Nikon D70 saatavillako?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
Jru

Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Jru »

Scandinavianphotosta tilasin viime viikon torstaina D70:n 28-80 mm:n linssin kanssa tilpehööreineen, ja paketin kävin lunastamassa postista pari tuntia sitten. Ruotsinkielinen manuaali on ainoa haittapuoli, mutta voihan sitä tavata asioita englanninkielisestä pdf:stakin.

Ja halvalla lähti!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hansci

Viesti Kirjoittaja Hansci »

Ostin täältä Kuopiosta maanantaina Foto Hessusta D70 + 18-70 suoraan hyllystä ilman jonotteluja. Hinta 1500 ja 1600 väliltä : ) Tyytyväinen olen ollut, vain yhdessä kuvassa moirea tähän mennessä. (n. 200 kuvaa otettu) Kamera on kyllä laadukkaan tuntuinen.
jingo

Viesti Kirjoittaja jingo »

Eilen kiikutin kotiin Porin rajalasta. Hintaa tuli kortin kanssa n:1600

Kuviin olen ollut ihan tyytyväinen, vaikka paljon on vielä opittavaa.
pvanttin

Viesti Kirjoittaja pvanttin »

Hansci kirjoitti:Ostin täältä Kuopiosta maanantaina Foto Hessusta D70 + 18-70 suoraan hyllystä ilman jonotteluja. Hinta 1500 ja 1600 väliltä : ) Tyytyväinen olen ollut, vain yhdessä kuvassa moirea tähän mennessä. (n. 200 kuvaa otettu) Kamera on kyllä laadukkaan tuntuinen.
Kappas vaan. Foto Hessu lupailikin kittejä toukukuun aluksi. Montakohan kappaletta saivat?
Hansci

pvanttin kirjoitti:Kappas vaan. Foto Hessu lupailikin kittejä toukukuun aluksi. Montakohan kappaletta saivat?
Ei ollut kuin yksi hyllyssä :) , jonka ostin. Mutta lupailivat, että parin viikon toimituksella saavat kyllä tavaraa!
Survoja

Viesti Kirjoittaja Survoja »

Itse olen kait löytänyt hyvän kaupan, koska saan tuon D70 + 18-70 hintaan 1390e. Tilasin kameran viime perjantaina ja nyt olen jonossa ensimmäisenä. Liike on Hyvinkään Fotojuhani. Ihmettyttää vaan, minkä takia kaikkialla muualla hinta on ~1600e :)
Nikonin kamera ja putki
jukvii
Viesti:

Onko hinta ja objektiivi oikein?

Viesti Kirjoittaja jukvii »

Nettisivuilla seisoo tällaiset hinnat:

Nikon D70-digijärjestelmärunko + 18-70/3.5-4.5G DX______1685,00

Nikon D70-digijärjestelmärunko + 28-80/3.5-5.6G__________1460,00

toivottavasti ei ole tullut väärinkäsitystä hinnan tai lasin kanssa. Vai saitko tarjoushinnalla?
ExC

Viesti Kirjoittaja ExC »

Niin... Akibassa on ollut koko ajan tuo 1390 euroa tuo 18-70 kitti, ja se on halvin mitä on näkynyt. Toki ruotsin pojat ja saksalaiset ovat vielä osittain halvempia, mutta manuaalikin maksaa.

Ei erikoisliikkeet yleensä pysty tuohon hintaan, nuokin on varmasti kärrätty suoraan Saksasta ja suuren määrän myyntimielessä ...
Norppa

Saatavillako? Kyllä!!!

Viesti Kirjoittaja Norppa »

Kuuden viikon odotus takana ja ensimmäisen kuvat kuvattu!!!!
Kamera vaikuttaa hyvälle. Sivuvalossa kuvattu tiilikatto ei moireile.
Säätimen ovat kohdallaan ja menua ei tarvitse selata, kaikki tärkeät toiminnot löytyvät napin painalluksen takaa.
Tarkennuksessa pn (ehkä) pientä hämminkiä: tuntuu, että kamera ei tarkenna kunnolla 100-130mm:llä telellä. Laajakulmalla ja 300:mm:llä tarkentaa hyvin. Etsinkuvan perusteella osa kuvista jäisi välillä pehmeiksi. Ongelman saa kierrettyä, kun zoomaa 300mm:iin, tarkentaa ja sen jälkeen zoomaa ulos.
Sulkmimen ääni on aika rasakka: kyllä kuulee, milloin ottaa kuvan!
Alkukäsittelyiden perusteella aivan LOISTAVA kamera.
Kyynikot huomatkoon tässä vaiheessa, että kyseessä ei ole mikään ammattitason kamera, vaan ensimmäinen kukkaroystävällinen digirunko Nikonilta. Varmasti kamerasta löytyy huonoja puolia, jos niitä lähtee oikein etsimään. Eikös se ole sillä tavalla, että jokainen tietää parhaiten minkänlainen kamera on itselleen paras. (Tämä lisäys sen takia, että osassa viestejä vastapuolta on aliarvioitu liiankin kanssa)
Itse olen erittäin tyytyväinen runkoon.
En ole vielä ladannut kuvia tietokoneelle, joten vasta myöhemmin saan paremmin selkoa kuvian laadusta.
Tällä hetkellä vaikuttaa ihan mukavalle!
ExC

Re: Saatavillako? Kyllä!!!

