Vain hullu ostaa enää Suomesta!
-
Vain hullu ostaa enää Suomesta!
Vertailimpa saksan hintoja ja suomen hintoja keskenään esim. sigma-objektiiveissä:
Suomi:
http://www.foka.fi/hinnasto/hinnat2.htm
Saksa:
http://www.ny-camera.net
AF 70-200/2.8 EX APO HSM
*Saksasta -516 € halvemmalla
AF 24-70/2.8 EX DG
* Saksasta -312 € halvemmalla
AF 15/2.8 EX FISHEYE 180° KOKO NEGA
* Saksasta -243 € halvemmalla
AF 14/2.8 EX KOKO NEGA, KORJATTU
* Saksasta -473 € halvemmalla
AF 20/1.8 DG
* Saksasta -246 € halvemmalla
Kukaan täysijärkinen ei enää osta Suomen riistohinnoilla kameravarusteitaan Suomesta.
EU:n sisältä osto tapahtuu ilman ylimääräisiä veroja. Postimaksukin on mitättömän pieni.
Mutta tämänhän te jo tiedätte.
Suomi:
http://www.foka.fi/hinnasto/hinnat2.htm
Saksa:
http://www.ny-camera.net
AF 70-200/2.8 EX APO HSM
*Saksasta -516 € halvemmalla
AF 24-70/2.8 EX DG
* Saksasta -312 € halvemmalla
AF 15/2.8 EX FISHEYE 180° KOKO NEGA
* Saksasta -243 € halvemmalla
AF 14/2.8 EX KOKO NEGA, KORJATTU
* Saksasta -473 € halvemmalla
AF 20/1.8 DG
* Saksasta -246 € halvemmalla
Kukaan täysijärkinen ei enää osta Suomen riistohinnoilla kameravarusteitaan Suomesta.
EU:n sisältä osto tapahtuu ilman ylimääräisiä veroja. Postimaksukin on mitättömän pieni.
Mutta tämänhän te jo tiedätte.
-
Palvelu maksaa
Jos hinta olisi ainoa valintaperuste, ostaisimme kaikki vaateet netistä ja näkkileivät 25 kilon paketeissä.
Hullua tai ei, minä mielelläni kokeilen miten kamera sopii käteen, keskustelen myyjän kanssa erilaisista vaihtoehdoista ja hoidan mahdolliset ongelmat tutussa liikkeessä. Netistä tilaan tavaroita, joita en saa Tampereelta ja valokuvia. Olen käyttänyt Ifiä ennenkuin paikalliset liikkeet edes alkoivat tulostamaan kuvia.
Toivottavasti tästäkin kylästä löytyy niin paljon hulluja, että muutama liike pysyy pystyssä.
Kimmo
Hullua tai ei, minä mielelläni kokeilen miten kamera sopii käteen, keskustelen myyjän kanssa erilaisista vaihtoehdoista ja hoidan mahdolliset ongelmat tutussa liikkeessä. Netistä tilaan tavaroita, joita en saa Tampereelta ja valokuvia. Olen käyttänyt Ifiä ennenkuin paikalliset liikkeet edes alkoivat tulostamaan kuvia.
Toivottavasti tästäkin kylästä löytyy niin paljon hulluja, että muutama liike pysyy pystyssä.
Kimmo
-
Re: Palvelu maksaa
Näin tekee moni muukin, kiittää & kumartaa myyjälle "Mä kattelen vielä..." - ja tilaa tavarat netistä 8(Kipe kirjoitti:minä mielelläni kokeilen miten kamera sopii käteen, keskustelen myyjän kanssa erilaisista vaihtoehdoista
-
Minä ainakin suosin liikkeitä (Tampereella) ja myös ostan niistä tuotteita. Nuo myymälöiden ("ei nettikauppojen") hinnat mitä niiden nettisivuilla ja myymälöissä näkee on jotain ohjehintoja tms., niistä saa ja kannattaa tinkiä. Huomannut että hinta voi tippua todella paljonkin. Kannattaa myyjälle mainita myös että näitä samoja myydään halvemmalla hintaan y paikassa x ja kysellä useammasta myymälästä tarjousta. Toki hinnat ei ihan saksan tasolle voi päätyä isomman alv:n takiakaan, mutta monesti kuitenkin niin lähelle, että helpommin hoidettava takuu, suomenkielinen palvelu, suomenkieliset manuaalit yms. korvaavat suunnilleen sen välisumman.
