Canon G3 tai PowerShot A70

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Erja

Canon G3 tai PowerShot A70

Viesti Kirjoittaja Erja »

Pohdisken tässä noiden kahden kameran välillä. A70 puolesta puhuu hinta ja pieni koko, mutta G3 oletettavasti muuten parempi. Voiko näistä malleista edes puhua ns. samassa lauseessa? Eli onko G3 selkeästi joltain ominaisuuksiltaan A70 parempi?

Etsin digikameraa ihan omaan harrastuskäyttöön ja kuvat tulevat pääosin kotisivuille. Kuvauskohteena useinmiten koira.

A70 olisi helppo ottaa mukaan reissulle ja kaivaa nopeasti esille, mutta, mutta...

Olisko jollain kokemusta A70 mallista ja mahdollisesti jossain näytillä sillä otettuja kuvia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Tästä aiheesta on tapeltu täällä: http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=652.

Valinta riippuu täysin tarpeista. Jos haluat pienemmän kameran, valitset A70:n, jos koko ei ole pääkriteeri ja rahaakin on, valitset G3:n.
Erja

Viesti Kirjoittaja Erja »

Kiitos! Oli mennyn jotenkin ohi toi keskustelu. Eli vastauksia löytyikin jo tuolta toisesta aiheesta.
Viimeksi muokannut Erja, Touko 03, 2003 19 : 10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Siihen koira/kotisivukuvaukseen riittäisi A60:kin vallan mainiosti (myös aina A4-tulosteisiin asti) Ja kun tuo A60 maksaa 300 ja rapiat, niin silloin voi jo perustella ostostaan hinnallaKIN (G3:n liki 800 vastaan). Noilla ylimääräisillä 500 eurolla saat kyllä ominaisuuksia, jotka monille meille ovat olleet tärkeä valinnan peruste, mutta 300 on mielestäni oikeinkin kohtuullinen hinta ihan hyvästä kamerasta. Ja sitten kun se seuraava digikonesukupolvi julkistetaan aina kahden-kolmen viikon päästä ;-) olet "hävinnyt" paljon vähemmän rahaa... ;-)

Itse olen helllllllvetin tyytyväinen G3-kuvaaja perheessä, jossa muut ovat helllllllvetin tyytyväisiä A60-kuvaajia (ainakin siihen asti kun G4 ja B60 ilmestyvät ;-)
- htc -
Reijol

Viesti Kirjoittaja Reijol »

Meillä kullakinhan on omat kriteerinsä. Itsellä ykköskriteeriksi on muodostunut koko, parhaat kuvat otetaan kameralla joka on mukana. Omalla kohdalla valokuvaus on lähinnä kai kakkosharrastus jolla dokumentoidaan ykkösharrastusta, aina välillä tulee sitten luomiskausia jolloin kameralta vaatii vähän enemmän. Jotenkin pikkuhiljaa ihastuin A70:een, kunnes eilen se sitten räjähti rakkaudeksi, tajusin että tuossahan on kaikki minulle sopivan elämänkumppanin ominaisuudet, koko, säätömahdollisuudet, AA-akut, pitkät valotusajat, siis kaikki mitä olen haaveksinut. Tänään sitten hain Hämeenlinnan ainoan seitenkymppisen itselleni, yhtään kuvaa en ole vielä ottanut, olo on kuin sulhasella hääpäivän iltana....
-Reijo-
Vastaa Viestiin