Viesti Kirjoittaja ExC »

Norppa kirjoitti:Kuuden viikon odotus takana ja ensimmäisen kuvat kuvattu!!!!

En ole vielä ladannut kuvia tietokoneelle, joten vasta myöhemmin saan paremmin selkoa kuvian laadusta.
Ööh.. Miten tiedät sanoa mitään "moireilusta", jos et ole vielä tutkinut ottamiasi kuvia tietokoneella?
kaptah

Viesti Kirjoittaja kaptah »

Viimeksi muokannut kaptah, Tammi 17, 2013 2 : 08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hansci

Kyllä sitä moirea tulee, ainakin minun D70:llä. Mutta se on eri asia haittaako se. Ei ainakaan minua haittaa. Kamera on muuten vallan mainio ainakin minun harrastus käyttööni. Lähes kaikki kamerat ovat kuitenkin aina jossain suhteessa kompromisseja, joten kannattaa harkita mitä ominaisuuksia pitää itselleen tärkeänä.

Moirea on muuten ilmennyt hiuksissa, lähekkäin toisiaan olevissa lipputangoissa ja lowepron nova laukun kankaassa :) Olen ottanut jo useita mielestäni todella hienoja kuvia ja yhtäkään kuvaa ei ole moire, vinjetointi tai color cast pilannut.

- Hannu
Spolizei
Viesti:

Jaa saatavilla?

Viesti Kirjoittaja Spolizei »

paparanzi kirjoitti:Saksasta saapui helpottava maili:
D70 matkalla kotiin!
Lähes pari kuukautta sitä sai ootella.
Kannatti kuitenkin,saihan sen
parisataa halvemmalla
Mistä firmasta tilasit? Itsellä on tilaus sisällä ny-camerassa, viisi viikkoa täynnä ja kämmeniä syyhyttää. Itseasiassa joka paikkaa...
Norppa

Viesti Kirjoittaja Norppa »

ExC kirjoitti:
Norppa kirjoitti:Kuuden viikon odotus takana ja ensimmäisen kuvat kuvattu!!!!

Ööh.. Miten tiedät sanoa mitään "moireilusta", jos et ole vielä tutkinut ottamiasi kuvia tietokoneella?
Otin kuvat siten, että rajasin tiilikaton koko kuva-alalle. Kameran näyttöä tihrustamalla ja kuvaa suurentamalla pääsee aika mukavasti perille minkänlaista jälkeä kamera antaa.
Nyt on kuvat ladattu koneelle eikä siinäkään ole moiresta jälkeäkään.
Tämä oli tietysti vain yksi kokeilu eikä sen perusteella voi tehdä muita johtopäätöksiä kuin sen että kameran moire-ilmiöstä syntynyt kohu on liioiteltua.
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

Norppa kirjoitti:Tämä oli tietysti vain yksi kokeilu eikä sen perusteella voi tehdä muita johtopäätöksiä kuin sen että kameran moire-ilmiöstä syntynyt kohu on liioiteltua.
Nimenomaan tuota johtopäätöstä ei voi tehdä yhden kokeilun perusteella.
Matti Vuori
kaptah

Viimeksi muokannut kaptah, Tammi 17, 2013 2 : 08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
loyari

Re: Jaa saatavilla?

Viesti Kirjoittaja loyari »

Kiinnostaa todellakin mistä kameroita OIKEASTI saa. Jokainen firma mainostaa että vehje kuuluu valikoimiin, mutta eivät osaa kertoa milloin niitä oikeasti pääsee toimittamaan. Kysymyksessä siis setti D70+18-70mm.

Artsi

Spolizei kirjoitti:
paparanzi kirjoitti:Saksasta saapui helpottava maili:
D70 matkalla kotiin!
Lähes pari kuukautta sitä sai ootella.
Kannatti kuitenkin,saihan sen
parisataa halvemmalla
Mistä firmasta tilasit? Itsellä on tilaus sisällä ny-camerassa, viisi viikkoa täynnä ja kämmeniä syyhyttää. Itseasiassa joka paikkaa...
kaptah

Viimeksi muokannut kaptah, Tammi 17, 2013 2 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JaamC

Viesti Kirjoittaja JaamC »

Niinpä, eli ne jotka maksaa sen 99€ enemmän, saa kameran + kit-objektiivin heti, ja muut sitten kun rahakkaammat tilaajat loppuu... Nikonhan se tosin määrää kuinka paljon niitä kitti paketteja valmistetaan suhteessa erikseen myytäviin.
emil

Viesti Kirjoittaja emil »

Onko akibasta kuulunut mitään uutta? Onko joku ollut yhteydessä?
Vastaa Viestiin