Nikon D70+kit18-70mm
-
- Viesti:
Nikon D70+kit18-70mm
Muutaman päivän olen tässä räplänny uutta leluani
ja tyytyväinen olen ollut.... hiano lelu!
mudda... tietääkö joku, mikä on laitteen uusin softa?
mulla lukee kameran menussa: A: 1.00 B:1.01
Eli onko mulla uusin softa ja oliko jonkun huhun mukaan moiree ongelma korjattu jossain softassa?
-Jukka Kukka-
http://www.juvankoski.com/ilmakuvat_1/
ja tyytyväinen olen ollut.... hiano lelu!
Eli onko mulla uusin softa ja oliko jonkun huhun mukaan moiree ongelma korjattu jossain softassa?
-Jukka Kukka-
http://www.juvankoski.com/ilmakuvat_1/
Jukka Juvankoski
-
Re: Nikon D70+kit18-70mm
Tuossapa vertailua 1.00n ja 1.01n välillä.jukjuv kirjoitti:
http://forums.dpreview.com...
PS. Täällä on "Järjestelmädigit, Nikon D70"-osastokin.
Juha Makkonen
http://www.digislr.net
http://www.digislr.net
-
- Site Admin
- Viesti:
Ettei totuus unohtuisi, niin tässä koottuna (ei edes kaikki) viimeisen vajaan kahden kuukauden aikana esiintyneet maininnat yhdestä ainoasta Nikonin mallista. Kyse on siis näistä digicamera.netin diginewseistä ja yhdestä ainoasta Nikonin mallista, joka trombin mielestä nähtävästi pitäisi mainita jokaikinen päivä (?).
Tuostahan tulee tahdiksi merkintä hädin tuskin joka toinen päivä...
Tuostahan tulee tahdiksi merkintä hädin tuskin joka toinen päivä...
- 1) Nikon D70 on nimetty Japanissa arvostetun Camera Grand Prix 2004:n voittajaksi
2) Nikon D70 on Harri Hietalan kokeilussa, neljä sivua
3) Digital Outback Photo, Canon 1Ds, Nikon D70, Canon 300D ja Konica Minolta A2, näillä kameroilla otettu kahdesta kohteesta samat kuvat. Ks. vertailu1, vertailu2.
4) Nikon D70 83 p, MikroPC Valinta, 1.600 euroa. Hieman Canonia kalliimmassa D70:ssä on Sonyn ccd-kenno...
5) BreezeBrowser v2.9 news, raw-muunnos uusille kameramalleille Nikon D70, Olympus E-1, Olympus C8080WZ, ...
6) Jouko L.) Eilisessä Keskisuomalaisen-lehdessä oli ollut Kari-Kuvan ilmoitus, jonka mukaan "D70 (runkoja) varastossa". Kari-Kuva on paikallinen ns. oikea valokuvausliike.
7) Digislr.netin Juha) Belgium Digitalin Jaco on ollut paikalla ottamassa kuvia 30.3.2004, kun Suomen presidentti ja puolisonsa ovat olleet Brysselissä. Kolmessa kuvassa näkyy jompikumpi. Etusivun kohta 31.3.2004 (Jaco's and his D70 went "royal" ...).
8) Capture One (raw-muunnosta) päivittyy & C1 Rebel -versio lopetetaan. Toukokuussa nykyiset C1 Rebel -käyttäjät saavat päivitystarjouksen.
9) LE-versio tukee Nikon D70, Olympus E1, E10, E20, Pentax *istD
Dpreview, Adobe Camera Raw 2.2 update. Lisätty tuki uusille kameramalleille + huippuvalot eivät pala enää yhtä pahasti puhki. Esim. Nikon D70:llä jälki on lukemieni viestien mukaan parempi kuin Nikonin omalla Capture-softalla. Ks. rawformat.com.
10) DCRP, Nikon D70 -arvio.
11) Nikon on päättänyt kasvattaa Nikon D70:n tuotantomääriä, maaliskuun loppuun mennessä Nikon D70 -järjestelmädigiä oli toimitettu 100.000 kpl.
