Olen hankkimassa lisäsalamaa G7:aan.
Pienellä budjetilla pitäisi löytää, eli alle 100 euroa.
Vaihtoehtoja on mm:
Cullmann 20 AF-C (käytettynä tiedossa h. n. 30- max. 40e)
Metz Mecablitz 36 AF-4C h. 90e
Marumi D728AF h. n. 60e
Dörr Di 33/ CA E-TTL h. 77e
Onko noista jollain kokemuksia? Ja onko nuo edulliset tarvikesalamat miten toimivia noin yleensä?
Itseäni kiinnostaa juuri nyt erityisesti tuo Cullmann hintansa ja pienen kokonsa vuoksi. Mutta toimineekohan muuten hyvin?
Olisin hyvin kiitollinen vinkeistä asiaan liittyen!
Mikä olisi hyvä salama G7:aan?
-
Re: Mikä olisi hyvä salama G7:aan?
Itsellä oli alkuvuodesta käytössä G9 ja Cullmann 20 AF-C. Ostin salaman uutena kaupasta, mutta jouduin viemään takaisin, kun se lakkas toimimasta. Sain uuden tilalle, jonka jälkeen ei ollut ongelmia.
Itse salamasta. Salamassa on kätevä pikalukitus joten se on nopea irroittaa ja kiinnittää. Salama on myös pystysuunnassa kääntyvä eli sitä ei tarvitse suunnata suoraan kohti kuvauksen kohdetta. Salama pitää latautuessaan sellaista pientä vinkuvaa ääntä, joka on monien mielestä pelkästään hyvä asia. Varmistuu ainakin, että salama toimii! Itse latautuminen kestää muutaman sekunnin. Harvemmin ainakin itse pitkästyin odottamiseen.
Cullman 20 AF-C salamahan on täysin automaattinen vailla käsisäätömahdollisuuksia. Tämä aiheutti joskus ongelmia valoituksen suhteen aiheuttaen ylivalottuneita kuvia. Syynä on varmaan riittämätön yhteensopivuus kameran oman valotusjärjestelmän kanssa. Tilannetta pystyi paikkaamaan käyttämällä kameraa manual -modessa jolloin saikin ihan kelpo kuvia. Pääsääntöisesti salama kuitenkin toimi hyvin yhteen kameran kanssa ilman ongelmia.
Salama sopii hyvin yhteen kameran kanssa kokonsa puolesta.
Itse salamasta. Salamassa on kätevä pikalukitus joten se on nopea irroittaa ja kiinnittää. Salama on myös pystysuunnassa kääntyvä eli sitä ei tarvitse suunnata suoraan kohti kuvauksen kohdetta. Salama pitää latautuessaan sellaista pientä vinkuvaa ääntä, joka on monien mielestä pelkästään hyvä asia. Varmistuu ainakin, että salama toimii! Itse latautuminen kestää muutaman sekunnin. Harvemmin ainakin itse pitkästyin odottamiseen.
Cullman 20 AF-C salamahan on täysin automaattinen vailla käsisäätömahdollisuuksia. Tämä aiheutti joskus ongelmia valoituksen suhteen aiheuttaen ylivalottuneita kuvia. Syynä on varmaan riittämätön yhteensopivuus kameran oman valotusjärjestelmän kanssa. Tilannetta pystyi paikkaamaan käyttämällä kameraa manual -modessa jolloin saikin ihan kelpo kuvia. Pääsääntöisesti salama kuitenkin toimi hyvin yhteen kameran kanssa ilman ongelmia.
Salama sopii hyvin yhteen kameran kanssa kokonsa puolesta.