minolta vs muut merkit

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
veera.ho

minolta vs muut merkit

Viesti Kirjoittaja veera.ho »

Olen ostamassa ensimmäistä digikameraani ja vertailussa on canon ixukset, fuji finepixit ja minolta x:t. Haluaisin kuulla mielipiteitä siitä mikä vastaa parhaiten vaatimuksiani:
- pieni koko
- pieni hinta :)
- videokuvaus
- kuvaus onnistuu myös pimeässä
Kamera tulee harrastelijakäyttöön.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
msm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja msm »

Itse olen muutaman testikuvan räpsinyt työkaverin Minolta DiMAGE Xi:llä ja ihastuin laitteeseen siinä määrin että tilasin itselleni www.topfoto-online.de:stä uudemman mallin eli Xt:n.

Muiden merkkien kamerat on lähes poikkeuksetta paksumpia kuin X/Xi/Xt, joten enpä oikeastaan edes harkinnut muita vaihtoehtoja. Samaan kokoluokkaan pääsee Pentax Optio S (taitaa olla vielä pienempikin), mutta siinä taas esim. kuvausvalmiuteen päästään paljon hitaammin kuin Minoltalla.

Videokuvaus onnistuu uudella Xt-mallilla niin pitkään kuin muistikortille mahtuu, eli voi kuvata yli 30s pätkiä. Itse tosin en tajua, miksi joku haluaisi digikameralla kuvata videopätkiä...

Xt-mallissa on muistaakseni myös valotusaikoja yms. paranneltu, eli kuvata voi myös pimeässä. Itse tosin en ole kokeillut, joten en osaa tarkemmin kertoa.

Minoltaa muuten ei kannata Suomesta ostaa -- Xt maksaa Suomessa halvimmillaan n. 500€ kun Saksasta sen saa n. 420€:llä. Itselleni kamera lähtee ilmeisesti ensi viikolla ja digikamerakuume on sen mukainen. ;)
Vastaa Viestiin