ALASTONKUVAUSTA?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

MarkusL-a kirjoitti:
Konditiona kirjoitti:- Kyse on ensisijaisesti muodon, valon, varjon yms. tutkimisesta.
Jos tämä ensimmäinen kohta pitää paikkaansa, niin
Konditiona kirjoitti:- Naispuolinen kaunis ja hoikka tai normaalivartaloinen malli.
tämä vaatimus vaikuttaa omituiselta, syrjivältä ja latistaa koko viestin.
Vähän niin kuin että jos toivoo autolta vaikka ensisijaisesti hyvää kolariturvallisuutta niin lienisi omituista, syrjivää ja latistavaa toivoa myös kohtuullista polttoaineen kulutusta, mukavaa ulkonäköä tai vaikka kunnollisia istuimia.

Suosittelen Markukselle perinpohjaista paneutumista sanan "ensisijainen" merkityksestä. Sehän ei siis tarkoita samaa kuin "vain" tai "pelkästään" tai mitään muutakaan niin mustavalkoista. Ehkä vähän vaikeatajuista, mutta aika monille kuitenkin ihan opittavissa oleva asia. Sitten kun tuo yksi sana on tullut tutuksi, voitkin alkaa ottaa muuten selvää niin hankalasta kentästä kuin l-u-e-t-u-n y-m-m-ä-r-t-ä-m-i-n-e-n. Tavasin sen valmiiksi.

;-)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Konditiona

harrin kirjoitti:Miksei malli saisi maksaa mitään? Pitääkö kaiken olla ilmaista? Jos jokainen kuvaaja laittaisi pari kybää niin sillä voisi mallin jo saadakin pariksi tunniksi. Harva amatöörimallikaan tekee nudekuvausta ihan kuvapalkalla.
Joku tommoinen talkootilaisuus ei millään tavalla ole liiketoimintaa eikä lähesty liiketoiminnan rajaa. Niinpä moista voi ehdottaa ilman että tarvitsee sopia ylläpidon kanssa mitään ihmeempää.

Sitten jos otetaan malli, tulee siihen kaikki kirjanpidot, alvit ja muut verot ja muu sellainen häslä mukaan.

Katsotaan nyt ensin näin. Kuka tahansa muu saa tietenkin tehdä mitä tahansa missä tahansa milloin tahansa mimmoisella konseptilla tahansa. Jos jotakuta tuo minun tarjoukseni ei miellytä niin hoitakoon itse asiat oman mielensä mukaan siellä missä haluaa, silloin kun haluaa, siten kuin haluaa...

Tein yhden tarjouksen. Ei sen pitäisi liikuttaa niitä, joita se ei kiinnosta. Tuollainen "miksei saisi maksaa" urputtaminen on yhtä asiallista ja järkevää kuin jos joku tulisi urputtamaan Kauppahallissa olkapääni viereen että "miks sä otit mustaa makkaraa puolukkahillon kanssa, miksi sitä pitää muka aina saada just puolukkahillolla höystettynä".

Ota hyvä ihminen vapaasti haluamas malli itselles haluamallas summalla ja kuvaa sitä siellä missä huvittaa kenen kanssa haluat äläkä muille urputa siitä jos joku haluaa tai etsii jotain muuta kuin sitä mistä sinä pitäisit.
JackRabbit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JackRabbit »

Konditiona kirjoitti:- Kulut jaetaan muuten tasan osallistujien kesken, paitsi että malli ei maksa mitään.
Konditiona kirjoitti:Joku tommoinen talkootilaisuus ei millään tavalla ole liiketoimintaa eikä lähesty liiketoiminnan rajaa. Niinpä moista voi ehdottaa ilman että tarvitsee sopia ylläpidon kanssa mitään ihmeempää.
;)

Mä voin antaa studion käyttöön illaksi max viidelle hengelle, ainoastaan sellaisin ehdoin, että kuvataan joko puhdasoppista nudea tai fetish gootti pinuppia. Malli saa olla millainen tahansa ja kukin vastaa itse kuviensa oikeuksista. Hauskaa pitää olla kuvatessa. Jokainen vastaa itse kuluistaan, minä en veloita senttiäkään.