-
- Viesti:
Minusta taas on rasittavaa jos liikkeessä on oletuksena se, että täytyy tinkiä, kuten vaikkapa lähes kaikissa valokuvausalan liikkeissä on.
Mielummin haluan tietää oikean hinnan suoraan kuin mennä kokeilemaan josko tuote x lähtisi y eurolla. Tuo tingitty hinta kun riippuu päivästä, myyjästä, säästä, jne.
Mielummin haluan tietää oikean hinnan suoraan kuin mennä kokeilemaan josko tuote x lähtisi y eurolla. Tuo tingitty hinta kun riippuu päivästä, myyjästä, säästä, jne.
-
Kahden kerroksen väkeä
Liikkeet ovat pahasti puun ja kuoren välissä, sillä tavarat ovat kalliita ja laitteiden hypistelijät kuluttavat myyjien työaikaa. Selvästi huomaa, että vakituisia asiakkaita palvellaan paremmin ja hinta yritetään laskea mahdollisimman alas. Tinkiminen on turhauttavaa ja myyjän laskema hinta lienee edullisin, mihin liike voi sen myydä. En usko, että tingitty hinta muuttuu ihmisen ja sään mukana (ainakaan paljon).
Liikkeissä on monia sellaisa palveluja, joita ei löydy muualta
-Tampereella liikkeet ohjaavat toisiin, jossa on kysyttyä tavaraa, mikäli heiltä ei löydy varastosta. Minut on ohjattu Biltemaan ja Tiimariin hankkimaan korvaava tuote.
- Jos vastaava tuote on käytettynä tarjolla, myyjä ilmoittaa sen.
- jos yrittää jotain eksoottista viritystä, viritys testataan liikkeessä ja mikäli se ei toimi, ei siitä tietenkään tule kustannuksia. Usein saa vinkin, miten mutkikas viritys voidaan korvata helpommalla.
- Minä lasken paljon painoa henkilökohtaiselle palvelulle ja luottamukselle. Ostaessa on hyvä, että voi luottaa myyjän lupauksiin ja mielipiteisiin.
Mielestäni tamperelaisten liikkeiden empatia näkyy parhaiten siinä, että he ottavat toimivasta kokonaisuudesta osan ja myyvät sen, mikäli varaosaa ei löydy varaosaa (ja tietenkin tilaavat "rikottuun" laitteeseen varaosan). Olen saanut Oly E-20 esittelykameran viikonlopuksi testattavaksi kotiin. Tämä on palvelua, jota ei voida suoda kaikille, mutta jota nettiliikkeet ei anna kenellekään.
Olen valmis maksamaan noin 10 % lisähinnan palvelusta. Toivottavasti jutut siitä, että Canon alkaisi myymään kaikille EU:n maahantuojille laitteet samaan hintaan, pitää paikkansa ja muut (varsinkin Olympus) seuraa perässä. Varmasti on turhauttavaa kilpailla, kun tuotetta myydään alle oman sisäänostohinna.
Kimmo
Liikkeissä on monia sellaisa palveluja, joita ei löydy muualta
-Tampereella liikkeet ohjaavat toisiin, jossa on kysyttyä tavaraa, mikäli heiltä ei löydy varastosta. Minut on ohjattu Biltemaan ja Tiimariin hankkimaan korvaava tuote.
- Jos vastaava tuote on käytettynä tarjolla, myyjä ilmoittaa sen.
- jos yrittää jotain eksoottista viritystä, viritys testataan liikkeessä ja mikäli se ei toimi, ei siitä tietenkään tule kustannuksia. Usein saa vinkin, miten mutkikas viritys voidaan korvata helpommalla.
- Minä lasken paljon painoa henkilökohtaiselle palvelulle ja luottamukselle. Ostaessa on hyvä, että voi luottaa myyjän lupauksiin ja mielipiteisiin.
Mielestäni tamperelaisten liikkeiden empatia näkyy parhaiten siinä, että he ottavat toimivasta kokonaisuudesta osan ja myyvät sen, mikäli varaosaa ei löydy varaosaa (ja tietenkin tilaavat "rikottuun" laitteeseen varaosan). Olen saanut Oly E-20 esittelykameran viikonlopuksi testattavaksi kotiin. Tämä on palvelua, jota ei voida suoda kaikille, mutta jota nettiliikkeet ei anna kenellekään.
