Nikon D700 plussat ja miinukset

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

kohan kirjoitti:
Fr0Z kirjoitti: Canon se ei ainakaan ole jos d3 ei "kelpaa".
Mistäs tuon tietää ennen kun saavat 1Ds III:n testattua. Tulee kohta vuosi täyteen Philille.
On ollut vissiin kiire testata ennen kaikki julkaistut ja julkaisemattomat Nikkonit.
Minäkin olen ihmetellyt tuota miksei dpreview ole lainkaan testannut 1D mkIII:sta saatikka 1Ds III:sta. Maksaako nikon niin paljon rahaa dprevikan jampoille vai antavatko kenties suoraan paljasta persettä kun Canonin PRO-mallien testejä ei vain kuulu ??!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

spege kirjoitti:
kohan kirjoitti:
Mistäs tuon tietää ennen kun saavat 1Ds III:n testattua. Tulee kohta vuosi täyteen Philille.
On ollut vissiin kiire testata ennen kaikki julkaistut ja julkaisemattomat Nikkonit.
Minäkin olen ihmetellyt tuota miksei dpreview ole lainkaan testannut 1D mkIII:sta saatikka 1Ds III:sta. Maksaako nikon niin paljon rahaa dprevikan jampoille vai antavatko kenties suoraan paljasta persettä kun Canonin PRO-mallien testejä ei vain kuulu ??!
Sun täytyy käydä korjaamassa tilanne. ;-)
Fr0Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fr0Z »

spege kirjoitti:
kohan kirjoitti:
Veikkaan etteivät halua testata Canon pelossaan viallisia runkoja ,)
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

Testaamattamuus johtuu Canon aikaisemmasta haluttomuudesta antaa kameroiden esituotantoversioita DR:n esitesteihin. DR:ssä vedettiin herne nenään, vääryydestä oli taannoin vuolaat valitukset. Sen jälkeen on pyritty mahdollisuuksien mukaan kostamaan tapahtunut parhaan mukaan. Tilanne on ilmeisesti muuttumassa, sillä viime aikoina ainakin Canonin tampio-malleista on esikatselut olleet saatavilla heti julkistusten jälkeen.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Mursu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mursu_ »

siltä hieman vaikuttaisi...
Ai nii, onhan siinä resoluutiota enemmän jotta nuo yksityiskohdat näkyy, eli parempi niin jos sitä haluaa. Eli mitä merkitystä kohinanpoistolla on kun on resoluutiota?
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

adele kirjoitti:Testaamattamuus johtuu Canon aikaisemmasta haluttomuudesta antaa kameroiden esituotantoversioita DR:n esitesteihin. DR:ssä vedettiin herne nenään, vääryydestä oli taannoin vuolaat valitukset. Sen jälkeen on pyritty mahdollisuuksien mukaan kostamaan tapahtunut parhaan mukaan.
Voi wittu miten lapsellista! Pitää varmaankin poistaa kokonaan tuo dpreview omista kirjanmerkeistäni.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
vemuli

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Olikos gaynonilla muutakin kuin esituotantokamaa...ihan laadun perusteella siis? ; D
Sigma DP1x, Sigma DP1, F*ck the pixels
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Mursu_ kirjoitti:
Ai nii, onhan siinä resoluutiota enemmän jotta nuo yksityiskohdat näkyy, eli parempi niin jos sitä haluaa. Eli mitä merkitystä kohinanpoistolla on kun on resoluutiota?
noh välineurheilun merkitys ja extremesuurennokset mutta kuinka usein niitä harrastajat kuvaa tai edes ammattilaiset.
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

JPQ kirjoitti:
Mursu_ kirjoitti:
noh välineurheilun merkitys ja extremesuurennokset mutta kuinka usein niitä harrastajat kuvaa tai edes ammattilaiset.
Ehkä harrastajat useammin kuin ammattilaiset :).
Mursu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mursu_ »

