Pientä kameraa etsimässä

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
karikjv

Pientä kameraa etsimässä

Viesti Kirjoittaja karikjv »

Olisi hakusessa pieni kamera, jolla saa hyvälaatuisia kuvia sekä ulkona että sisällä (myös hämärässä). Pitää olla nopea toiminnoiltaan sekä kestävä akku. Aluksi ajattelin jotain tyyliin A80 tai A75, mutta yllätyin kuinka "isoja" noi on. Vaihtoehtoja on mm.

Casio EX-Z40
Casio QV-R41/51/40

Pentax optio s4/s4i

Canon ixus400/430/500

Canon taitaa olla isoin, mutta kuvanlaadun pitäisi olla kohdallaan. Entä kestävyys (E18 virheet jne).

Arvosteluja ja erilaisia palstoja on kyllä tullut luettua, mutta silti kaipaan lisää kokemuksia, hyviä ja huonoja puolia jne.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
villeviera

pentax s4

Viesti Kirjoittaja villeviera »

käytössäni on pentax s4, joka on osoittautunut TODELLA HYVÄKSI kameraksi. kuvat ovat teräviä ja muutenkin laadukkaita. Pentaxin yökuvaus modi on myös varsin onnistunut.
kaikenlisäksi kamera on todella pieni. käyttöliittymä on todella hyvin suunniteltu. kamera mahtuu taskuun ihan oikeasti. kamera on vielä nopea tallentamaan kuvia, videotakin se ottaa äänenkanssa nykimättä.

Kyseistä kameraa saa n. 300€ www.pixmania.com
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Itse olen muutamia kertoja käyttänyt Nikon Coolpix 3700 kameraa ja se tuntuu pieneltä ja laadukkaalta kameralta.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/N ... cp3700.asp

Olen myös käyttänyt Canonin ixuksia useatakin mallia ja pitää kyllä sanoa että nekin on laadukkaita kameroita, mutta jotenkin tuo käyttölogiikka on noissa Canoneissa hieman outo, eli suosittelisin mielummin tuota Nikonia missä on selkeä käyttölogiikka lisäksi se on pienempi kuin nuo ixukset.
mustis2

Viesti Kirjoittaja mustis2 »

Ainakin yhdessä arvosteluissa on kehuttu Sony DSC-T1:n kohinattomuutta suurilla ISO-arvoilla eli sen perusteella sopisi hyvinkin hämäräkuvaukseen jos ISO400 ei ole käyttökelvoton. Vähän kallis kamera tuo Sony vielä on.

http://www.luminous-landscape.com/revie ... y-t1.shtml

"When I first looked at the S/N results at ISO 100, I thought — typical of a camera like this. OK, but not great. Then I looked at the results for ISO 200 and 400, which are not much different. I thought I'd made a mistake, so I went back and redid the tests. Same results. "

"I'm impressed by the low noise, not to mention the detail. This degree of enlargement is equal to an on-screen image size of 3 feet in width. This is as good as if not better than the best ISO 400 colour negative films in terms of grain."
timzo

pientä kameraa etsimässä

Viesti Kirjoittaja timzo »

Minun aikaisempi kamera oli Canon Ixus 330. Olin kameraan todella tyytyväinen. Kuvat olivat mielestäni todella hyviä. Huono puoli oli, että kamera oli aika painava ja iso kokoinen koko ajan mukana kannettavaksi.

Uusi kamerani on Sony DSC-P10. Minun toinen vaihtoehtoni oli Casio Exilim Z40. Mutta päädyin Sonyyn, koska se oli pienempi ja sopi paremmin minun käteeni. Olen yllättynyt, kuinka hyvä kuvia Sonylla saa. Olin vähän epäluuloinen, että kuinka se nyt pärjää vanhalle Canonille. Muistikortti kannattaa olla vähintään 256MT, koska kuvia tulee yllättävän paljon ja ei koko ajan jaksa latailla niitä tietokoneelle.

Ja jos englanti/saksa ei taivu kunnolla, niin kannattaa ostaa kamera suomesta. Myös huolto tapahtuu nopeammin suomesta ostetuille digikameroille.
Vastaa Viestiin