Nuo ehdot kun täyttyy, niin tervetuloa. Tarvittaessa voin opettaa vaikka jotain perusjuttuja valojen käytöstä jms. Niin pienenä haittapuolena, se studio on täällä idyllisessä paperi- ja telakkateollisuuskaupungissa.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Konditiona kirjoitti: Ota hyvä ihminen vapaasti haluamas malli itselles haluamallas summalla ja kuvaa sitä siellä missä huvittaa kenen kanssa haluat äläkä muille urputa siitä jos joku haluaa tai etsii jotain muuta kuin sitä mistä sinä pitäisit.
Rauhoitu hyvä mies :) Juuri noin olen tehnytkin ja se on ihan toimiva malli, kaikki ovat tyytyväisiä. Toki sinä saat etsiä ilmaiseksi malleja, mutta älä odota että pitkää jonoa kertyy studion ovelle. Ihan vaan realismia ;)
MarkusL-a

Viesti Kirjoittaja MarkusL-a »

Konditiona kirjoitti:Suosittelen Markukselle perinpohjaista paneutumista sanan "ensisijainen" merkityksestä. Sehän ei siis tarkoita samaa kuin "vain" tai "pelkästään" tai mitään muutakaan niin mustavalkoista. Ehkä vähän vaikeatajuista, mutta aika monille kuitenkin ihan opittavissa oleva asia. Sitten kun tuo yksi sana on tullut tutuksi, voitkin alkaa ottaa muuten selvää niin hankalasta kentästä kuin l-u-e-t-u-n y-m-m-ä-r-t-ä-m-i-n-e-n. Tavasin sen valmiiksi.
Et tainnut ymmärtää viestini kärkeä, vaikka sen sinulle lautasella tarjoilin. Yritän siis hitsata sen vielä kerran ratakiskosta.

Haluat kuvata kauniita kuvia, tehdä valotutkielmia ja pohtia ihmisvartalon kuvaamiseen liittyviä hankaluuksia. (Tai niin ainakin ensimmäisessä ehdossa väität)

Käsittääkseni tähän asti asia on ollut niin, että se on sen valokuvaajan ammattitaidosta kiinni, minkälainen lopputulos kuvassa on. Mallin ei tarvitse, eikä pidä, olla perinteisessä mielessä kaunis, jotta hänestä voi ottaa mielenkiintoisia ja jopa kauniitakin kuvia, jos se on tarkoitus. Miss Universumilla ja Rubens-mallilla on varmasti samat perusmittakaavat, käsien pituuden suhde jalkoihin jne. Näitä mittasuhteitten esittämistä ja valon käyttöähän sinä halusit opetella.

Nyt jos haluat mallin ilmaiseksi ja vielä haluat, että mallin pitää etukäteen olla nainen, kuvankaunis ja hoikka, niin kuinka monella enää itsetunto tai mielenkiinto riittää lähteä tuollaiseen? Jos et vielä ole ymmärtänyt, että malli voi olla ihan tavallinen ihminen, niin yritä edes joskus. Voit yllättyä positiivisesti.
Konditiona

MarkusL-a kirjoitti:
Konditiona kirjoitti:voitkin alkaa ottaa muuten selvää niin hankalasta kentästä kuin l-u-e-t-u-n y-m-m-ä-r-t-ä-m-i-n-e-n. Tavasin sen valmiiksi.
Näitä mittasuhteitten esittämistä ja valon käyttöähän sinä halusit opetella.

haluat, että mallin pitää etukäteen olla nainen, kuvankaunis ja hoikka
Onko sulla joku erityinen koulutus tuohon luetunymmärtämisen puuttumiseen vai onko kyse joko jostain henkilökohtaisista ongelmista tai vain halusta käsittää tahallaan yksinkertaisetkin asiat väärin.

Kirjoitin näin:
Konditiona kirjoitti:- Mallin on oltava vähintään 20v.
- Naispuolinen kaunis ja hoikka tai normaalivartaloinen malli.
En siis kirjoittanut mitään kuvankauniista vaan kauniista, en myöskään vaatinut hoikkaa vaan hoikkaa tai normaalia vartaloa. Olen aika varma että noin 99% ihmisistä kykenee halutessaan käsittämään noiden asiasisältöjen väliste erot. Voisin kuvitella että saatat kuulua siihen tässä asiassa paremmin pärjäävän 99%:iin.

En kirjoittanut mitään mistään mittasuhteiden esittämisestä joten siltä osin tuo että esität omia ajatuksiasi tai kuvitelmiasi minun ajatuksinani lienee joko - miten sen nyt sanoisi - epärehellisyyttä, käsityskyvyn heikkoutta tai ajattelun harhaisuutta. Olisi kiva jos jatkossa keksisit mielipiteitä tai päämääriä itsellesi etkä muille. Ne saattaisivat jopa vastata paremmin totuutta.