Olen valmis maksamaan noin 10 % lisähinnan palvelusta. Toivottavasti jutut siitä, että Canon alkaisi myymään kaikille EU:n maahantuojille laitteet samaan hintaan, pitää paikkansa ja muut (varsinkin Olympus) seuraa perässä. Varmasti on turhauttavaa kilpailla, kun tuotetta myydään alle oman sisäänostohinna.
Kimmo
-
Re: Kahden kerroksen väkeä
Itse yritän tasapainoilla jossain "välillä" eli kameran ostin kyllä Saksasta, kun hintaero oli melkein 300e. Mutta lisäprujut ja valokuvat kyllä hoidan paikallisen liikkeen kautta. Hinnat eivät tietysti ole niissä nettkauppojen tasoa, mutta korkeamman hinnan maksaminen (pienemmissä hankinnoissa) on mielestäni palvelun arvoista.Kipe kirjoitti:Liikkeet ovat pahasti puun ja kuoren välissä, sillä tavarat ovat kalliita ja laitteiden hypistelijät kuluttavat myyjien työaikaa.
-
joonas 2000, oletkos huomannut muutamaa seikkaa:
- ensiksikin, jos paikkakunnallasi ei olisi valokuvausliikettä et ennen ostopäätöstä olisi nähnyt ensimmäistäkään digikameraa; oletko sinä niitä kyyliä jotka käy paikkakunnen liikkeessä tutkimassa laitteen ja tilaavat sitten saksasta? Milloinkahan se saksalainen "myyjäsi" perustaa kylillesi esittelytilan laitteille kun paikallisia myymälöitä ei enää ole? Missäs sitten käyt sitä hiplaamassa ennen kuin tilaat?
- kun Sinulle tulee ongelmia soitatko Saksaan; luuletko että heillä on aikaa neuvoa. Suomeksi.
- kun tulee ns. odottamaton ongelma eli vika ei Suomalaisen maahantuojan ole pakko korjata laitettasi vaan sen tekee myyjä; kivaa lähetellä ja soitella saksaan ja kysellä missä helvetissä se viipyy. Jos joku vastaa. Suomeksi.
- saitko FIN-kielisen ohjeen; ainakaan kaikki meistä eivät selviä lontoon murteella olevasta pumaskasta
- ensiksikin, jos paikkakunnallasi ei olisi valokuvausliikettä et ennen ostopäätöstä olisi nähnyt ensimmäistäkään digikameraa; oletko sinä niitä kyyliä jotka käy paikkakunnen liikkeessä tutkimassa laitteen ja tilaavat sitten saksasta? Milloinkahan se saksalainen "myyjäsi" perustaa kylillesi esittelytilan laitteille kun paikallisia myymälöitä ei enää ole? Missäs sitten käyt sitä hiplaamassa ennen kuin tilaat?
- kun Sinulle tulee ongelmia soitatko Saksaan; luuletko että heillä on aikaa neuvoa. Suomeksi.
- kun tulee ns. odottamaton ongelma eli vika ei Suomalaisen maahantuojan ole pakko korjata laitettasi vaan sen tekee myyjä; kivaa lähetellä ja soitella saksaan ja kysellä missä helvetissä se viipyy. Jos joku vastaa. Suomeksi.
- saitko FIN-kielisen ohjeen; ainakaan kaikki meistä eivät selviä lontoon murteella olevasta pumaskasta
-
- Viesti:
Monella valmistajalla on euroopanlaajuinen takuu (mm. Canon), joten maahantuoja hoitaa myös Saksasta ostettujen kameroiden takuuhuollot/korjaukset. Muuten olen samaa mieltä kanssasi. Toisaalta taas Saksasta tilaaminen on alentanut Suomenkin hintatasoa.eesau kirjoitti:- kun tulee ns. odottamaton ongelma eli vika ei Suomalaisen maahantuojan ole pakko korjata laitettasi vaan sen tekee myyjä; kivaa lähetellä ja soitella saksaan ja kysellä missä helvetissä se viipyy. Jos joku vastaa. Suomeksi.
