Mikä CD/DVD-poltto-ohjelma?
-
Mikä CD/DVD-poltto-ohjelma?
Alkaa pikku hiljaa mennä hermot CD:eiden ja DVD:eiden polttamisessa, joka on ollut yhtä arpapeliä, välillä onnistunut, välillä taas ei. Aiemmin epäonnistuminen on ollut lähinnä satunnaista, mutta tänään yksi DVD-poltto onnistui, viisi seuraavaa epäonnistui järestään. Epäilin CD/DVD-asemaa, joka on noin 2½ v. vanha, ja olen jo ollut sitä vaihtamassa. Vähitellen epäilys on kohdistunut poltto-ohjelmaan, sillä toisella koneella sama ohjelma tekee näitä virhepolttoja. Kokeilin kolmea eri DVD-merkkiä, aina epäonnistunein tuloksin. Ohjelma on siis NeroExpress, jota olen kuullut moitittavan.
Ehkä vaihdan asemankin, mutta samalla tai sitä ennen myös ohjelman. Siis kysymys kuuluu, mikä poltto-ohjelma kannattaisi hankkia? Mikä on luotettava? Kokemuksia?
Ehkä vaihdan asemankin, mutta samalla tai sitä ennen myös ohjelman. Siis kysymys kuuluu, mikä poltto-ohjelma kannattaisi hankkia? Mikä on luotettava? Kokemuksia?
-
-
- Viesti:
Mulla ei ole ollut NeroExpressin kanssa ongelmaa, kun vaan muistaa polttaa riittävän alhaisella nopeudella, kuten 4x. Oletuksena ohjelma tarjoaa jotain 16x nopeutta dvd-poltossa, jolla epäonnistuminen on aika todennäköistä oman kokemuksen mukaan.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
Olen kokeillut useita eri nopeuksia, ainakin tänään samat ongelmat eri nopeuksilla. CD:lle poltossa onnistuu parhaiten nopeudella 40, vaikka suosisin hitaampaa.harrin kirjoitti:Mulla ei ole ollut NeroExpressin kanssa ongelmaa, kun vaan muistaa polttaa riittävän alhaisella nopeudella, kuten 4x. Oletuksena ohjelma tarjoaa jotain 16x nopeutta dvd-poltossa, jolla epäonnistuminen on aika todennäköistä oman kokemuksen mukaan.
-
Kai WinXP:ssa on joku oma systeemi - ei ole tullut kokeiltua. Muistaakseni siinä on säätövaraa (siis nopeudet yms.) aika vähän. Vistassa on kai vähän vastaava kuin Macissä.eesau kirjoitti:Macissä tuota pohdintaa ei tarvita. Kun tuuppaa levyn sisään se ilmestyy työpöydälle. Sitten vaan raahataan halutut jutut sinne levylle ja lopuksi klikataan POLTA LEVY.
Miksiköhän siihen tarvitaan joku ohjelma? Eikös PuuCeessäkin ole jokin vastaava systeemi?
-
Visvassa on hyvin vähän vastaava kuin mäkissä. Mäkissä kun homma toimii, vieläpä yksinkertaisesti ja helposti. Eräänä päivänä oli radiossa juttua kuinka Bill Gates on yksi maailman suurimmista hyväntekijöistä lahjoittaessaan valtavaa omaisuuttaan pois. Taitaa sällillä olla hieman huono omatunto, sen verran paljon on toimillaan kärsimystä aiheuttanut.paulas kirjoitti:Vistassa on kai vähän vastaava kuin Macissä.
-
...eli Vistassa ei varmaankaan toimi;-) En tiedä, kun ei ole siitä (onneksi..) kokemusta.fotom kirjoitti:Visvassa on hyvin vähän vastaava kuin mäkissä. Mäkissä kun homma toimii, vieläpä yksinkertaisesti ja helposti. Eräänä päivänä oli radiossa juttua kuinka Bill Gates on yksi maailman suurimmista hyväntekijöistä lahjoittaessaan valtavaa omaisuuttaan pois. Taitaa sällillä olla hieman huono omatunto, sen verran paljon on toimillaan kärsimystä aiheuttanut.paulas kirjoitti:Vistassa on kai vähän vastaava kuin Macissä.
-
- Viesti:
En tiedä mikä minussa on, mutta aina on Vistassa se sisäänrakennettu polttomekanismi mulla toiminut.
Tosin aikoinaan kun siirryin Server 2008 käyttäjäksi niin piti siirtyä ImgBurniin, serverissä kun tuota Vistan piirrettä ei jostain syystä ole.
Tosin aikoinaan kun siirryin Server 2008 käyttäjäksi niin piti siirtyä ImgBurniin, serverissä kun tuota Vistan piirrettä ei jostain syystä ole.
-
Oletko ollut tyytyväinen, siis tuohon ImgBurniin? Latasin sen jo, mutta en ole vielä kokeillut.Aali kirjoitti:Tosin aikoinaan kun siirryin Server 2008 käyttäjäksi niin piti siirtyä ImgBurniin, serverissä kun tuota Vistan piirrettä ei jostain syystä ole.
Viimeksi muokannut paulas, Syys 28, 2008 23 : 08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
-
- Viesti:
Itse olen poltellut lähinnä Nerolla, mutta joskus myös Neroexpressillä eikä tuossa ole ongelmaa ollut. Myös WinXP:n oma sisäinen polttosofta on pelittänyt eri koneissa missä olen käyttänyt.
Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
-
Olen tosiaan kokeillut monen merkkisiä aihioita ja nopeuksia. Kyllä tuo rautapuolenkin tarkastelu taitaisi olla paikallaan.hlehtine kirjoitti: Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
-
- Viesti:
Ja testaas sitten tosiaan vielä sitä äxpeen omaa softaa, voisit sillä haarukoida ongelmaa. Eli jos tuo toimii niin sitten voi syyttää sitä toista softaa, ellei toimi sen paremmin niin voi epäillä rautaa.paulas kirjoitti:Olen tosiaan kokeillut monen merkkisiä aihioita ja nopeuksia. Kyllä tuo rautapuolenkin tarkastelu taitaisi olla paikallaan.hlehtine kirjoitti: Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
XP:n polttosoftassahan voi säätää polttonopeutta esim. klikkaamalla kyseisen kirjoittavan aseman kuvaketta oikealla painikkeella ja valitsemalla Properties, avautuvasta ikkunasta sitten Recording -välilehti.
Ja tallennushan tapahtuu kopsaamalla tiedostoja kyseiselle asemalle (jolloin käyttis kopsaa ne koneessa tiettyyn kansioon odottamaan polttoa) ja lopuksi komentaa tekemään varsinainen tallennus tyhlälle levylle. Tämän nyt varmaan tiesitkin mutta kerroin silti. :)
- Hans
-
Pitää tosiaan aloittaa tuo testaustyö toisella ohjelmalla, kunhan tokenen tämänpäiväisestä "polttoburnoutistani" ;-) Oiken harmittaa, kun sunnuntaita tuhraantui moiseen värkkäämiseen. Kiitos ohjeista.hlehtine kirjoitti:Ja testaas sitten tosiaan vielä sitä äxpeen omaa softaa, voisit sillä haarukoida ongelmaa. Eli jos tuo toimii niin sitten voi syyttää sitä toista softaa, ellei toimi sen paremmin niin voi epäillä rautaa.paulas kirjoitti:Olen tosiaan kokeillut monen merkkisiä aihioita ja nopeuksia. Kyllä tuo rautapuolenkin tarkastelu taitaisi olla paikallaan.hlehtine kirjoitti: Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
XP:n polttosoftassahan voi säätää polttonopeutta esim. klikkaamalla kyseisen kirjoittavan aseman kuvaketta oikealla painikkeella ja valitsemalla Properties, avautuvasta ikkunasta sitten Recording -välilehti.
Ja tallennushan tapahtuu kopsaamalla tiedostoja kyseiselle asemalle (jolloin käyttis kopsaa ne koneessa tiettyyn kansioon odottamaan polttoa) ja lopuksi komentaa tekemään varsinainen tallennus tyhlälle levylle. Tämän nyt varmaan tiesitkin mutta kerroin silti. :)
- Hans
-
Polttavat asemat ovat halpoja ja halvalla tehtyjä. Voivat kokemukseni mukaan alkaa aika pian reistailemaan juuri noin kuin ongelmasi on. Vaihda asema ja eiköhän ongelma poistu. Toinen asia on haja-asutusalueella verkkovirran heittely. Siitäkin on takavuosilta kokemuksia, mutta se ei liene ongelma isommissa kaupungeissa.paulas kirjoitti:Olen tosiaan kokeillut monen merkkisiä aihioita ja nopeuksia. Kyllä tuo rautapuolenkin tarkastelu taitaisi olla paikallaan.hlehtine kirjoitti: Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
-
Oma kokemus Nerosta on hyvä, mutta yhtä asiaa se softa ei ymmärrä.
Minulla on kolmisen vuotta vanha kone, joka on yksiytimisellä AMD:n prossulla. se jaksaisi silti vääntää aseman ja Neron tarjoamalla 16x -nopeudella, mutta tiedoston purku kovalevyltä tuolla nopeudella tökkii.
Varsinkin videoita DVD:lle polttaessa käy tuolla 16x -nopeudella helposti niin, että bufferi pääsee tyhjäksi kovalevyn huutaessa hoosiannaa.
Se oli sitten siinä se levy...
Minulla varmasti menee 8-kertaisella nopeudella, siinä pysyy bufferi 95-98% koko ajan. 12x- nopeus on siinä ja siinä, välillä käy bufferi ihan nollilla, ja on tuurista kiinni onnistuuko levy.
CD- levyillä ei ongelmia ole.
Minulla on kolmisen vuotta vanha kone, joka on yksiytimisellä AMD:n prossulla. se jaksaisi silti vääntää aseman ja Neron tarjoamalla 16x -nopeudella, mutta tiedoston purku kovalevyltä tuolla nopeudella tökkii.
Varsinkin videoita DVD:lle polttaessa käy tuolla 16x -nopeudella helposti niin, että bufferi pääsee tyhjäksi kovalevyn huutaessa hoosiannaa.
Se oli sitten siinä se levy...
Minulla varmasti menee 8-kertaisella nopeudella, siinä pysyy bufferi 95-98% koko ajan. 12x- nopeus on siinä ja siinä, välillä käy bufferi ihan nollilla, ja on tuurista kiinni onnistuuko levy.
CD- levyillä ei ongelmia ole.