Parhaat netin kuvatoimistot/kuvapankit?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
Hartsah

Parhaat netin kuvatoimistot/kuvapankit?

Viesti Kirjoittaja Hartsah »

Elikkäs nyt olisi tarkoitus alkaa hankkimaan rahaa kuvista. Netissä oon löytäny muutamia kuvapankkeja, mutta käyttöehdot mietittyttää ja niitä en jaksaisi kaikkia alkaa läpi lukemaan ja kun en kumminkaan kaikkia kuvapankkeja löytänyt niin kysynkin että mitä hyväksi havaittuja pankkeja on olemassa ja onko jotakin erikoista mihin kannattaisi kiinnittää huomiota näissä käyttösopimuksissa?

Sitä vielä kysyisin että kannattaako keskittää yhteen paikkaan ja saada sieltä paremmat prosentit vai laittaa useampaan paikkaan ?

ps. Kuvapankki voi olla ulkomaalainen tai suomalainen, kunhan kielenä on englanti tai suomi ja paikka on hyvä.
Viimeksi muokannut Hartsah, Loka 06, 2008 16 : 37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JackRabbit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JackRabbit »

Plugi. Eikun sehän menikin konkkaan.
Photoshelter. Eikun...

Kyllä ne sopimukset kannattaa ihan aikuisten oikeasti lukea läpi. Niissä sopimuksissa kannattaa huomioida, että millaisin ehdoin noita kuvia myydään. Jos kuvapankki myy yksinoikeudella kuvia, ei niitä sitten voi enää myydä missään muualla. Samoin kannattaa tarkastaa irtisanomisajat, sekä hintahaarukka, millä kuvia myydään. Tuostahan väännettiin jo muutama aihe aiemmin kovasti.

Mutta... jos ei jaksa sopimuksia lukea, niin tuurilla vaan johonkin. Kyllä se siitä.

Tässä vaiheessa taas kysyn, että mitenkä te olette nuo kuvapankeista saadut tulot merkinneet veroilmoitukseen ja opiskelijat olettehan huomanneet ilmoittaa nuo tulot myös opintotukihakemuksessanne.
apip

Viesti Kirjoittaja apip »

JackRabbit kirjoitti:Tässä vaiheessa taas kysyn, että mitenkä te olette nuo kuvapankeista saadut tulot merkinneet veroilmoitukseen ja opiskelijat olettehan huomanneet ilmoittaa nuo tulot myös opintotukihakemuksessanne.
Ainakin osa kuvatoimistoista ilmoittaa tiedot suoraan verottajalle.

Hartsah: Viestiketjun otsikossa termi kuvapankki saattaa olla hieman harhaanjohtava monikäsitteisyydellään. (Netti)kuvatoimisto saattaisi olla parempi termi.
huuko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huuko »

Rodeo
botseri

Viesti Kirjoittaja botseri »

Mä laitoin eilen muutaman kuva ALLTO1:n, en tiä onko hyvä vai huono, eikä tarkotukseni oo yrittää rikastua ahaheheh, ihan vaan uteliaisuudesta laitoin , oishan se jotakin jos joku tahtois mun kuvan sieltä :D
Hartsah

Muutin otsikkoa.

Löysin myös itse tuon ALLTO1 ja myös www.istockphoto.com ja näistä mielelläni kuulisin kommenttia jos joku on käyttänyt.

Käyttöehdot toki aijon toki lukea mutta ongelmaksi saattaa vain tulla englannin kielisissä käyttöehdoissa oleva minulle hieman tuntematon sanasto.

itse kuulin että kyseinen tulo olisi verotonta, mutta eikös se sitten olekkaan?
huuko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huuko »

kyllä kaikesta verot pitää maksaa :)
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Ilmaisia lounaita ei ole ;)
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Hartsah kirjoitti: Itse kuulin että kyseinen tulo olisi verotonta, mutta eikös se sitten olekkaan?
Suomi suhtautuisi kuviesi myyntiin kuten marjastamiseen? No tuskin, ammattikuvaajat voisivat olla käärmeissään jos he maksavat veroja työstään ja sinä et ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Hartsah

OskuK kirjoitti:
Hartsah kirjoitti: Itse kuulin että kyseinen tulo olisi verotonta, mutta eikös se sitten olekkaan?
Suomi suhtautuisi kuviesi myyntiin kuten marjastamiseen? No tuskin, ammattikuvaajat voisivat olla käärmeissään jos he maksavat veroja työstään ja sinä et ;-)

Voihan se olla=D Mitens noiden ulkomaalaisten kuvatoimistojen kanssa menee vero säätämiset? Ei sillä vielä ei tarvitse veroja maksaakkaan
herkko

Viesti Kirjoittaja herkko »

saltikov kirjoitti:
Hartsah kirjoitti: itse kuulin että kyseinen tulo olisi verotonta, mutta eikös se sitten olekkaan?
Kyseessä ei taida olla työsuoritus vaan immateriaalioikeuksien myynti ja nämä ovat verottomia. Milloin siitä tulee elinkeinon harjoitamista on toinen kysymys.
Ennakonpidätys tehdään sivuverotulokortilla yksityishenkilöille ja ulkomaan myynnit ilmoitetaan verottajalle veroehdotuksen jälkeen.

http://portal.vero.fi/public/default.as ... ntentlan=1
Vastaa Viestiin