aiemmin olen kuvannut vain Canonin IXUS 400:lla ja Powershot S70:llä.
Millainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä objektiivi aluksi kannattaisi hommata? Pääseekö tuolla EF-S 18-55mm IS kitillä hyvin alkuun?
-
-
Painiskelen itse hieman samojen asioiden kanssa, mutta olen ymmärtänyt että tuolle vakaimelle ei ylisuurta arvoa kannata laittaa. Miksi kaksi merkittävintä valmistajaa ( Canon/Nikon ) sen olisi jättänyt ainakin näistä harrastelijarungoista pois?pinkviini kirjoitti:Miten suuri painoarvo rungossa olevalle kuvanvakaimelle kannattaa antaa? 450D:ssä sitä ei ole, joten objektiivien hommaaminen tulee myöhemmin kalliiksi, jos siis haluaa kuvanvakainta käyttää.
Ilman vakainta pärjää varmaankin normaaliolosuhteissa, mutta pitkillä putkilla ( suuret polttovälit ) sen merkitys tulee esiin ja myös liikkuvia kohteita kuvatessa. Tällöinhän vakain voi sitten olla myöhemmin hankintalistalle tulevassa teleZoomissa ja nämä perhepotretit sun muut hoidetaan ilman vakainta olevalla lyhyt polttovälisellä. Mielestäni juuri tuosta 18 millisestä sen perusZoomin pitää alkaa, jotta juuri nuo perhepotretit onnistuu kohtuudella pienissäkin tiloissa. Eikä haittaisi vaikka tuo laajakulmaZoomi alkaisi vaikkapa 16 millisestä.
Ei tuo kittilinssi valovoimaltaan kait kovin hyvä ole, mutta pakkohan
sitä aloittelijan on jostain alkaa, kun koko arsenaalia ja varsinkaan riittävän valovoimaisia ei ole varaa hankkia. Itse saatan päätyä samasta syystä ehkä 18-200mm kittilinssiin.
Tässä aloittelijan neuvoja aloittelijalle ;-D.
-
Vatkaimen hyöty riippuu vähän siitä mitä kuvaa. Nopeita, vauhdikkaan liikkeen pysäyttäviä suljinaikoja käytettäessä sillä ei pahemmin hyötyä saada, mutta aikojen pidetessä (tiettyyn rajaan asti) se voi olla hyvinkin tarpeellinen. Esim. juuri juhlaväen potretit hämärissä tiloissa ovat niitä paikkoja joissa vakaajasta voisi oikeasti olla apua.
Mutta ei siltä ihmeitä kannata odottaa. Enemmän tuossakin tilanteessa auttaa jos on valovoimainen objektiivi kittilinssin paikalla.
Mutta ei siltä ihmeitä kannata odottaa. Enemmän tuossakin tilanteessa auttaa jos on valovoimainen objektiivi kittilinssin paikalla.
Vitorphoto
"Fear not at all, my focus shall not fail" - All That Remains
"Fear not at all, my focus shall not fail" - All That Remains
-
Kiitoksia neuvoista, kaikki informaatia on aina hyväksi. Eipä tule sitten tehtyä harkitsemattomia ja typeriä ostoksia :D
Tietysti myös ulkona kuvailisin varmaankin aika paljon.
Erillinen salama pitää sitten hommata myöhemmin, kunhan taas budjetti antaa periksi...
Olisiko ehdotuksia hinta-laatusuhteeltaan hyväksi valovoimaiseksi objektiiviksi, joka tulisi siis pääsääntöisesti sisätiloissa ilman salamaa kuvaamiseen?
Kuulin, että EF 50/1.8 II olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä nimen omaan sisätiloihin suuren aukon takia.
http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=271
Kuvaan varmaankin aika paljon myös ilman salamaa (esimerkiksi tietyissä tilaisuuksissa, joissa salaman käyttö on kielletty). Tällöin ilmeisesti valovoimainen objektiivi olisi tarpeen. Luulen, että en juurikaan kuvaa liikkuvia kohteita.Vitor kirjoitti:Vatkaimen hyöty riippuu vähän siitä mitä kuvaa.
...
Tietysti myös ulkona kuvailisin varmaankin aika paljon.
Erillinen salama pitää sitten hommata myöhemmin, kunhan taas budjetti antaa periksi...
Olisiko ehdotuksia hinta-laatusuhteeltaan hyväksi valovoimaiseksi objektiiviksi, joka tulisi siis pääsääntöisesti sisätiloissa ilman salamaa kuvaamiseen?
Kuulin, että EF 50/1.8 II olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä nimen omaan sisätiloihin suuren aukon takia.
-
Tamron 17-50/2.8 tai Sigma 18-50/2.8.pinkviini kirjoitti: Olisiko ehdotuksia hinta-laatusuhteeltaan hyväksi valovoimaiseksi objektiiviksi, joka tulisi siis pääsääntöisesti sisätiloissa ilman salamaa kuvaamiseen?
50mm on liian pitkä suomalaisiin asuntoihin jos haluaa perhepotretteja.pinkviini kirjoitti: Kuulin, että EF 50/1.8 II olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä nimen omaan sisätiloihin suuren aukon takia.
