Nikon D40?
-
Taas mä kyselen tyhmiä, ku luulen että te osaatte neuvoa mua tässäkin pulmassa.
Otan kuvan ja kun selaan kuvia kamerassa siihen kuvan päälle tulee ruutu jossa lukee tiedot:
camera: nikon d40
metering: matrix
shutter: 1/60
aperture: f3. 5
exposure mode: auto
exp. +/-:0.0
focal length: 18mm
flash mode: built-in, ttl
Isosisko oli painanu jtn nappia, mutten ollu sii lähel ni en tie ja se itekkää ei oikee tie mitä se paino.
Otan kuvan ja kun selaan kuvia kamerassa siihen kuvan päälle tulee ruutu jossa lukee tiedot:
Isosisko oli painanu jtn nappia, mutten ollu sii lähel ni en tie ja se itekkää ei oikee tie mitä se paino.
-
Kun on kameran ostanut, pitää uskaltaa painella eri nappuloita, jotta näkee mitä niitä tapahtuu. Eli tässäkin tapauksessa pitäisi uskaltaa painella nappuloita, kunnes selviää miten ne tekstit saa pois siitä kuvan päältä. Ohjekirjakin voi auttaa. ;-)tttuula kirjoitti:Taas mä kyselen tyhmiä, ku luulen että te osaatte neuvoa mua tässäkin pulmassa.
Mutta etsipäs se kohta, missä on nappulat neljään suuntaan ja keskellä OK-nappi. Painele niitä ylös- ja alas-nappuloita ja katso, vaikuttavatko asiaan. Vähän isommissa Nikoneissa ainakin vaikuttavat.
-
pystyykö tässä D40:ssä lukitsemaan valotuksen jotenkin pysyväksi ilman että sen peukalolla (napin nimeä/kuvaketta en muista) joka kerta erikseen valitsee?
kuvaan a-asennolla ja aloittelija kun olen niin tulee otettua useita kuvia samasta kohteesta, hidastaa kuvausta kun joka kerta pitää hakea valotus jostain tietystä kohtaa ja sitten vasta tarkentaa kuva haluamaan kohtaan. tai sitten en vain osaa käyttää kameran toimintoja ;)
kuvaan a-asennolla ja aloittelija kun olen niin tulee otettua useita kuvia samasta kohteesta, hidastaa kuvausta kun joka kerta pitää hakea valotus jostain tietystä kohtaa ja sitten vasta tarkentaa kuva haluamaan kohtaan. tai sitten en vain osaa käyttää kameran toimintoja ;)
-
AE-L -napin saa säädettyä lukitsemaan valotuksen ja/tai tarkennuksen.apache78 kirjoitti:pystyykö tässä D40:ssä lukitsemaan valotuksen jotenkin pysyväksi ilman että sen peukalolla (napin nimeä/kuvaketta en muista) joka kerta erikseen valitsee?
-
-
Nyt rohkeasti manuaali käteen ja auki sivulta 77, siellä kerrotaan miten napin toiminnan saa säädettyä.apache78 kirjoitti:miten tämä tapahtuu käytännössä? ko napin painaa pohjaan niin näyttöön tulee teksti/merkki joka kertoo että "valinta" on tehty, mutta kun napin löysää niin teksti/merkki poistuu? ja miten sillä napilla valitaan kumpi valitaan, valotus ja/tai tarkennus? riippuuko se moodista, a/p/m jne?
-
-
-
noniin. noin tuhannen kuvaa otettu tällä 399e kamera+salama paketilla. tosin salamaa ei ole tullut vielä käytettyä juuri ollenkaan. täytyy sanoa että paras ostos mitä on vähään aikaan tullut tehtyä. nyt vaan jäänyt pikkaisen hampaan koloon tuo kittiputken avuton zoom. eli kauemmas pitäisi päästä linssiä ruuvaamalla. ebäytä kuumeisesti olen selaillut mutta ei oikein tällänen märkäkorva tohdi noin vain painaa tilausnappia. Suosituksia? Joku jatkopala kittiputken jatkeeksi vai jokin uusi putki?
Parit makupalat kalareissulta kun sattui tuo d40 matkaan ;)
Parit makupalat kalareissulta kun sattui tuo d40 matkaan ;)
-
Tuota voin suositella: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=19800egoman kirjoitti:Suosituksia? Joku jatkopala kittiputken jatkeeksi vai jokin uusi putki?
Ei ehkä maailman paras, mutta hyvä jatke kittilinssille.
-
-