Neuvokaa mulle uusi näyttö

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
jari siren
Viesti:

Neuvokaa mulle uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Saako tonnin pintaan +24tuumaista luotettavasti kalibroitavaa/itsekalibroituvaa näyttöä?
Mistä ja mikä, apuva!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Finnegan

Samsung 245T

Viesti Kirjoittaja Finnegan »

Samsung SyncMaster 245T Verkkokauppa.comista on yksi hyvä vaihtoehto.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

Parillakin satasella saa näytön joka kertoo koska mennään puhkipalamisen puolelle
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

fotom kirjoitti:Parillakin satasella saa näytön joka kertoo koska mennään puhkipalamisen puolelle
Eihän tuohon tarvita kuin J-näppäin Lightroomissa.. toivottavasti kaikilla on sellainen näppäimistössään =)
J.Koponen

Viesti Kirjoittaja J.Koponen »

Tipe kirjoitti:
fotom kirjoitti:Parillakin satasella saa näytön joka kertoo koska mennään puhkipalamisen puolelle
Eihän tuohon tarvita kuin J-näppäin Lightroomissa.. toivottavasti kaikilla on sellainen näppäimistössään =)
Niin, tai sitten ALT pohjaan kun säädetään mustaa ja valotusta.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Mitä jos saisi neuvoa?
UnskiV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UnskiV »

Benq FP 241 WZ voisi olla yksi vaihtoehto. Olen ollut kaupoilla, mutta täällä periferiassa ei osata myydä tai edes kertoa ominaisuuksista, saati että olisi näytillä. Jos lähempänä päiväntasaajaa olisi, niin käyppä vilkaisemassa. Jossakin testeissä menestynyt hyvin.
UnskiVee
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

jari siren kirjoitti:Mitä jos saisi neuvoa?
Neuvo vaan ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

jari siren kirjoitti:Mitä jos saisi neuvoa?
Siinä vaiheessa kun käännät RAWia (tai neffiä) muuksi, kannattaa kiinnittää huomiota tasaisiin valkoisiin alueisiin.
jontteri

Viesti Kirjoittaja jontteri »

UnskiV kirjoitti:Benq FP 241 WZ voisi olla yksi vaihtoehto. Olen ollut kaupoilla, mutta täällä periferiassa ei osata myydä tai edes kertoa ominaisuuksista, saati että olisi näytillä. Jos lähempänä päiväntasaajaa olisi, niin käyppä vilkaisemassa. Jossakin testeissä menestynyt hyvin.
Tänään tuli laitettua tuollainen FP 241W Mac Pro:n kaveriksi. . Kalibroin näytön välittömästi ja olen todella tyytyväinen. Benq FP 241W värit ei olleet tehtaankaan jäljiltä kukertavat niinkuin lenovossa.

Samalla resoluutiolla ei omaan silmään BenQ vaikuta yhtään "epätarkemmalta" kuin lenovo. Teksti on benq scarpimpaa..

Nyt jää lenovo tulevalle kakkos pc:lle kun pöydälle ei sovi kahta näyttöä. Tosin enpä taida tarvitakaan kun nyt tässä 24" tuntuu tila riittävän..
binary

Viesti Kirjoittaja binary »

Eizo S2411W saa juuri alle tonniin. Itsellä on tuota hieman vanhemmat S2110W ja S2410W, jotka molemmat sai kalibroitua helposti, en tosin huomannut puusilmilläni eroa tehdaskalibrointiin.
kostaja!

Re: Neuvokaa mulle uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

jari siren kirjoitti:Saako tonnin pintaan +24tuumaista luotettavasti kalibroitavaa/itsekalibroituvaa näyttöä?
Mistä ja mikä, apuva!
24 tuumainen iMac, tietysti!
jontteri

Re: Neuvokaa mulle uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja jontteri »

kostaja! kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Saako tonnin pintaan +24tuumaista luotettavasti kalibroitavaa/itsekalibroituvaa näyttöä?
Mistä ja mikä, apuva!
24 tuumainen iMac, tietysti!
Siinä saa hiljaisen koneen mukana. Näyttökin hakkaa halpikset kevyesti..
antonow
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonow »

Olen etsimässä 24 tuumaista hieman edullisemmasta hintaluokasta. Näitä malleja olen miettinyt:
- HP LP2475W
- HP Pavilion w2408h
- BenQ V2400W

Kokemuksia, kommentteja?
Maxi

Viesti Kirjoittaja Maxi »

antonow kirjoitti:Olen etsimässä 24 tuumaista hieman edullisemmasta hintaluokasta. Näitä malleja olen miettinyt:
- HP LP2475W
- HP Pavilion w2408h
- BenQ V2400W

Kokemuksia, kommentteja?
Samoilla linjoilla ollaan. Mihin itse päädyit? Itse ajattelin ostaa ton HP:n.
pera8x

Viesti Kirjoittaja pera8x »

benq. jonkin sortin testimenestyjäkin.

