Sigma 14/2,8

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
gramdel
Viesti:

Sigma 14/2,8

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Otetaan vastaan kokemuksia ko. objektiivista. Myös linkit kunnollisiin arvosteluihin tervetulleita, vaikka googlea tuossa jo käyttelinkin.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
obeesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja obeesi »

martti65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja martti65 »

Muistanko väärin, jollain olisi ollut tuo kun Zenitareista kirjoiteltiin, ja olisi haukkunut suht pehmeäksi Sigmaa, mutta voi olla vääräkin luulo. En vain jaksa uskoa, että voi olla heikompi kun oma 15-30 mm johon olen erinomaisen tyytyväinen. Kokeileppa hakua näiltä sivuilta, saattaisi olla n. kuukausi sitten.
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Täältä löytyy kuvia jotka on kuvattu tuolla sigmalla
http://www.pbase.com/cameras/sigma/14_28_ex
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

martti65 kirjoitti:Muistanko väärin, jollain olisi ollut tuo kun Zenitareista kirjoiteltiin, ja olisi haukkunut suht pehmeäksi Sigmaa, mutta voi olla vääräkin luulo. En vain jaksa uskoa, että voi olla heikompi kun oma 15-30 mm johon olen erinomaisen tyytyväinen. Kokeileppa hakua näiltä sivuilta, saattaisi olla n. kuukausi sitten.
Mjoo... Siinä threadissa taidettiin puhua lähinnä juuri tuosta 15-30. Sehän minullakin on, mutta kun en tuolla laajakulmapäässä zoomia kaipaa, niin mietin lähinnä kannattaisiko vaihtaa. Vähän tuon 15-30:n pimeys ja pieni suttuisuus joskus häiritsee.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
martti65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja martti65 »

gramdel kirjoitti:
martti65 kirjoitti:Muistanko väärin, jollain olisi ollut tuo kun Zenitareista kirjoiteltiin, ja olisi haukkunut suht pehmeäksi Sigmaa, mutta voi olla vääräkin luulo. En vain jaksa uskoa, että voi olla heikompi kun oma 15-30 mm johon olen erinomaisen tyytyväinen. Kokeileppa hakua näiltä sivuilta, saattaisi olla n. kuukausi sitten.
Mjoo... Siinä threadissa taidettiin puhua lähinnä juuri tuosta 15-30. Sehän minullakin on, mutta kun en tuolla laajakulmapäässä zoomia kaipaa, niin mietin lähinnä kannattaisiko vaihtaa. Vähän tuon 15-30:n pimeys ja pieni suttuisuus joskus häiritsee.

/---
ap
Itse asiassa muistin kuitenkin väärin, siinä thredissä oli kysymys Sigman kalansilmästä eikä tuosta.

Pimeyttä Sigman 15-30 löytyy kyllä. Mutta suttuisuudesta en tiedä, härvelillä otin kuvan pitkällä valoituksella n.20 sekuntia ja aukko oli 11 ja 16 nurkissa, tarkkuusalue oli n.30 cm - 2 m sellaista luokkaa, ettei itselleni ole vastaan usein kävellyt yhtä hyvin toistuvaa kuvaa. Se ei noilla asetuksilla ole mikään tapahtumakäyttöön soveltuva, mutta riittävästi himmennettynä erinomaisen skarppi. Olen ollut melko tyytyväinen juuri tuohon Sigman lasiin.

Noilta muutamilta on tullut oikein hyviä arvosteluja tuosta 14 mm Fred Mirandan sivuilla. Suurempi osa noista prime putkista on vähintäänkin kohtuullisia laadultaan, ja tuokin EX sarjan putki jolta voi jo oikeasti jotain odottaakkin.
spege

Sigma 14

Viesti Kirjoittaja spege »

Olen kuvannut kahdella eri yksilöllä (Canon EOS D30:n ja EOS Kodak DCS 520:n kanssa).

Huomattavasti kookkaampi kuin esim. Canon EF 14/2,8L. Ei läheskään niin skarppi linssi kuin tuo Canon 14 mm. Omien kokemusteni perusteella en suosittele.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Vastaa Viestiin