12) Steve Sanders, Nikon D70 -arvio, loppuarvio lisätty + muutamia näytekuvia.
13) Nikon D70 on todella heti virran päälle laiton jälkeen valmis kuvanottoon. Kokeilin kalliimpiakin Nikon-malleja ja myös Kodakin järjestelmädigiä. Kaikkien merkkien osalta kalliimmissa malleissa oli sulkimen ja peilin ääni kovempi kuin halvemmissa.
14) Dcviews.com, Nikon D70 -arvio. Suomen keskihinta on 1.168 e (runko), 1.389 e (Kit).
15) Kenrockwell.com, Nikon D70.
16) IR, Nikon D70 -arvio. (Erittäin perusteellinen arvio, myös salama SB-800. Eikö tälle Nikon-suitsutukselle näy ollenkaan loppua?).
17) c|net, Nikon D70 -arvio.
18) Thom Hogan, Nikon D70 -arvio, pitkä ja perusteellinen. "In short, expect to produce darn good results out of this camera.".
19) Photo.net, Nikon D70 -arvio. Suomen keskihinta (runko) 1.188 euroa (MBnetin Hintaseuranta), Kit 1.378 euroa (MBnetin Hintaseuranta).
20) Moose Peterson, Nikon D70 -raportti.
21) Popular Photography, Nikon D70, Nikon D70 Digital SLR: War Baby.
22) Nikon D70 -manuaali, 20 MB pdf. (12.2.2004 diginewseissä mainittu pdf-manuaali ei ollut Nikonin sivuilla; tämä on). Nikon D70 Quick Start Guide, 5.5 MB pdf.
23) Dpreview.com, Nikon D70 -arvio. Eipä yllätyksiä, Nikon D70 on juuri niin hyvä kuin aiemmat kokemukset ja testit ovat osoittaneet. Nikon D100 taitaa olla tullut tiensä päähän, vaikka Nikon ei tätä ollut tainnut suunnitellakaan. Highly Recommended. Phil Askeyn arvio päättyy: "There's no risk involved in the D70's slightly higher price compared to the EOS 300D (Digital Rebel), it's absolutely worth it."
24) Clint Thayer, Nikon D70 -arvio.
25) Dpmac.com, Nikon D70 -arvio (kesken).
26) (Jouko Leskinen, av-sector.fi, suljin.net) Nikonin "järeä" digipokkari on vaihtunut Nikonin uuteen järjestelmädigiin Nikon D70:een. ...
27) akamera.no, Nikon D70 -arvio.
28) (via Digital Photography Blog) Glenn Reynolds on Nikon D70.
-
MattiH -> sulla on oikeesti liikaa aikaa :)
Ei vais. Mies minun mieleen, joka heittää faktat pöydälle. Ajatuksena peliin kuitenkin:
Onko niin ihme, että hintaluokassaan parhaaksi todetusta kamerasta kirjoitellaan paljon? Kun hintaluokka on lisäksi "normaali" ihmisten saavutettavissa, mutta kameraa joutuu etsimään kissojen ja koirien kanssa, niin kyllähän tarinaa riittää.
Jokainen kotiin saatu kone on pieni voitto, joten riemuissaan ihmiset kertovat siitäkin. Lisätään tähän vielä Nikonin laadunvalvontaongelmat, joiden seurauksena on markkinoille päässyt myös "taaksetarkentavia" runkoja niin soppa on valmis.
Minun mielestä on kiva, että foorumeilla kirjoitellaan. Jos joku aihealue ei kiinnosta, niin jättää sen lukematta.
