hyviä alan lehtiä?

Kirjat/lehdet, näyttelyt, TV-ohjelmat, messut, kurssit, opiskelu ...
hoopee

hyviä alan lehtiä?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Osaisiko kukaan neuvoa hyviä ja laadukkaita valokuvausalan lehtiä? Onko suomalaisia sellaisia vai pitääkö piipahtaa Akateemisen jenkkihyllyllä:)?

Tilaako kukaan palstailijoista mitään alan lehtiä ja jos, niin onko niistä ollut hyötyä (ja hupia)?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Shax
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shax »

Minua kiinnostaisi sama asia, erityisesti photoshop vinkit. Tosin minulle englanninkielinen lehti on lähinnä plussa, ei toisinpäin ;)
hoopee

linkkilista on hyödyllinen:)

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Huomasin tossa linkkilistalla olevan Kamera-lehden linkin. Onkohan se hyvä lehti?
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Ostin eilen Digital Photo nimisen lehden joulukuun numeron. Photoshop vinkkejä oli ihan mukavasti, eniten kiinnosti tuon numeron ohjeet kunnon MV-kuvien säätämiseksi.

Muuten lehti vaikuttaa aika paskalta (mainoksia, mainoksia, mainoksia ja kameratestit ovat tyyliin specsit ja 5 lausetta kamerasta) ja hintaakin oli ~12e.

Lisää juttua tuosta kunhan olen lukenut tuon kunnolla läpi.
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Practical Photography on hyvä lehti, jos haluaa valokuvausta käsittelevän lehden.

Testit nyt ovat kyllä mitä ovat, mutta lehti ei siis mitenkään olekaan tekniikka painotteinen.

Photari-vinkkejä on aina välillä, ei hirveän syvällisiä, mutta ihan hyödyllisiä.

Eräänlaiset sivut löytyy http://www.ephotozine.com/pp/
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Minä erottelisin "valokuvaus"-alan lehdet ja "kameralehdet". Monethan ovat näitten välimuotoja. Valokuvauslehdissä minusta käsitellään enemmän kuvaa, kuvan sisältöä ja kuvaamista. Kameralehdissä taas tekniikkaa. Minusta kaikki digi-lehdet ovat noita kameralehtiä, niissä tekniikan asioilla on selvästi painopiste. Minulla on kotona adsl-yhteys. Minä en itse näe mitään tarvetta painetuille kameralehdille. Netissä on niin monta hyvää "nettilehteä" ja sivustoa, joilla saman tiedon saa tuoreempana. Monessa paikassa on vielä mahdollisuus vuorovaikutteeseen, eli kysymyksiin. Olen tutustunut yli 10 erilaiseen digikameralehteen, moneen useamman numeron verran. Niiden tarjoama tietomäärä on yllättävän kevyt. Valokuvauslehdet eivät niin paljoa erottele digiä ja filmiä, ne painottuvat kuviin. Lasken Popular Photographyn tuohon luokkaan. Siinä onkin kohtuullisen usein hyviä juttuja.
mikkopoika

Re: hyviä alan lehtiä?

Viesti Kirjoittaja mikkopoika »

hoopee kirjoitti:Osaisiko kukaan neuvoa hyviä ja laadukkaita valokuvausalan lehtiä? Onko suomalaisia sellaisia vai pitääkö piipahtaa Akateemisen jenkkihyllyllä:)?

Tilaako kukaan palstailijoista mitään alan lehtiä ja jos, niin onko niistä ollut hyötyä (ja hupia)?
Uutiset sivulla on tuo pikseli banneri.
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Minä olen tykännyt Kamera-lehdestä. Se on tullut mulle jo jonku vuoden. Mitään photari vinkkejähän siinä ei pahemmin ole.
Ens viikolla sitten nähdään mimmonen lehti toi Pikseli on =)
laite

^Nanook^ kirjoitti:Minä olen tykännyt Kamera-lehdestä. Se on tullut mulle jo jonku vuoden. Mitään photari vinkkejähän siinä ei pahemmin ole.
Kamera-lehti on kyllä ihan mukavaa luettavaa jos jättää huomioimatta kaikenlaiset pienet asia- ja kirjoitusvirheet jne.
(esimerkiksi tuo kamera-lehden väite, että digipokkareilla voi ottaa paljon pidemmillä suljinajoilla käsivaralta kuvia kun fyysinen polttoväli on niissä niin pieni).

Pikseliä odotellessa :)
petterik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petterik »

Tilasin tuossa joulukuun alussa amerikkalaisen Outdoor Photographyn
jota olin ostellut aikaisemmin kaupoista.Tuntuu asialliselta lehdeltä, sopivasti testejä ja tekniikka juttuja eikä läheskään niin paljon mainoksia kuin esim. Popular Photographyssa jossa puolet lehdestä on mainoksia.

Myöskin tuo hinta on aika kohdallaan kun tilaa Jenkeistä, 2 vuotta eli 22 numeroa alta 50 dollarin. Tosin ensimmäistä numeroa joutuu odottelemaan n. 8-12 viikkoa(tänään tuli ensimmäinen lehti):))

Tässä linkki:http://www.outdoorphotographer.com/

Petteri
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

petterik kirjoitti:Myöskin tuo hinta on aika kohdallaan kun tilaa Jenkeistä, 2 vuotta eli 22 numeroa alta 50 dollarin. Tosin ensimmäistä numeroa joutuu odottelemaan n. 8-12 viikkoa(tänään tuli ensimmäinen lehti):))Petteri
Voi ei, miksi menit tuon hinnan kertomaan. Pakko oli mennä tilaamaan edellisten lisäksi. Kaksi vuotta 22 numeroa maksoi $45.97 eli siis 36 euroa. Outdoor Photography ei ole minuun kovasti vedonnut, vaikka siinä onkin hienoja maisema- ja luontokuvia. Välillä tuntuu, että se onkin vähän matkaopastyyppinen lehti, kun ne kuvauskohteet selostetaan niin tarkasti.

