400D:n likainen etsin

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
dfg

400D:n likainen etsin

Viesti Kirjoittaja dfg »

Ongelmaa on yksi 'roska' mikä on on peilin yläpuolella olevalla pinnalla.. Onko kenelläkään neuvoa miten tuosta vois päästä eroon?.. Olen kokeillut pumppua, ei vaikutusta ja sekä myös varovasti paineilmaa. Ei vaikutusta, tuo lika ilmaantui normaalin pumppuputsauksen yhteydessä.

Käsittääkseni se pinta peilin yläpuolella on jotenkin uritettua johon koskemalla käytännössä vain lisää moskaa etsinkuvassa.

Varsinaisesti kuvaan tuo ei vaikuta, mutta käy hermolle :)

Oisko ideaa kuinka tuon saisi putsattua?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Happi

Viesti Kirjoittaja Happi »

Mulla oli sama ongelma. Asia hoidettiin kuntoon Helsingissä sanomatalon Rajalashopissa samalla kun tein muita ostoksia. Hän kyllä käytti vastaavaa puhallinta, jolla digikuvia putsataan, lisäksi putsasi etsimen.
Happi

Viesti Kirjoittaja Happi »

siis jolla diakuvia putsataan, tuli pikku kirjotusvirhe..;)
smtr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smtr »

Jos roska näkyy tähyslasilla selvästi, niin omalla vastuulla voit miedosti kostutetulla vanupuikolla napata sen siitä. Homma onnistuu myös puhtaalla pikkusormella mutta jos sitä täällä ehdottaa, niin tulee satikutia.
S a m i R e i n i k a i n e n
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

TÄMÄ ON MALLIA "Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon" Jos haluat olla aivan varma että hommassa ei tule mitään vahinkoa niin vie laite huoltoon. Itse irrotan tähyslasin, ja suoritan sille vesipesun. Jos tuo akkuvesipullo iskee silmään operaation yhteydessä niin huuhteken tähyslasin sellaisella. Sitten ilmapumpulla puhaltelen isoimmat pisarat pois ja laitan kuivumaan kyljelleen seisten. Lopuksi tähyslasi paikalleen.
Huuhtelu olisi varmaankin hyvä tehdä astianpesukoneeseen tarkoitetulla huuhtehuaineella.
Ilmapumppuahan on muutoinkin suositeltavaa käyttää tilassa jossa on mahdollisimman vähän pölyä (esimerkiksi suihkun jälkeen suihkutilassa).
Ehkä otin,ehkä en.
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

keskone kirjoitti:Huuhtelu olisi varmaankin hyvä tehdä astianpesukoneeseen tarkoitetulla huuhtehuaineella.
Taitaa "huuhteluaine" heittää enempi pyykkäripuolelle. Tiskikoneiden "huuhtelu- tai "kirkastusaineissa" ei rankasti pakkattaamattomia juurikaan ole, eivätkä ne muutoinkaan ole sen viisaampia kuin akkuihin ja syyläreihin tarkoitettu "puhdistettu vesi" tai "tislattu vesi" (kalkitonta).
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Homman idea sen huuhteluaineen käytöllehän olisi se että vesi valuisi nopeasti siitä tähyslasista pois, ja luonnollisestikin aine pitäisi muuttaa sopivan vahvuiseksi eikä käyttää raakana. ...ja juu, kirkastusaineeksikin sitä nimitetään.
Ehkä otin,ehkä en.
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

keskone kirjoitti:Homman idea sen huuhteluaineen käytöllehän olisi se että vesi valuisi nopeasti siitä tähyslasista pois,
Niin, no tuo lienee adheesio-, koheesio- ja gravitaatiojuttuja. Panaan päälle pintajännitykset.
Vastaa Viestiin