Moi,
Olen hankkimassa siis ko. digiä. Mistä ootte saaneet ko. kameraa halvimmalla? Suomen hinnat? Saksan hinnat ja paikat?
Kiitoksia tiedoista etukäteen!
Harri
Mistä saa halvimmalla Nikon D100:n ??
Itse tuotatin D100:n New Yorkista joku aika sitten hintaan 1990 euroa, nykyään sen näköjään saa sieltä n. 1600 eurolla.
Euroopasta D100:n saa ainakin kahdella tonnilla: http://www.komplett.de/
Kyseinen liike möi samaa tuotetta kuukausi sitten hintaan 1880 euroa.
Euroopasta D100:n saa ainakin kahdella tonnilla: http://www.komplett.de/
Kyseinen liike möi samaa tuotetta kuukausi sitten hintaan 1880 euroa.
-
-
Topshotista ostin. Asiallinen kauppa ja myyjä. Ajattelin suosia Suomalaista. Otin samalla AF-s 24-85G:n, Pari SanDisk 256mb Ultra CF:ää ja vara-akun. Tilauksessa on AF-s 70-200/2.8 VR, jota odottelen kuin lapsi Joululahjaa:)
Vara-akku tuntuu turhalta kun 400 kuvaa on jo eka latauksen jälkeen otettuna ja jatkuva tarkennus on ollut koko ajan päällä ja LCD:täkin on käytetty.
Testailin liikkeessä Canon 10D:tä ja tota D100:aa vierekkäin ja mun ostopäätös kallistu Nikoniin yleisen toiminnan nopeuden takia. Mitä ikini ja miten nopeesti halusinkin oli nikon valmis. Canonia joutuu yllättävän paljon odottamaan. Se ei musta sovi noin kallille kameralle. Numeroiden valossa Canon on varmaan parempi ja sitä ensisijaisesti ajattelinkin, mutta käytännössä Nikon on paljon enemmän mun makuun.
Vara-akku tuntuu turhalta kun 400 kuvaa on jo eka latauksen jälkeen otettuna ja jatkuva tarkennus on ollut koko ajan päällä ja LCD:täkin on käytetty.
Testailin liikkeessä Canon 10D:tä ja tota D100:aa vierekkäin ja mun ostopäätös kallistu Nikoniin yleisen toiminnan nopeuden takia. Mitä ikini ja miten nopeesti halusinkin oli nikon valmis. Canonia joutuu yllättävän paljon odottamaan. Se ei musta sovi noin kallille kameralle. Numeroiden valossa Canon on varmaan parempi ja sitä ensisijaisesti ajattelinkin, mutta käytännössä Nikon on paljon enemmän mun makuun.
-
Ulkomailta, mutta mistä ja mitä
Olen myös yrittänyt metsästää edullisinta Nikon D100. Suomessa liikkeessä tingattu hinta olisi ollut minulle 2800 EUR. Postimyynneissä saksalaisten hinnat näyttävät olevan 2000-2100 EUR (komplett.de; topvision-online.de ym). Nettihuutokaupassa (ebay.de) voi päästä hintaan 1800-1950 EUR. Tässä huutokaupassa myydään myös liikkeiden demo-laitteita, suomalaisessa kaupassahan niistäkin joutuu maksamaan täyden hinnan. Saksalaisten hinnat ovat verollisia, maksutapa luotettava, lisäksi tulevat kuljetuskustannukset. Alhaisin lähtöhinta lienee usalaisella postimyyntiyrityksellä DOL 1299 (royalcamera.com). Sen loppuhintaan on lisättävä postitus, tulli ja ALV. Lisäksi markkinoilla on paljon epäluotettavia kauppiaita. Mm. Espanjasta ja Romaniasta olen saanut useita tarjouksia 1200-1600 EUR harmaa-tuoduista D-satasista. Maksutavaksi hyväksytään rahan lähettäminen "ystävälle", nettikaupaa ei saisi mainita. Toivottavasti kukaan ei ole mennyt vipuun.
Ostopäätöksen tekoa vaikeuttaa se, että monesti tarjotaan erilaisia edullisia paketteja (mm. ebay.de). Lisukkeena on pystykahva MB-100, 1 GB Microdrive tai Capture 3. En ole vielä tehnyt kauppaa, kun en ole ymmärtänyt, miten välttämättömiä nämä lisätarvikkeet ovat. Pitäisikö joku niistä saada nyt heti mukaan? Mielelläni kuulisin kommentteja aiheesta, onhan kyse melkoisesta rahallisesta panostuksesta harrastukseen.
Ostopäätöksen tekoa vaikeuttaa se, että monesti tarjotaan erilaisia edullisia paketteja (mm. ebay.de). Lisukkeena on pystykahva MB-100, 1 GB Microdrive tai Capture 3. En ole vielä tehnyt kauppaa, kun en ole ymmärtänyt, miten välttämättömiä nämä lisätarvikkeet ovat. Pitäisikö joku niistä saada nyt heti mukaan? Mielelläni kuulisin kommentteja aiheesta, onhan kyse melkoisesta rahallisesta panostuksesta harrastukseen.
Re: Ulkomailta, mutta mistä ja mitä
MB-D100 on ehdoton hankinta. Se toimii erinomaisesti pystykuvalaukaisimena ja antaa tukevan otteen kamerasta, mutta pitää sisällään myös liitännät PC:lle, eli voit kuvata suoraan tietsikan kautta. Tämä touhu tosin vaatii juuri tuon Capture-ohjelman. D100:n mukana tulee ilmainen Nikon View-ohjelmapaketti, mutta jos haluat saada kaiken irti RAW-tiedostoista, tarvitset maksullisen Capturen.lasse849 kirjoitti:Lisukkeena on pystykahva MB-100, 1 GB Microdrive tai Capture 3. En ole vielä tehnyt kauppaa, kun en ole ymmärtänyt, miten välttämättömiä nämä lisätarvikkeet ovat. Pitäisikö joku niistä saada nyt heti mukaan? Mielelläni kuulisin kommentteja aiheesta, onhan kyse melkoisesta rahallisesta panostuksesta harrastukseen.
Tuo giganen Microdrive on ehkä turhin lisukkeista, hanki mieluummin pari kolme 256-512 mb:n CF-korttia rikkoutumisen tai hukkaamisen varalta.