Taidanpa siirtää tämän säikeen oikealle alueelleen.

http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=27
löytyy lehdistä enemmänkin asiaa.

Usalainen http://www.onsubscribe.com/product/view ... 39971.html eli Photo Techniques lienee aika "hyvä".

Yritin etsiä vastaavaa englantilaista saman nimistä lehteä, mutta en nyt tähän hätään löytänyt.
pleppanen

Viesti Kirjoittaja pleppanen »

MattiH kirjoitti:Usalainen http://www.onsubscribe.com/product/view ... 39971.html eli Photo Techniques lienee aika "hyvä".

Yritin etsiä vastaavaa englantilaista saman nimistä lehteä, mutta en nyt tähän hätään löytänyt.
Brittien Photo Techniques lopetettiin noin 3 vuotta sitten kannattamattomana. Tilalle tuli Outdoor Photograp.....

Enpäs kirjoita tuota lausetta loppuun kun menen itse kahdessa lehdessä sekaisin - Outdoor Photography ja Outdoor Photographer. Toinen on tehty Suurten Vetten takana Yhdysvalloissa ja toinen vähän pienemmän jorpakon takana, eli Britanniassa.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Tätä lopettamista vähän epäilinkin. Englantilaiselle Photo Answers -lehdelle kävi samalla lailla, kun se sulautui Practical Photography -lehteen. Sitten taas toisinpäin, kun muutama henkilö irtautui Practical Photography -lehdestä ja perusti Photography Monthly:n (joka on oikein hyvä lehti sekin).
mvmagic

Viesti Kirjoittaja mvmagic »

Computer arts projects-lehteä olen lukenut aktiivisesti. Siinä on photoshop-tutoriaaleja kymmeniä sivuja per numero sekä romppu, jossa mukana tutoriaalien kuvat. Nämä tutoriaalit ovat erittäin yksityiskohtaisia ja mm. valokuvien parantelusta (siis ihon virheet, kehon muokkaus jne.) on ollut ihan oma numeronsa.

Tässäpä linkki suoraan julkaisijan ko. lehden sivulle.

http://www.computerarts.co.uk/magazine/ ... tionid=774
jiiällä

Lehdet

Viesti Kirjoittaja jiiällä »

Saksalaiset lehdet ovat mielestäni aika hyvää tasoa. Niistä saa hyvin tietoa vaikka kielen taito on vähän vaatimattomampaakin tasoa. Laitteiden arviot vaikuttavat "rehellisiltä" ja pitkälti tarkanoloisiin mittauksiin perustuvia.

Valokuvaus: ColorFoto, videokamerat / kotiteatteri : Video.

Lehtiin voi tutustua netissä ja artikkeleita voi ladata ilmaiseksi ja maksua vastaan (Firstgate maksupalvelu).

www.colorfoto.de
www.video-magazin.de
Martti K

hyviä alan lehtiä?

Viesti Kirjoittaja Martti K »

Ruotsinkielinen DigitalFoto on uusi lehti, ilmestynyt noin puoli vuotta. Joulukuussa tuli no. 4 (132 sivua). Lehden kotisivu:
http://digital-foto.nu
Tilaushinnat: koko vuosi 8 numeroa 389 Svkr.
puoli vuotta 4 numeroa 199 Svkr.
Tilaus hoituu parhaiten internetin kautta.
Lehti on sisällöltään mielenkiintoinen.
Sisällöstä mainittakoon:
Testi 13 kameramerkistä m.m. Canon eos 300D, Nikon Coolpix 5400, Minolta DiMage Z1.
23 sivua kuvankäsittelyä askel askeleelta opastuksin (Photoshop, Paint Shop Pro ja Photoshop Elements).
Työkalupaletin käytöstä Photoshopissa.
Videonkäsittelykoulu, osa 4. Paranna filmisi suodattimella.
laite

Yritin eilen hakea pikseliä paikallisen supermarketin lehtiosastolta. Ei näkynyt lehteä tuolla, joten päädyin ostamaan B&W nimisen valokuvalehden.
Lehti vaikuttaa erittäin pätevältä, layout on tyylikäs ja kuvitus myöskin. Lehti koostuu pelkästään eri kuvaajien biografioista & haastattelista, mustavalkoisista erittäin tyylikkäistä kuvista ja näyttelyarvosteluista. Lehden parasta antia on ollut kyllä tuo visuaalinen puoli, äärimmäisen tyylikkäitä kuvia lähes jokaisella sivulla. Yhtään tekniikka-arvostelua tai kuvaustekniikkavinkkiä ei lehdestä löytynyt (onneksi), mutta nopean läpiselaamisen jälkeen voisin suositella tuota kenelle tahansa (mustavalko-)valokuvista ja kuvaajista kiinnostuneelle ihmiselle.

Hintaa tuolla lehdellä oli suurinpiirtein 12 euroa.

Täytynee illalla perehtyä tuohon lehteen vielä tarkemmin ja lukea artikkelit läpi. Lisää juttua tuosta vaikka huomenna.
teemupii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teemupii »

Joko on laite saanut lehtensä neljän kuukauden aikana luettua :D
kuvatus

Viesti Kirjoittaja kuvatus »

Professional Photographer sekä Photolife.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

kuvatus kirjoitti:Professional Photographer sekä Photolife.
Näköjään on muitakin Professional Photographerin lukijoita kuin minä.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin