Lee Varis -seminaari

Kirjat/lehdet, näyttelyt, TV-ohjelmat, messut, kurssit, opiskelu ...
Vastaa Viestiin
Jari-Matti

Lee Varis -seminaari

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti »

Color-Kolmio ja Potkastudios järjestävät poikkeuksellisen kuvankäsittelyseminaarin ammattivalokuvaajille ja tosiharrastajille.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
barcoder
Viesti:

Re: Lee Varis -seminaari

Viesti Kirjoittaja barcoder »

Jari-Matti kirjoitti:Color-Kolmio ja Potkastudios järjestävät poikkeuksellisen kuvankäsittelyseminaarin ammattivalokuvaajille ja tosiharrastajille.
Suosittelen, itse jo ilmottauduin...
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
OOpa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OOpa »

Sinnepä sinne...
Pintis
__
Ps. Foto ois kiva ylläri
valotus

Viesti Kirjoittaja valotus »

OOpa kirjoitti:Sinnepä sinne...
Noh, mikäs oli seminaarin anti?...
barcoder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja barcoder »

Viimeinen osuus, eli kuvein käsittely LAB-tilassa oli minun kannaltani ehdottomasti mielenkiintoisin. Siinä tuli useita käyttökelpoisia vinkkejä.

Keksimmäinen ihon säätö -osuus oli aika peruskauraa ja itse tiesin oikeastaan kaikki läpikäydyt asiat jo entuudestaan. Olen tietty joutunut asiaan aikalailla perehtymään, joten monille muille osallistujille osiossa tuli varmaan uuttakin asiaa.

Eka osuus, eli ACR:n kalibroiminen omalle kameralle soveltuvaksi vaikutti tosi mielenkiintoiselle, mutta ei kosketa tällä hetkellä henk-koht. koska en juurikaan kuvaa nykyään enää.

Oliko hintansa väärti... oli mennen tullen.

ps. aika kovia referenssejä Leellä kyllä oli näyttää. Mm. Uhrilampaiden juliste, jossa Jodie Fosterin suun edessä on perhonen, kaikki Angelina Jolien tähdittämän Tomb Reiderin julisteet, uudemmat Star Trekin julkat yms yms. Hauskoja tarinoita tuli näiden töiden tiimoilta.
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
ppotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ppotka »

barcoder kirjoitti:Viimeinen osuus, eli kuvein käsittely LAB-tilassa oli minun kannaltani ehdottomasti mielenkiintoisin. Siinä tuli useita käyttökelpoisia vinkkejä.

Keksimmäinen ihon säätö -osuus oli aika peruskauraa ja itse tiesin oikeastaan kaikki läpikäydyt asiat jo entuudestaan. Olen tietty joutunut asiaan aikalailla perehtymään, joten monille muille osallistujille osiossa tuli varmaan uuttakin asiaa.

Eka osuus, eli ACR:n kalibroiminen omalle kameralle soveltuvaksi vaikutti tosi mielenkiintoiselle, mutta ei kosketa tällä hetkellä henk-koht. koska en juurikaan kuvaa nykyään enää.

Oliko hintansa väärti... oli mennen tullen.

ps. aika kovia referenssejä Leellä kyllä oli näyttää. Mm. Uhrilampaiden juliste, jossa Jodie Fosterin suun edessä on perhonen, kaikki Angelina Jolien tähdittämän Tomb Reiderin julisteet, uudemmat Star Trekin julkat yms yms. Hauskoja tarinoita tuli näiden töiden tiimoilta.
Lee Varisin kaltaisen gurun kohdalla seminaariohjelmassa ei ole niinkään kyse siitä mitä hän osaa vaan mitä yleisö osaa. Yritin luentoja valitessani ottaa huomioon potentiaalisen yleisön. Leen selkeä kamerakalibrointi on ehkä käyttökelpoisin vaihtoehto ellei halua lähteä täysimittaiseen ICC-profilointiin ja sen vaatimaan satojen eurojen investointiin softiin ja välineisiin. Toinen esitys ihon perussäädöistä oli kevein anniltaan ja tarkoitettu erityisesti muotokuvaajille, jotka ovat merkittävä asiakasryhmä Color-Kolmiolle. Kynät sauhusivat yleisön keskuudessa kovasti tämänkin aikana.

LAB-tila vaatisi oikeasti ihan oman koko päivän seminaarinsa. Mutta nytkin Lee onnistui raapaisemaan aihetta hyvin, kuten Petterikin koki. Tosin seuraaminen vaati jo jonkin verran osaamista.

Julkisen seminaarin lisäksi Lee koulutti Potkastudiosin kuvaajia, minkä tietysti olin ottanut huomioon seminaariohjelmassa niin, että nämä kaksi osaa muodostivat meille yhtenäisen kokonaisuuden.

Lee Varis -seminaari oli Potkastudiosin ja Color-Kolmion kannalta pilottitapahtuma. Jo nyt tullut hyvä palaute johtanee jatkoon seminaarien osalta.

-p-
OOpa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OOpa »

Ehkä olisi voinut käsitellä kolmen kohdan sijaan vain kaksi... jäi vähän pintaraapaisuksi, mutta hyvinhän nää potki etiäpäin... ja toivottavasti saamme lisää jatkossa.
Pintis
__
Ps. Foto ois kiva ylläri
valotus

Viesti Kirjoittaja valotus »

ppotka kirjoitti: Lee Varisin kaltaisen gurun kohdalla seminaariohjelmassa ei ole niinkään kyse siitä mitä hän osaa vaan mitä yleisö osaa.
Jeps, tuo osallistujien tason määrittely se noissa isomman porukan peijaisissa ongelmana onkin. Itse olisin halunnut kuulla ja nähdä enemmän just noiden elokuvajulisteprojektien taustoja ja käytännön toteutuksia, kun kerran noinkin kaukaa kaveri tänne saadaan roudattua. Että miten se magic touch viime kädessä niihin oikein tehdään... :)

Muuten ihonsävyjen määrittelyt ja ensimmäisen osiossa läpikäyty peruskalibrointi olivat sellaista tietoa jota kouluttamaan olisi löytynyt varmasti kotimaistakin asiantuntemusta.

LABista tosiaan olisi paikallaan ainakin päivän seminaari, mielellään tiukasti joihinkin käytännön duuneihin pureutuva.
ppotka
Viesti:

Leen vierailusta lisää Potkastudiosin webbisivuilla. www-linkki alla ja siitä Uutisiin.

-p-
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

ppotka kirjoitti:Leen vierailusta lisää Potkastudiosin webbisivuilla. www-linkki alla ja siitä Uutisiin.

-p-
Taisi puhua samoja asioita mitä löytyy Lyndan videoilta.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
ppotka
Viesti:

kohan kirjoitti:
ppotka kirjoitti:Leen vierailusta lisää Potkastudiosin webbisivuilla. www-linkki alla ja siitä Uutisiin.

-p-
Taisi puhua samoja asioita mitä löytyy Lyndan videoilta.
Live on live ja video on video. Mutta Photoshop on Photoshop ja iho on iho. Eli joo, perusasiat pysyvät samoina esitystavasta riippumatta.

-p-
Vastaa Viestiin