Usb-kaapeli ja 400D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
suzy
Viesti:

Usb-kaapeli ja 400D

Viesti Kirjoittaja suzy »

Moi! Mikähän mättää, kun kaapelin kautta ei kulje mitään, runko on pari vuotta vanha 400D - en ole käyttänyt piuhaa kuvansiirtoon, vaan kuvat olen siirtänyt kortinlukijalla. Ajattelin vain kokeilla piuhan kautta. Ei mitään reaktiota, piuhojakin olen vaihtanut jo kolme...

Itseä tämä ei haittaa, mutta jos vaikka myyn rungon niin ongelma tulee sitten ajankohtaiseksi. Onkohan se sitten "särki".
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Aluksi. Kai sulla on koneella asennettuna EOS Utilities tai jokin muu ohjelma jolla liikutat tiedostoja? Muistaakseni noista ei voi vaan hiirellä raahata. Kamerassa myös asetukset jossa määrittää mitä kautta data liikkuu (en ole varma koskeeko myös datan siirtoa USB:ia pitkin, mutta luullakseni).
Viimeksi muokannut keskone, Loka 01, 2008 10 : 23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ehkä otin,ehkä en.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Mikä käyttis?

Kaapeli kameraan ja koneeseen (tarkista mieluummin ettei usb-portti ole rikki) ja ainakin XP/Vista alkavat etsiä kuvia ihan ilman asennuksia kunhan laitat kameraan virran päälle. Itsestään se ei herää :)
--------
Aves!
suzy
Viesti:

Minulla on toinen runko 30D ja sillä kulkee samalla piuhalla eli kyllä kyseessä on runkovika luulisin...

Käyttis on vista, äxpeekin löytyy toisesta koneesta
keskone

��Windows 2000:ssa avautuu [Event on device/Laitteen
tapahtuma]-valintaikkuna. Valitse [Canon EOS Utility] ja
käynnistä sitten EU napsauttamalla [OK]-painiketta.
�� Tämä toimenpide on tarpeen vain, kun kamera kytketään
tietokoneeseen ensimmäistä kertaa. Seuraavalla
kytkentäkerralla EU-ohjelmisto käynnistyy, kun käännät kameran
virtakytkimen < ON >-asentoon.
&#56256;&#56399; Jos Windows Vistassa vaiheen 2 ikkuna ei tule näkyviin, vaikka
kameran virtakytkin on asennossa < ON >, käynnistä EU
kaksoisnapsauttamalla työpöydän [EOS Utility]-kuvaketta.
Tuossa maininta ensimmäisestä kytkennästä, toivottavasti tosta on apua,
..ai niin. Tehtäväpalkkiin pitäisi tulla kuvake liitetystä kamerasta, jonka jälkeen pitäisi käynnistää kuvansiirto-ohjelma.
Ehkä otin,ehkä en.
suzy
Viesti:

Ei herää henkiin...
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

Voisiko sulla olla USB-kaapeli rikki? Koita kameraa eri koneessa eri USB-kaapelilla tai koita kaapelia, toimiiko jokin toinen USB-laite.

Muistikortinlukija olis ihan jees tuote.
JiiPeeM

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

Ei ole kaanonia, mutta tuttavalla oli joku samantapainen ongelma joka ratkesi kameran asetuksista, jokin kuvansiirron valikko väärässä asennossa.
Ilmeisesti oletuksena oikein, mutta jokun valikon huolimaton räpeltely ainakin hänella siirtänyt asetuksen väärin.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

�� Jos Windows Vistassa vaiheen 2 ikkuna ei tule näkyviin, vaikka
kameran virtakytkin on asennossa < ON >, ole hyvä ja palauta käyttöjärjestelmä XP tilaan.
suzy
Viesti:

artur kirjoitti:�� Jos Windows Vistassa vaiheen 2 ikkuna ei tule näkyviin, vaikka
kameran virtakytkin on asennossa < ON >, ole hyvä ja palauta käyttöjärjestelmä XP tilaan.
Ei toimi äxpeessäkään, läppärissä on äxpee. Toinen runko toimii molemmissa. Ja läppänässä on Canonin Utilies aiempi versio. Vistassa on uudempi.
keskone

Vitosessa se siirtoasetus (johon jo tuolla ketjun toisessa viestissä viittasin) ainakin mulla näytti olevan "Tulostus/PTP", ei siis saa olla PC:ssä.
Ehkä otin,ehkä en.
idefixi

Viesti Kirjoittaja idefixi »

Minulla oli asennettuna 400d:n mukana tulleelta levylta EOS Utilities . Kun vaihdoin rungon 40d:hen niin en saanut tietoja siirrettyä ennen kuin asensin vastaavan ohjelman 40d:n mukana tulleelta levyltä. Voisiko olla vastaavasta kyse, mutta 30d vs 400d?
Aali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

keskone kirjoitti:Vitosessa se siirtoasetus (johon jo tuolla ketjun toisessa viestissä viittasin) ainakin mulla näytti olevan "Tulostus/PTP", ei siis saa olla PC:ssä.
Tämä auttoi taannoin minullakin. Toimii ilman Canon softien asennusta.
suzy
Viesti:

idefixi kirjoitti:Minulla oli asennettuna 400d:n mukana tulleelta levylta EOS Utilities . Kun vaihdoin rungon 40d:hen niin en saanut tietoja siirrettyä ennen kuin asensin vastaavan ohjelman 40d:n mukana tulleelta levyltä. Voisiko olla vastaavasta kyse, mutta 30d vs 400d?
400 oli ennen 30dtä...ja läppänällä on edelleen 400d:n mukana tullut softa.
Vastaa Viestiin