Mikä CD/DVD-poltto-ohjelma?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
paulas

Mikä CD/DVD-poltto-ohjelma?

Viesti Kirjoittaja paulas »

Alkaa pikku hiljaa mennä hermot CD:eiden ja DVD:eiden polttamisessa, joka on ollut yhtä arpapeliä, välillä onnistunut, välillä taas ei. Aiemmin epäonnistuminen on ollut lähinnä satunnaista, mutta tänään yksi DVD-poltto onnistui, viisi seuraavaa epäonnistui järestään. Epäilin CD/DVD-asemaa, joka on noin 2½ v. vanha, ja olen jo ollut sitä vaihtamassa. Vähitellen epäilys on kohdistunut poltto-ohjelmaan, sillä toisella koneella sama ohjelma tekee näitä virhepolttoja. Kokeilin kolmea eri DVD-merkkiä, aina epäonnistunein tuloksin. Ohjelma on siis NeroExpress, jota olen kuullut moitittavan.

Ehkä vaihdan asemankin, mutta samalla tai sitä ennen myös ohjelman. Siis kysymys kuuluu, mikä poltto-ohjelma kannattaisi hankkia? Mikä on luotettava? Kokemuksia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

Macissä tuota pohdintaa ei tarvita. Kun tuuppaa levyn sisään se ilmestyy työpöydälle. Sitten vaan raahataan halutut jutut sinne levylle ja lopuksi klikataan POLTA LEVY.
Miksiköhän siihen tarvitaan joku ohjelma? Eikös PuuCeessäkin ole jokin vastaava systeemi?
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Mulla ei ole ollut NeroExpressin kanssa ongelmaa, kun vaan muistaa polttaa riittävän alhaisella nopeudella, kuten 4x. Oletuksena ohjelma tarjoaa jotain 16x nopeutta dvd-poltossa, jolla epäonnistuminen on aika todennäköistä oman kokemuksen mukaan.
paulas

harrin kirjoitti:Mulla ei ole ollut NeroExpressin kanssa ongelmaa, kun vaan muistaa polttaa riittävän alhaisella nopeudella, kuten 4x. Oletuksena ohjelma tarjoaa jotain 16x nopeutta dvd-poltossa, jolla epäonnistuminen on aika todennäköistä oman kokemuksen mukaan.
Olen kokeillut useita eri nopeuksia, ainakin tänään samat ongelmat eri nopeuksilla. CD:lle poltossa onnistuu parhaiten nopeudella 40, vaikka suosisin hitaampaa.
paulas

eesau kirjoitti:Macissä tuota pohdintaa ei tarvita. Kun tuuppaa levyn sisään se ilmestyy työpöydälle. Sitten vaan raahataan halutut jutut sinne levylle ja lopuksi klikataan POLTA LEVY.
Miksiköhän siihen tarvitaan joku ohjelma? Eikös PuuCeessäkin ole jokin vastaava systeemi?
Kai WinXP:ssa on joku oma systeemi - ei ole tullut kokeiltua. Muistaakseni siinä on säätövaraa (siis nopeudet yms.) aika vähän. Vistassa on kai vähän vastaava kuin Macissä.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

paulas kirjoitti:Vistassa on kai vähän vastaava kuin Macissä.
Visvassa on hyvin vähän vastaava kuin mäkissä. Mäkissä kun homma toimii, vieläpä yksinkertaisesti ja helposti. Eräänä päivänä oli radiossa juttua kuinka Bill Gates on yksi maailman suurimmista hyväntekijöistä lahjoittaessaan valtavaa omaisuuttaan pois. Taitaa sällillä olla hieman huono omatunto, sen verran paljon on toimillaan kärsimystä aiheuttanut.
paulas

fotom kirjoitti:
paulas kirjoitti:Vistassa on kai vähän vastaava kuin Macissä.
Visvassa on hyvin vähän vastaava kuin mäkissä. Mäkissä kun homma toimii, vieläpä yksinkertaisesti ja helposti. Eräänä päivänä oli radiossa juttua kuinka Bill Gates on yksi maailman suurimmista hyväntekijöistä lahjoittaessaan valtavaa omaisuuttaan pois. Taitaa sällillä olla hieman huono omatunto, sen verran paljon on toimillaan kärsimystä aiheuttanut.
...eli Vistassa ei varmaankaan toimi;-) En tiedä, kun ei ole siitä (onneksi..) kokemusta.
Aali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

En tiedä mikä minussa on, mutta aina on Vistassa se sisäänrakennettu polttomekanismi mulla toiminut.

Tosin aikoinaan kun siirryin Server 2008 käyttäjäksi niin piti siirtyä ImgBurniin, serverissä kun tuota Vistan piirrettä ei jostain syystä ole.
paulas

Aali kirjoitti:Tosin aikoinaan kun siirryin Server 2008 käyttäjäksi niin piti siirtyä ImgBurniin, serverissä kun tuota Vistan piirrettä ei jostain syystä ole.
Oletko ollut tyytyväinen, siis tuohon ImgBurniin? Latasin sen jo, mutta en ole vielä kokeillut.
Viimeksi muokannut paulas, Syys 28, 2008 23 : 08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Täällä tuo ImgBurn on toiminut hyvin.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
paulas

Kiitos vain tuosta ImgBurn-vinkistä. Näyttää ainakin ensi näkemältä kokeilemisen arvoiselta. Juuri nyt on polttokiintiö niin sanotusti täynnä, kun tappelin tuon yhden onnettoman DVD:n kanssa aina vain epäonnistuen. Ehkä tosiaan tuo asemakin menee vaihtoon, kunhan vain saisi aikaiseksi.
hlehtine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

Itse olen poltellut lähinnä Nerolla, mutta joskus myös Neroexpressillä eikä tuossa ole ongelmaa ollut. Myös WinXP:n oma sisäinen polttosofta on pelittänyt eri koneissa missä olen käyttänyt.

Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.

- Hans
paulas

hlehtine kirjoitti: Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
Olen tosiaan kokeillut monen merkkisiä aihioita ja nopeuksia. Kyllä tuo rautapuolenkin tarkastelu taitaisi olla paikallaan.
hlehtine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

paulas kirjoitti:
hlehtine kirjoitti: Kannattaisi ehkä tosiaan kokeilla uutta asemaa tai jopa eri merkkisiä CD -aihioita. Polttonopeuden laskuakin voisi sitten tosiaan testata. Eikä ole kaukaa haettua sekään että avaisi tietokoneen kotelon ja tsekkaisi että kaapelit ovat asianmukaisesti paikallaan jne.
- Hans
Olen tosiaan kokeillut monen merkkisiä aihioita ja nopeuksia. Kyllä tuo rautapuolenkin tarkastelu taitaisi olla paikallaan.
Ja testaas sitten tosiaan vielä sitä äxpeen omaa softaa, voisit sillä haarukoida ongelmaa. Eli jos tuo toimii niin sitten voi syyttää sitä toista softaa, ellei toimi sen paremmin niin voi epäillä rautaa.

XP:n polttosoftassahan voi säätää polttonopeutta esim. klikkaamalla kyseisen kirjoittavan aseman kuvaketta oikealla painikkeella ja valitsemalla Properties, avautuvasta ikkunasta sitten Recording -välilehti.

Ja tallennushan tapahtuu kopsaamalla tiedostoja kyseiselle asemalle (jolloin käyttis kopsaa ne koneessa tiettyyn kansioon odottamaan polttoa) ja lopuksi komentaa tekemään varsinainen tallennus tyhlälle levylle. Tämän nyt varmaan tiesitkin mutta kerroin silti. :)

- Hans
paulas

hlehtine kirjoitti:
paulas kirjoitti:
- Hans
Ja testaas sitten tosiaan vielä sitä äxpeen omaa softaa, voisit sillä haarukoida ongelmaa. Eli jos tuo toimii niin sitten voi syyttää sitä toista softaa, ellei toimi sen paremmin niin voi epäillä rautaa.

XP:n polttosoftassahan voi säätää polttonopeutta esim. klikkaamalla kyseisen kirjoittavan aseman kuvaketta oikealla painikkeella ja valitsemalla Properties, avautuvasta ikkunasta sitten Recording -välilehti.

Ja tallennushan tapahtuu kopsaamalla tiedostoja kyseiselle asemalle (jolloin käyttis kopsaa ne koneessa tiettyyn kansioon odottamaan polttoa) ja lopuksi komentaa tekemään varsinainen tallennus tyhlälle levylle. Tämän nyt varmaan tiesitkin mutta kerroin silti. :)

- Hans
Pitää tosiaan aloittaa tuo testaustyö toisella ohjelmalla, kunhan tokenen tämänpäiväisestä "polttoburnoutistani" ;-) Oiken harmittaa, kun sunnuntaita tuhraantui moiseen värkkäämiseen. Kiitos ohjeista.
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

paulas kirjoitti:
- Hans
Polttavat asemat ovat halpoja ja halvalla tehtyjä. Voivat kokemukseni mukaan alkaa aika pian reistailemaan juuri noin kuin ongelmasi on. Vaihda asema ja eiköhän ongelma poistu. Toinen asia on haja-asutusalueella verkkovirran heittely. Siitäkin on takavuosilta kokemuksia, mutta se ei liene ongelma isommissa kaupungeissa.
JiiPeeM

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

Oma kokemus Nerosta on hyvä, mutta yhtä asiaa se softa ei ymmärrä.
Minulla on kolmisen vuotta vanha kone, joka on yksiytimisellä AMD:n prossulla. se jaksaisi silti vääntää aseman ja Neron tarjoamalla 16x -nopeudella, mutta tiedoston purku kovalevyltä tuolla nopeudella tökkii.
Varsinkin videoita DVD:lle polttaessa käy tuolla 16x -nopeudella helposti niin, että bufferi pääsee tyhjäksi kovalevyn huutaessa hoosiannaa.

Se oli sitten siinä se levy...

Minulla varmasti menee 8-kertaisella nopeudella, siinä pysyy bufferi 95-98% koko ajan. 12x- nopeus on siinä ja siinä, välillä käy bufferi ihan nollilla, ja on tuurista kiinni onnistuuko levy.

CD- levyillä ei ongelmia ole.
Vastaa Viestiin