kamera ruumaan

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
lare

ei ole ollut ongalmaa

Viesti Kirjoittaja lare »

kyllähän se on oma operaatio saada kamerat hyvin perille.

ei muutakuin käsimatkatavaroihin kamera laukussa.

painoa on se yli 10kg mutta eipä kukaan ole koskaan mitään valittanut.

olen ajatellut että jos jotain tulee niin sujautan vain jonkin opjektiivin taskuun tai parikin niin laukki keveni.

muuten eikai se kone oikeesti tipu jos kuvaa laskun aikana digijärkkärillä?

itse kuvaa viimeeksi lentoemo vain totesi että...ai tuo onkin filmikamea :) ja määhän otin kuvia totta kai. digi se oli kyllä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
anttipoi

pudotuksen syy

Viesti Kirjoittaja anttipoi »

Eräs asiaa tunteva valisti minua siitä, miksi laukkuja pudotellaan kentillä niin liberaalisti.

Suurin sallittu matkatavaran paino ainakin monilla yhtiöillä on 20 kg. Monilla matkustajilla se raja on lähellä täyttyä.

Jos itse olisin töissä siirtämässä noita möykkyjä paikasta toiseen koko päivän, oppisin varmaan nopeasti nostelemaan niitä niin, että selkä rasittuu vähiten. Monesti paras tapa on se, ettei sitä kumarrella takaisin alas vaan tiputetaan vähän korkeammalta.

Tämänkin tietäen, sinne ei kannata laittaa mitään särkyvää.
Ninellis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninellis »

Lentoyhtiön pakollinen korvausvastuu esimerkiksi kokonaan kadonneelle matkalaukulle on minimissään 32USD / kg.
Tietysti eri lentoyhtiöillä on omia korvauskäytäntöjään, mutta tuo on kansainvälinen minimi.
Eli parikymmenkiloisella matkalaukulla ei ole paljon arvoa, oli siellä sisällä mitä hyvänsä...
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Tultiinpa tuossa eilen illalla lomalta lentokoneella. Matkatavaroita odotellessa siinä hihnalla näkyi pari märän näköistä matkalaukkua. Hetken kuluttua selvisi syykin. Joku nosti siitä laukun hihnalta ja siitä oli valunut punaviiniä. Ainakin kymmenen matkalaukkua oli päältä ihan märkiä, onneksi kovapintaisia. Se vahinko voi olla muukin kuin pudotus. Valokuvausvarustus kun ei välttämättä pidä kaiken maailman nesteistä.
Vastaa Viestiin