300d, kuvien siirto koneelle ilman kortinlukijaa/cd:tä

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
[Heini

300d, kuvien siirto koneelle ilman kortinlukijaa/cd:tä

Viesti Kirjoittaja [Heini »

Hei
Tämä kysymys on esitetty täällä varmaan aivan liian monta kertaa, mutta nyt olen tunteja jo yrittänyt saada kuvia koneelle, mutten vaan osaa. Ostin canon eos 300d:n käytettynä muutama päivä sitten. Mukaan ei tullut tarvittavia cd:itä eikä minulla ole kortinlukijaa. Koneessani on vista. Miten saan kuvat koneelle? Olen tosin ladannut uudemmat canonin kameran cd:t. Tämän mukana siis jotain ohjelmia. Kytkiessäni kameran koneeseen kone ei löydä kameraa ja ehdottaa, että lataisin canonin sivuilta driverin. Näin teinkin muttei auttanut. Mitä siis tehdä? Olen muutenkin aivan tampio koneiden kanssa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MarkusL-a

Viesti Kirjoittaja MarkusL-a »

http://vidmar.net/weblog/archive/2004/04/17/147.aspx
Get Canon! 1.02 toimii kuin tauti Vistan kanssa :)

edit: joo, ja raw:eihin kannattaa suosiolla hommata joku halpa kortinlukija. Paljon nopeampi ja helpompi siirrellä tiedostoja siitä. JPG:hin tuo toimii näppärästi, itsellä wanha 20d
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Lisäksi kannattaa huomata että 300D:ssä on vanhempi USB 1.0 käytössä. Kuvien siirto kameran oman kaapelin kanssa on hidasta. Annan äänen myös ulkoisen kortinlukijan hankkimiselle.
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

Ennemmin hommaisin vaan sen muistikorttilukijan. Kyllä tuollainen lukija voittaa tiedonsiirtonopeudessa monet kamerat. Yleensä muistikortinlukijan kanssa ei tarvii tapella, et siirtyykö kuvat vai ei. Vanhempien windows-systeemien kanssa valmistaja on saattanut tehä ajureita. Mutta XP/Vista tunnistaa kieltämättä heti muistikorttilukijan.

Fuj:tech 32-in-1 muistikortinlukija USB2.0.
Vastaa Viestiin