Ai niin "ettei totuus unohtuisi": Alkuperäinen viesti taisi tivata noita ohjelmistoversioita. Jos olen ymmärtänyt oikein niin D70 softia ei ole vielä kuin yhtä versiota. Sen sijaan kamerassa on A ja B softa (A on käyttistä ja B laskentaa/kuvankäsittelyä varten), joita ihmiset sitten sekoittavat. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Aurinkoisin ja D70:tä odottelevin terveisin,
Tomi
Ei vais. Mies minun mieleen, joka heittää faktat pöydälle. Ajatuksena peliin kuitenkin:
Onko niin ihme, että hintaluokassaan parhaaksi todetusta kamerasta kirjoitellaan paljon? Kun hintaluokka on lisäksi "normaali" ihmisten saavutettavissa, mutta kameraa joutuu etsimään kissojen ja koirien kanssa, niin kyllähän tarinaa riittää.
Jokainen kotiin saatu kone on pieni voitto, joten riemuissaan ihmiset kertovat siitäkin. Lisätään tähän vielä Nikonin laadunvalvontaongelmat, joiden seurauksena on markkinoille päässyt myös "taaksetarkentavia" runkoja niin soppa on valmis.
Minun mielestä on kiva, että foorumeilla kirjoitellaan. Jos joku aihealue ei kiinnosta, niin jättää sen lukematta.
Ai niin "ettei totuus unohtuisi": Alkuperäinen viesti taisi tivata noita ohjelmistoversioita. Jos olen ymmärtänyt oikein niin D70 softia ei ole vielä kuin yhtä versiota. Sen sijaan kamerassa on A ja B softa (A on käyttistä ja B laskentaa/kuvankäsittelyä varten), joita ihmiset sitten sekoittavat. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Aurinkoisin ja D70:tä odottelevin terveisin,
Tomi
-
Palkansaajilla on aivan liian löysää! ;Pvittaniemi kirjoitti:MattiH -> sulla on oikeesti liikaa aikaa :)
No ei vaiskaan. Olet Tomi varmastikin hyvin oikeassa tuossa.
Siltikään se ei muuta sitä tosiseikkaa, ettei diginewseissä ole kertaakaan lukenut "jaska jokunen on hankkinut Nikon D70 -järjestelmärungon..."
Odotan henkeäni pidätellen, mainitaanko siitä, kun joskus tulevaisuudessa hankin Nikon D2X-järjestelmärungon =)
-
On tosiaan Nikonin hehkutus kasvanut niihin mittoihin, että tässähän alkaa pikkuhiljaa itsekin odotella sitä uutta Canonia 3D:tä, 5D:tä tai jotain. Jos ei muuta, niin ainakin vaihtuu taas jankkaamisen aihe. Mielenkiintoista nähdä mikä siitä kamerasta sitten tekee huonon. Mutta siihen asti D70 on tietenkin ylivoimaisen suvereenisti univerumin paras kamera. Ja totta kai sen jälkeenkin, onhan se sentään Nikon ja Nikonhan on tunnetusti virheetön ja täydellinen ja sitä käyttävät kaikki oikeat ammattilaiset. Koko saitin nimeksihän voisi laittaa vaikka D70camera.net, olisi ehkä trombikin hetken nurisematta.
-
- Viesti:
Taakse tarkennus???
vittaniemi kirjoitti:Lisätään tähän vielä Nikonin laadunvalvontaongelmat, joiden seurauksena on markkinoille päässyt myös "taaksetarkentavia" runkoja niin soppa on valmis.
Anteeksi, niille jotka pahoittivat mielensä viestistäni.
Yksi asia jäi vielä vaivaamaan, eli tuo "Taaksetarkentavia" vika Nikon D70, eli miten se ilmenee ja miten voisin tarkistaa, että omassa kamerassani ei tuota vikaa ole??
Jukka Juvankoski
-
Re: Taakse tarkennus???
Tuskin täällä(kään) kannattaa yöuniaan menettää jos joku vähän jostain nokkiinsa ottaa... Olisi muuten aika hiljaista. Näyttää tämä valokuvauskin olevan aikamoista tunnepuuhaa... ;)jukjuv kirjoitti:Anteeksi, niille jotka pahoittivat mielensä viestistäni.
Luepa ensin tuo muutaman ketjun verran alempana oleva thread "Backfocus ongelma". Siellä sitä on käsitelty.jukjuv kirjoitti:Yksi asia jäi vielä vaivaamaan, eli tuo "Taaksetarkentavia" vika Nikon D70, eli miten se ilmenee ja miten voisin tarkistaa, että omassa kamerassani ei tuota vikaa ole??
