400D salama hajonnut?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
symphony

400D salama hajonnut?

Viesti Kirjoittaja symphony »

Niin, kamera hiukan kolahti (tippui kenttään...) Muuten toimii niinkuin pitääkin, mutta oma salama ei enää pomppaa esiin automaattiohjelmilla kuvatessa, eikä käsiarvoilla sen paremmin pysty pakottamaan salamaa ylös. Huomasin ton vasta äskettäin kun ulkoista salamaa tulee muuten tarvittaessa käytettyä, ja se toimii niinkuin pitääkin. Oiskohan jollakin aavistusta mitä hajos, kannattaako korjata, mahd. kustannusta jota siitä seuraa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Phil

Viesti Kirjoittaja Phil »

Minulla on vähän sama ongelma. Räpelöin kameraani jäätelön syönnin jälkeen tahmein sormin ja salama "jäi jumiin". Putsauksen jälkeen rupesi taas toimimaan, mutta jos salamaa ei tule käytettyä vähään aikaan, niin temppuilee taas - eli ei pomppaa aina automaattisesti ylös. En ole kysynyt huollon hintaa. Jos tarvitsen salamaa, nostan sen itse ylös varmuuden vuoksi.
symphony

Viesti Kirjoittaja symphony »

Siinä vaan on se ongelma että salama ei toimi millään tavalla, vaikka sen käsin nostais pystyyn. Ei välähdä ei...
venttis

Viesti Kirjoittaja venttis »

Mulla kävi ihan samoin. Salama vielä toimi muutaman päivän kolahduksen jälkeen normaalisti mutta noin kahden viikon jälkeen ei enää pomppaa eikä välähdä. Käsin nostaminen ei auta. Olisiko jollain tietoa mikä siellä on mennyt rikki tai korjauskuluista?
BEAT!!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BEAT!! »

Jousi poikki tai sen vapautusvipu.
venttis

Viesti Kirjoittaja venttis »

Tämäpä auttoi, nyt salama toimii normaalisti:

http://www.pekola.net/blog/?p=277
Vastaa Viestiin