Panasonic DMC-FZ18, Canon S5 IS yms. MIKÄ NÄIST??

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
ann`

Panasonic DMC-FZ18, Canon S5 IS yms. MIKÄ NÄIST??

Viesti Kirjoittaja ann` »

Etsinnässä nyt suuren zoomin omaava kamera. Ensin ajattelin järkkäriä, mutta tarvitsen kameran jossa on kunnon zoom, ja samalla saa makroa, eikä tarvitse vaihtaa objektiivia.

MIKÄ PARAS? HUONOA/HYVÄÄ??

Näitä katsoin:
Panasonic DMC-FZ18
Sony DSC-H9
Canon S5 IS
Olympus SP-560UZ
Fuji FinePix S1000fd
Fuji FinePix S8000fd
Fuji FinePix S9600

EHDOTA MUITAKIN SAMANKALTAISIA KAMEROITA

Kuvaan liikkuvia eläimiä, makroa ja maisemia, eli kamera tulisi ihan yleiskuvaukseen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
poy

Viesti Kirjoittaja poy »

Yleensä kunnon zoomin omaavalla tulee telepäässä hämäriä kuvia. Tarvitko oikeasti sitä pitkää "zoomia"? Hyvällä makrolla löytyy paljonkin kameroita.
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Fuji S 100 FS

Kevyt testisessio menossa, mutta vaikuttavan tuntuinen laite. Hinta harmonisoituu muun euroopan kanssa.

Kts. myös:

http://www.dpreview.com/news/0801/08012 ... s100fs.asp
Less Is More
CanonG6

Viesti Kirjoittaja CanonG6 »

Samat kamerat mietinnässä kuin ketjun aloittajalla. Tuhon vielä lisäisin Sonyn uuden H50 mallin, joka ei kuitenkaan ole vakuuttanut kokeilijoiden käsissä. Paljon on ilmisesti tarkkuden kanssa ongelmia isolla ISO arvolla??

Mitä mieltä ollaan Panasonic DMC-FZ18 kameran soveltuvuudesta bändien keikkakuvaukseen?? Entä tämän kameran kohina ISO400??
jimpo

Viesti Kirjoittaja jimpo »

Turhaan kyselet täällä moisia. Täällä vannotaan mantrojen "järkkäri, järkkäri, järkkäri" ja "kennon koko, kohinaa, et sä mitään zuumia kuitenkaan tarvitse" nimeen henkeen ja vereen.
ape69

Viesti Kirjoittaja ape69 »

jimpo kirjoitti:Turhaan kyselet täällä moisia. Täällä vannotaan mantrojen "järkkäri, järkkäri, järkkäri" ja "kennon koko, kohinaa, et sä mitään zuumia kuitenkaan tarvitse" nimeen henkeen ja vereen.
Hahaaa... Tää oli GOOD :)
Lottaterve

Viesti Kirjoittaja Lottaterve »

CanonG6 kirjoitti:Mitä mieltä ollaan Panasonic DMC-FZ18 kameran soveltuvuudesta bändien keikkakuvaukseen?? Entä tämän kameran kohina ISO400??
Mun mielestä Panasonicit on ihan ok, itsellä on käytössä tuo FZ1.

Tiedä sitten, että riittääkö kameran kapasiteetti johonkin keikkakuvaukseen, valotuksen kanssa saattaa tulla jotain ongelmia. Salama on yleensäkin aika lelu ja kameran suljinaika aika pieni ja silleen. Kuvat kyllä saa melko hyvin valottumaan, että siinä yksi miinuspuoli.

Mutta joo, ottaisin mieluummin kyllä Panasonicin, Canonista (Powershot ja IXUS) ollut pelkkiä huonoja kokemuksia.
CanonG6

Viesti Kirjoittaja CanonG6 »

Lottaterve kirjoitti:
CanonG6 kirjoitti:Mitä mieltä ollaan Panasonic DMC-FZ18 kameran soveltuvuudesta bändien keikkakuvaukseen?? Entä tämän kameran kohina ISO400??
Mun mielestä Panasonicit on ihan ok, itsellä on käytössä tuo FZ1.

Tiedä sitten, että riittääkö kameran kapasiteetti johonkin keikkakuvaukseen, valotuksen kanssa saattaa tulla jotain ongelmia. Salama on yleensäkin aika lelu ja kameran suljinaika aika pieni ja silleen. Kuvat kyllä saa melko hyvin valottumaan, että siinä yksi miinuspuoli.

Mutta joo, ottaisin mieluummin kyllä Panasonicin, Canonista (Powershot ja IXUS) ollut pelkkiä huonoja kokemuksia.
Jep jep, näin tein. Eli Panasonic FZ18 tuli valituksi. Yhden keikan kävin kuvaamassa jo. Tyytyväinen olen.
Bowman69

Viesti Kirjoittaja Bowman69 »

Moikka!
Oletko ollut tyytyväinen tuohon Panasoniciin? Olen miettinyt joko tuon FZ18:sta tai uuden FZ28:n hankintaa, kun en vain yksinkertaisesti tule toimeen Olympuksen E400:sen kanssa.. En tiedä mistä johtuu, mutta se vain ei ole "minun kamera".

Tuo Pana tuntuu fiksulta, mutta ei ole oikein tuon tyyppisistä kameroista kokemusta. Canonin S2/S3 ja S5 kameroita olen joskus kokeillut ja vaikuttivat kivalta, mutta jotenkin tökkii nuo AA-akuilla varustetut laitteet.

Olisi kiva kuulla kokemuksia!

**Bowman69**
mrl586

Re: Panasonic DMC-FZ18, Canon S5 IS yms. MIKÄ NÄIST??

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

ann` kirjoitti:Etsinnässä nyt suuren zoomin omaava kamera. Ensin ajattelin järkkäriä, mutta tarvitsen kameran jossa on kunnon zoom, ja samalla saa makroa, eikä tarvitse vaihtaa objektiivia.
Hommaa järkkäri ja siihen sopiva objektiivi.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
kariErik

Viesti Kirjoittaja kariErik »

fz-18 tuli tuotua Hong Kongista, ja olen kyllä vakuuttunut. Minolta z1 ja pentax mx-4 ovat aikaisemmat kamerani ja tämä fz-18 on superkuuma peli noihin verrattuna. 500 millinenkin toimiii hienosti käsivaralta kun vakaaja avittaa, ja valotuksessa täysautomaatti-asento on kyllä huippua. Kasvontunnistus pelaa hienosti.
Jos tarvetta on helpostikujetettavalle suorituskykyiselle kameralle johon ei tartte raahata mukana linssejä, niin fz-18 on huippu.
Telelisäkettä kokeilin Honkkarissa yhden kauppiaan luona, mutta se ei oikein vakuuttanut. Merkkiä en muista, mutta oli 2x ja hintakin oli 875 HKD.
Itse kamerasta maksoin 3590HKD, pitäen sisällään laukun, taskujalustan, 4 GB kortin ja vara-akun ( 1000mah tarvike). UV-suodin toisesta kaupasta kustansi 100 HKD. Ja seuraavasta kaupasta samalla kujalla löytyi 8GB kortti hintaan 390HKD.
Ainut mikä häiritsee on salamakengän puuttuminen. Tarvitsisin tehosalamaa silloin tällöin ja en ole perehtynyt orjasalamajuttuihin. Osaako joku antaa vinkkiä?
Vastaa Viestiin