-
Historiallisista syistä. Vakainputket tulivat jo filmiaikana ja sitä kinopötköä oli hitusen hankala heilutella siellä rungossa. Olympuksella ja Pentaxilla oli tuolloin muuta puuhaa ja Sony ei ollut edes aloittanut Konica-Minoltan jämien päältä, joten nämä kolme lähtivät digipuolelle enemmän tuoreeltaan kuin CaNikon. Ei mikään ihme että pistivät vakaimen runkoon, siinä on aika paljon järkeä. Aina välillä sitä havahtuu Canon kädessä ja miettii miksi hemmetissä 50/1.4 ei voisi olla vakautettu... tai ollapa Tamron 17-50/2.8 "IS"... puhumattakaan nyt 135/2 "IS", uhh.maker1 kirjoitti:Painiskelen itse hieman samojen asioiden kanssa, mutta olen ymmärtänyt että tuolle vakaimelle ei ylisuurta arvoa kannata laittaa. Miksi kaksi merkittävintä valmistajaa ( Canon/Nikon ) sen olisi jättänyt ainakin näistä harrastelijarungoista pois?
-
Onnistuu mutta valovoima ei ole ilmaista ja siinä on omat ongelmansa.pinkviini kirjoitti:Miten tärkeä kuvanvakaaja on? Onnistuuko esim. juhlakuvaaminen hämärissä sisätiloissa hyvin ilman kuvanvakaajaa?
Siinä on hinta/laatu paikallaan. Jos lisäät kaveriksi kunnon salaman niin tuolla pärjäilee sisälläkin mainiosti. Ilman salamaa saat lähinnä toivoa ettei kukaan liiku (sinä mukaan lukien) ja joudut nostamaan herkkyyttä reippaasti. Aika ikävää puuhaa.Pääseekö tuolla EF-S 18-55mm IS kitillä hyvin alkuun?
Salamakuvaus vaatii vähän treeniä että saat eläväistä jälkeä aikaan mutta treeniä vaatii kaikki muukin ja salamalla on lopulta helpoin ja ennen kaikkea varmin saada tuloksia, koska voit pitää sekä aukon että herkkyyden kohtuullisena.
Isompaa aukkoa voi koittaa halvalla 50/1.8:n muodossa. Hirvittävä muovirimpula mutta kuva on hyvää. Kroppirungolla vaan usein turhan pitkä sisällä. Sigma 30/1.4 on jees mutta hintaa onkin sitten 400e. Canon 35/2 on tietysti olemassa n. 250e hintaan, ihan näpsä peli.
-
Kiitoksia neuvoista! Mulle alkaa nyt pikkuhiljaa hahmottua minkälaisen kokoonpanon näin aluksi hommaan...
Eli tällä hetkellä ajattelin, että ensi hommaan kertarysäyksellä 450D-rungon tuolla 18-55 kittilinssillä ja siihen vielä kaveriksi toi 50/1,8. Tuo 50/1,8 sopii näin lukemieni arvostelujen ja suositusten perusteella ominaisuuksiltaa mun tarpeisiin kuin nenä päähän, koska tarvitsen myös objektiivia isoissa ja kohtuullisen hämärissä halleissa kuvaamiseen, joissa ei saa käyttää salamaa...
Tuo kittilinssi saa sitten näin aluksi kelvata kaikkeen muuhun.
Seuraavaksi hommaan salaman (sitten kun budjetti antaa taas periksi), ja sitte myöhemmin taitojen karttuessa jonku yleisobjektiivin (esim. jompi kumpi mainituista: Tamron 17-50/2.8 tai Sigma 18-50/2.8) ja telen jos tarvetta löytyy...
Taitaa olla fiksumpaa aloittaa ja kehittää taitoja halvemmilla objektiiveilla ja vaihtaa sitten myöhemmin laadukkaampiin. Oppii ainakin arvostamaan laatua :D
Eli tällä hetkellä ajattelin, että ensi hommaan kertarysäyksellä 450D-rungon tuolla 18-55 kittilinssillä ja siihen vielä kaveriksi toi 50/1,8. Tuo 50/1,8 sopii näin lukemieni arvostelujen ja suositusten perusteella ominaisuuksiltaa mun tarpeisiin kuin nenä päähän, koska tarvitsen myös objektiivia isoissa ja kohtuullisen hämärissä halleissa kuvaamiseen, joissa ei saa käyttää salamaa...
Tuo kittilinssi saa sitten näin aluksi kelvata kaikkeen muuhun.
Seuraavaksi hommaan salaman (sitten kun budjetti antaa taas periksi), ja sitte myöhemmin taitojen karttuessa jonku yleisobjektiivin (esim. jompi kumpi mainituista: Tamron 17-50/2.8 tai Sigma 18-50/2.8) ja telen jos tarvetta löytyy...
Taitaa olla fiksumpaa aloittaa ja kehittää taitoja halvemmilla objektiiveilla ja vaihtaa sitten myöhemmin laadukkaampiin. Oppii ainakin arvostamaan laatua :D