Itselläni ei ole tuosta kokemusta, mutta uskoisin tuon kyllä selviävän ihan kokeilemalla. Eli yksinkertaisesti tarkentaako kamera mielestäsi oikein?
BTW, millä kameralla on tuo ensimmäisen viestisi kuva otettu? Joku Nikonin pokkari?
-
-
Olen aistivinani pientä liioittelua... :)mäkikuisma kirjoitti:On tosiaan Nikonin hehkutus kasvanut niihin mittoihin...
...D70 on tietenkin ylivoimaisen suvereenisti univerumin paras kamera.
...onhan se sentään Nikon ja Nikonhan on tunnetusti virheetön ja täydellinen...
Etsi netistä tai tältä foorumilta juttuja vaikkapa hakusanoilla "moire" ja "backfocus", niin eiköhän tuo harhaluulosi korjaantune.
Edit: Mikäli noilla ei täydellisyydenkuvasi horju, niin kokeile seuraavaksi sanaa "blooming".
Voiko tästä nyt sitten päätellä kuka oikeasti osaa kuvata ja kuka ei? Jippiiii... :Dmäkikuisma kirjoitti:...ja sitä käyttävät kaikki oikeat ammattilaiset.
Niin, nyt on D70:lle "vain" oma karsinansa, kuten on myös 300D:lle.mäkikuisma kirjoitti:Koko saitin nimeksihän voisi laittaa vaikka D70camera.net
-
- Viesti:
Re: Taakse tarkennus???
No hö.... en vaan löydä, eli en vaan osaa :( :( :(PeteM kirjoitti: Luepa ensin tuo muutaman ketjun verran alempana oleva thread "Backfocus ongelma". Siellä sitä on käsitelty.
Sony V1 pokkarilla.PeteM kirjoitti: BTW, millä kameralla on tuo ensimmäisen viestisi kuva otettu? Joku Nikonin pokkari?
Jukka Juvankoski
-
-
- Viesti:
vikaa...vikaa
:)... ei vaan tullu yhtään perille :( :(... olisko menny johonkon bittiavaruuteen, noh voihan olla että spammifiltteri söi, eli voisitko lähettää uudestaan osoitteeseen:vittaniemi kirjoitti:no voi p..... lähetin sitten saman viestin kahteen kertaan, joten todistakoon tämä viesti, että Nikonin haltijuus ei tee ammattilaiseksi.
jukjuv@mbnet.fi
Jos on vikaa niin vaikuttaako se myös tarkennukseen "ääretön"??
Eli että ääretön tarkennus olisi pielessä?
Jukka Juvankoski
-
Nyt pitäisi olla postissa. Jos joku muu tarttee kans, niin mä oon jostain löytänyt sellaisen oikein kivan leikkaa-liimaa back-focus testin. Osoitteita tänne vaan niin mä lähettelen.
Ei kai se back-focus voi "äärettömään" vaikuttaa. Hassu ajatus, että kilsan päässä oleva esine ois "ihan pikkuriikkisen verran epätarkka" (<- toi äskönen pitää sanoa semmosella Naukkis -äänellä, niin se on ihan hauska) :)
Ehkä mun pitäis lopetta tälle foorumille kirjoittelu - kaikki muut kinaa ja tappelee jostain ihan tosissaan ja mulle tulee NIIIN ulkopuolinen olo :(
Ei kai se back-focus voi "äärettömään" vaikuttaa. Hassu ajatus, että kilsan päässä oleva esine ois "ihan pikkuriikkisen verran epätarkka" (<- toi äskönen pitää sanoa semmosella Naukkis -äänellä, niin se on ihan hauska) :)
Ehkä mun pitäis lopetta tälle foorumille kirjoittelu - kaikki muut kinaa ja tappelee jostain ihan tosissaan ja mulle tulee NIIIN ulkopuolinen olo :(
-