Eiköhä se o paras kamera millä ne kuvat tulee otettua, vaikka sitten joku kamera oliskin teknisessä mielessä parempi, muttei vaa satu silloin sitä omistamaan. Itse ainakin olen tyytyväinen Canon 40D:en enkä toistaiseksi sitä pois vaihtais, edes nikoniin...
jukvii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jukvii »

spege kirjoitti:
Belbin kirjoitti:Nikonin värisuora D3, D300, D700 ja kohta D3X on tosi kova markkinilloilla.
Sitäpaitsi tuo D3:n ja nyt myös D700:n kenno ei ole oikeasti mitenkään kaksinen. Suuret ISO-herkkyydet ovat täysin keinotekoisia, niillä ei ole mitään tekemistä kennon todellisen suorituskyvyn kanssa. Rajalan myymäläpäällikkö mm. kertoi erään D3:sta kokeilleen asiakkaan pettyneen pahasti kun pakkokohinanpoisto hävittää yksityiskohdat suurilla herkkyyksillä ja että ko. asiakas palasi kiltisti takaisin 1D mkIII:een. ;)
Tervehdys,

oli pakko käydä vilkaisemassa, kun muistelin, että D3:sen kohinattomuutta on nimenomaan hämmästelty. En omista, kumpaakaan laitetta, mutta tämän testin mukaan näyttäisi asetelma olevan päinvastoin:

http://www.dpreview.com/reviews/nikond3/page18.asp (otsikon "Update: D3 vs Canon EOS-1D Mark III (ISO 800-6400)" alla)
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Kannattais varmaan kuitenkin lukea ajatuksella se teksti...
porta

Viesti Kirjoittaja porta »

spege kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt tuota miksei dpreview ole lainkaan testannut 1D mkIII:sta saatikka 1Ds III:sta.
Ketä enää kiinnostaa XD
client

Viesti Kirjoittaja client »

nikon se paras on!
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

- Muistikortit.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

spege kirjoitti:
Koska Dpreview postittaa testinsä aina valmistajalle ja valmistaja saa sanoa , että voiko sen julkaista vai onko siinä heidän mielestään jotain viutuilossa.

Ja viutilossahan siinä on Canonmiestenkin mukaan edeleen.

Iso bugi mikä iso bugi toi AF sekoilu.

Spöge - vaihda jo se ruskeelle Cacalle haiseva köntsis muun merkkiseen!
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Ehkä otin,ehkä en.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

keskone kirjoitti:Mutta Nikonit tarkentaa hyvin?
Pitäs ottaa huomioon se , että Spege on ketjussa.

ps: ihan hyvä linkki joskaan ei ilmeisestikkään tuonut mitään tietämätöntä esille.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
jarit

Viesti Kirjoittaja jarit »

keskone kirjoitti:Mutta Nikonit tarkentaa hyvin?
No heh...taas on joku päättänyt järjestää testin lukematta ensin kameran manuaalia.
D3 ja D300 tarkennus kohti tulevaan kohteeseen ei onnistu erityisen hyvin center point focus -moodissa jossa tuo testi on tehty. Täytyy käyttää dynamic-moodia joka laskee ennakkoa kohteen liikkeella.

Sanotaanko vaikka näin (ja vain omien kokemusten perusteella): ennen D3 & D300:sta valmistetut rungot toimivat paremmin mun käsissä just tuolla center point fokuksella ; dynamic moodi oli lähes vitsi, se ei ollut sen parempi tai huonompi kuin center point kuvatessa lähestyvää kohdetta.
D3&D300:sen kohdalla tilanne muuttui täysin, sen dynamic on eri planeetalta. Se laskee ennakon todella hyvin myös suuremmissa nopeuksissa. ( Juu, karting radalla testattu kun poitsu tulee mutkasta pääsuoralle about 70-80 km/h) Ihmettelen jos sillä pystyy kuvaamaan kohden juoksevaa henkilöä alle 50% onnistumisprosentilla....mä en ainakaan osaa sitä ;-)

Asian toinen puoli ( ja mutu-pohjalta tämä väite): Tuo Center focus on jopa hitaampi / heikompi liikkuviin kohteisiin D3 & D300:ssa kuin vanhemmissa rungoissa. Ihmettelin tätä alkuun, kun kuvailin samoilla asetuksilla / tyylillä D300:lla kuin D200:lla ja tarkennusvirheitä tuli aivan liikaa. Center focus on todellakin suunniteltu paikallaan oleville kohteille.

Mun mielestä tuo on siis väärin tehty testi, tai sitten ei ymmärretty miten Nikonin AF toimii....
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

jarit kirjoitti:Mun mielestä tuo on siis väärin tehty testi, tai sitten ei ymmärretty miten Nikonin AF toimii....
Tai vaihtoehtoisesti ymmärrettiin ja tehtiin nimenomaan sen takia.
Jos Nikon olisi ollut testin tekijän oma kamera niin olisiko testi tehty? Tuskin.
--
Vastaa Viestiin