mulla oli joku vanha putkinäyttö, mikä alko tuottaan jo kaikenlaisia haamukuvia ja muuta sellasta. ostin sitten ton benq:n. ihan hyvä kyllä. ja kalibrointikin onnistu ihan hyvin. vertailukohtana käytin kalibroinnin jälkeen A4 koon kuvaa, mikä oli photoboxista tulostettu. ainakin tummapää ja valkonen pää oli kohdillaan. värit oli kans samat näytöllä ja kuvassa. eli hyvä näyttö.

adobe gammalla jos säätää, niin se perinteinen "kontrasti täysiin ja brightnessiä säädetään" tekniikka ei toimi. ei ainakaan tässä yksilössä.
botseri

Viesti Kirjoittaja botseri »

Mäkin laitan tänne kysymyksen, tässä huomasin nimittäin, että valokuvat paperille teetettynä ei ihan vastaa sitä miltä tietokoneella näyttävät, toki olen koittanut netti sivujen "kalibrointi" ohjeilla sitä säädelllä, mutta tummimmat ja vaaleimmat sävyt ei edes erotu, *sensuroitu* näyttö ja se onkin vaan käytettynä ostettu. MIllanen näyttö ois kohtalainen, mihinkään kalliiseen täydelliseen mulla ei ole varaa :(
Luin jostakin että näytön pitäs mätsätä näytönohjaimen kanssakin yhteen jotenkin, mulla tällanen näyttis ASUS NVIDIA GeForce GTX 460 Fermi DirectCU

Vaikuttaako jotkut muut asiat näytön valintaan?
Mä laskeskelen, että joku 500euroa ehkä alkaa olla kipurajoilla mun kohdalla, tiedän, ettei sillä rahalla mitään täydellistä saa, mut oisko joku näyttö mikä ois hyvä tuohon hintaan?
Käytetytkin kiinnostais jos jollakulla ois tarjota?
itu

Viesti Kirjoittaja itu »

botseri kirjoitti:Mäkin laitan tänne kysymyksen, tässä huomasin nimittäin, että valokuvat paperille teetettynä ei ihan vastaa sitä miltä tietokoneella näyttävät, toki olen koittanut netti sivujen "kalibrointi" ohjeilla sitä säädelllä...
Et sattumalta ole harkinnut kalibraattoria? Laitteet eivät maksa mahdottomia, käyttöaikaa on kotikäytössä "tarpeeksi" (duunikäytössäkin on, vaikka täällä laitteella on nyt jo kolmisenkymmentä käyttäjää) ja aika ajoin tehtynä ruutu näyttää värit oikein. Tulosteista muun muassa silisecit ovat tiptop.

Pelkkä ruudun vaihto ei tuo autuutta. Tehdassäädöt voivat olla mitä vain. Käytän kahta näyttöä vierekkäin ja molemmissa kuvat näyttävät saman värisiltä. Tosin kun tietokoneen käynnistää irti toisesta näytöstä, yhdistettäessä toinen on sininen ja toinen ruskea.

Esimerkiksi väriapinaa tai hämähäkkiä (ColorMunki & Spyder4) saa verraten edullisesti.
botseri

itu kirjoitti:
botseri kirjoitti:Mäkin laitan tänne kysymyksen, tässä huomasin nimittäin, että valokuvat paperille teetettynä ei ihan vastaa sitä miltä tietokoneella näyttävät, toki olen koittanut netti sivujen "kalibrointi" ohjeilla sitä säädelllä...
Et sattumalta ole harkinnut kalibraattoria? Laitteet eivät maksa mahdottomia, käyttöaikaa on kotikäytössä "tarpeeksi" (duunikäytössäkin on, vaikka täällä laitteella on nyt jo kolmisenkymmentä käyttäjää) ja aika ajoin tehtynä ruutu näyttää värit oikein. Tulosteista muun muassa silisecit ovat tiptop.

Pelkkä ruudun vaihto ei tuo autuutta. Tehdassäädöt voivat olla mitä vain. Käytän kahta näyttöä vierekkäin ja molemmissa kuvat näyttävät saman värisiltä. Tosin kun tietokoneen käynnistää irti toisesta näytöstä, yhdistettäessä toinen on sininen ja toinen ruskea.

Esimerkiksi väriapinaa tai hämähäkkiä (ColorMunki & Spyder4) saa verraten edullisesti.
Juu, kyllä oon aatellut, sitten kun on uus näyttökin, tähän lienee aika turhaa hankkiia kiun ei kerta näytä kummastakaan päästä kaikkia värejäkään, tai no samakai se millon mä sen hakin kun sellanen on hankittava joka tapauksessa :D Pitää vaan säästää rahaa ja ennekaikkia tietää paljonkos pitää säästää :D
botseri

Oisko tällasesta mihinkään, ainakin sopeis tän hetkiseen budjettiin, mikä on tosi vähäinen valitettavasti http://www.invadeit.co.th/product/monit ... h-p011592/

tai jos näistä kolmesta pitäis valita yks niin ??
http://www.invadeit.co.th/search/ips-panel-monitor/
Vastaa Viestiin