En jatka tämän kommentin jälkeen keskustelua kanssasi. Pääsyy siihen on se, että reagointisi tekstiini ei ole reagointia tekstiini vaan johonkin muuhun. Kaikkein vahvimmin mieleen tulee termi "split".

En ikinä käsitä näitä tällaisia pöyhkeitä ja ylimielisiä wanna-be-jumala -hemmoja joilla on tapana keksiä muille näkemyksiä, päämääriä, mielipiteitä, tavoitteita, toimintamalleja tms. ja ruveta sen jälkeen dissaamaan niiden itse keksiemiensä hevonkukkujuttujen perusteella.

Menisivät hoitoon.
MarkusL-a

Viesti Kirjoittaja MarkusL-a »

Konditiona kirjoitti:En jatka tämän kommentin jälkeen keskustelua kanssasi. Pääsyy siihen on se, että reagointisi tekstiini ei ole reagointia tekstiini vaan johonkin muuhun. Kaikkein vahvimmin mieleen tulee termi "split".

En ikinä käsitä näitä tällaisia pöyhkeitä ja ylimielisiä wanna-be-jumala -hemmoja joilla on tapana keksiä muille näkemyksiä, päämääriä, mielipiteitä, tavoitteita, toimintamalleja tms. ja ruveta sen jälkeen dissaamaan niiden itse keksiemiensä hevonkukkujuttujen perusteella.

Menisivät hoitoon.
Oho, vähän hermo piukeena tänään?

Edit:
Tähän mennessä olen kyllä pitänyt nimimerkin takana Konditiona esiintyvää henkilöä ihan fiksuna tyyppinä, mutta ylläoleva vuodatus on jo loukkaava. Tämä varmaan oli myös tarkoituskin? Aiheesta kuumana käydessään suosittelisin hänellekin tutustumista taas kerran sääntöihin tai edes käytöstapoihin.

http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=12508
Ei mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan keskustellaan asioista
Keskustelufoorumi ei ole oman pahanolon purkamispaikka. Henkilökohtaiset hyökkäykset ja loukkaukset tai muuten asiattomat viestit voidaan poistaa. Tarkoitus on keskustella asioista, ei keskusteluun osallistuvista henkilöistä tai heidän persoonallisuuden piirteistään. Vaikka asioista ollaan eri mieltä, ei silti tarvitse lähteä henkilökohtaisiin hyökkäyksiin.
MarkusS78
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkusS78 »

Olipa malli sitten vaatteilla tai ilman, lähtisin itse siitä, että itse saan harjoitusta elävän mallin kuvaamiseen, malli saa kuvat, ja saa malli tehdä kuvillaan sitten mitä parhaaksi näkee. Pelkästään harjoituksen vuoksi huolisin ilmaisen mallin, jossa ei suuntaan ei toiseen liiku raha. Vielä amatöörinä en voi taata hyviä kuvia alkuun joten olisi keljua ensin veloittaa hinta ja lopputuloksista huomata ettei yksikään kuva olekaan onnistunut... Eli jos kuvaaja (minä) ja malli (x) yhdessä ollaan tietoisia että kyseessä harjoitusta niin eikö ole ok?
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

MarkusL-a kirjoitti: Haluat kuvata kauniita kuvia, tehdä valotutkielmia ja pohtia ihmisvartalon kuvaamiseen liittyviä hankaluuksia. (Tai niin ainakin ensimmäisessä ehdossa väität)

Käsittääkseni tähän asti asia on ollut niin, että se on sen valokuvaajan ammattitaidosta kiinni, minkälainen lopputulos kuvassa on.
Nyt Markus taitaa puhua valokuvaajasta eikä Konditionalista.

Monet kuvaavat auringonlaskuja, kun ne ovat kauniita. Kuvassa kauneus siis johtuu vain kohteesta. Auringonlaskukuvassa ei tarvitse kiinnittää huomiota tekniikkaan tai valaisuun tai muuhun epäolennaiseen. Se on silti "valotutkielma".

Jotkut kuvaavat henkilöitä samalla lailla. Kauniiseen kuvaan tarvitaan kaunis malli (nainen ja vähäpukeinen?), jolloin kuvaajasta ei niin väliä. Malli tekee kuvan, ei kuvaaja. Puhuttaessa valokuvaajista asia on vähän toinen.
Vastaa Viestiin