-
- Viesti:
Eipä tuolla paikanpäällä hiplaamisella nyt loppujenlopuksi niin paljon arvoa ole. Paljon tärkeämpää on, että voi lukea mahdollisimman paljon speksejä ja arvosteluita kameroista ja tämähän tapahtuu kuitenkin nykyään netissä.eesau kirjoitti:joonas 2000, oletkos huomannut muutamaa seikkaa:
Kannattaa huomioida myös se, että jostain www.dpreview.com:ista tms. luettu esittely on paljon luotettavampi, kuin myyjän antama -- myyjän motiivi kun on myydä, dpreview ja vastaavat antavat paljon avoimempaa kritiikkiä.
Valitsemalla ostopaikan oikein, myös Saksasta saa todella hyvin apua. Itse olen saanut opastusta jopa ennen ostosten tekoa. Niin, vieläpä viikonloppuna, kun suomalaiset myyjät olivat änkyräkännissä saunan lauteilla. ;)eesau kirjoitti: - kun Sinulle tulee ongelmia soitatko Saksaan; luuletko että heillä on aikaa neuvoa. Suomeksi.
Riippuu valmistajasta. Tiettävästi ainakin Canonin ja Minoltan maahantuojat korjaavat myös Saksasta ostetut kamerat.eesau kirjoitti: - kun tulee ns. odottamaton ongelma eli vika ei Suomalaisen maahantuojan ole pakko korjata laitettasi vaan sen tekee myyjä; kivaa lähetellä ja soitella saksaan ja kysellä missä helvetissä se viipyy. Jos joku vastaa. Suomeksi.
Saksalaiset kauppiaat palvelevat todella hyvin sähköpostin välityksellä eikä viipymisongelmiakaan esiinny. Postien ja kuriirifirmojen nettisivuilta pystyy seuraamaan pakettien kulkua -- toista se on, kun suomalaisen kaupan ynseältä myyjältä yrittää lypsää tietoa siitä mihin ovat korjattavaksi menneen laitteen unohtaneet...
Suomenkielisen manuaalin (jos siis tarvitsee -- peruskoulussa kyllä nykyään opetetaan sekä saksaa että lontoota...) saa yleensä suomalaiselta maahantuojalta niin halvalla, että kameran ja manuaalin yhteenlaskettu hinta on jopa postikuluineen niin paljon halvempi kuin Suomesta ostettu, että ei kauaa tarvitse miettiä.eesau kirjoitti: - saitko FIN-kielisen ohjeen; ainakaan kaikki meistä eivät selviä lontoon murteella olevasta pumaskasta
-
Tervehdys
Itse katselin uutta digiä malli jonka halusin oli olympus c-720.Saksanmaalla hinta on suht edullinen 440 euroa + kulut n.15 euroa.
Olin jo lähes naputtelemassa tilasta kun ajattelin vielä kysäistä "tiukkaa " tarjousta alan liikkeestä Helsingistä.
Hinnan eroksi tuli stadilaisen liikkeen kameralle +40 euroa joten ei maksanut vaivaa tilata Saksanmaalta vaan rahat tiskiin ja c-720 kainalossa kotiin.
Samaan kauppaan tingin isompaa muistikorttia ja muuta sälää joiden hinnoiksi jäi "saksan hintataso".
Tässä tapauksessa ei kannattanut tilata Saksasta.
Kannattaisikin vertailla ensin Saksa-kotimaa ja pyydellä tarjouksia.
Itse katselin uutta digiä malli jonka halusin oli olympus c-720.Saksanmaalla hinta on suht edullinen 440 euroa + kulut n.15 euroa.
Olin jo lähes naputtelemassa tilasta kun ajattelin vielä kysäistä "tiukkaa " tarjousta alan liikkeestä Helsingistä.
Hinnan eroksi tuli stadilaisen liikkeen kameralle +40 euroa joten ei maksanut vaivaa tilata Saksanmaalta vaan rahat tiskiin ja c-720 kainalossa kotiin.
Samaan kauppaan tingin isompaa muistikorttia ja muuta sälää joiden hinnoiksi jäi "saksan hintataso".
Tässä tapauksessa ei kannattanut tilata Saksasta.
Kannattaisikin vertailla ensin Saksa-kotimaa ja pyydellä tarjouksia.
-niksu99-