Tähtäilyynkö? Ei.tttuula kirjoitti: Mut sit tuli ongelma, mistä saa näytön päälle? saako sitä edes?
Nikon D40?
-
Termillä "jalat" tarkoittanet jalustaa, kolmijalkaa, tripodia tai millä nimellä niitä kutsutaankaan.tttuula kirjoitti:Ostettiin sitte veljen kanssa mulle tänään Gigantista toi, samalla 2gigan kortti, laukku ja jalat.
Mut sit tuli ongelma, mistä saa näytön päälle? saako sitä edes?
Onnittelut hankintasi johdosta! Olet saanut paljon kameraa pienellä rahalla.
Kaipaamasi ominaisuus (liveview) löytyy Nikonilta (DSLR-) D300 ja D3 kameroista, jotka ovat huisin paljon kalliimpia. Vaikka kyseisestä ominaisuudesta on tietysti iloa, hyviä kuvia on otettu jo jotain 100 vuotta ilman sellaista, joten eiköhän kuvien ottaminen onnistu edelleenkin.
-
-
Joo tätä tarkotin (: Nytkun vielä oppis käyttämään kameraa ilman käyttöohjeita, paketissa kun ei ollut suomenkielisiä ohjeita, vaan ruotsinkielinen.nikon-d40 kirjoitti:Termillä "jalat" tarkoittanet jalustaa, kolmijalkaa, tripodia tai millä nimellä niitä kutsutaankaan.tttuula kirjoitti:Ostettiin sitte veljen kanssa mulle tänään Gigantista toi, samalla 2gigan kortti, laukku ja jalat.
-
tttuula kirjoitti:Joo tätä tarkotin (: Nytkun vielä oppis käyttämään kameraa ilman käyttöohjeita, paketissa kun ei ollut suomenkielisiä ohjeita, vaan ruotsinkielinen.nikon-d40 kirjoitti:Termillä "jalat" tarkoittanet jalustaa, kolmijalkaa, tripodia tai millä nimellä niitä kutsutaankaan.tttuula kirjoitti:Ostettiin sitte veljen kanssa mulle tänään Gigantista toi, samalla 2gigan kortti, laukku ja jalat.
mtala kirjoitti: Jos ostit sen Suomesta, mukana pitäisi olla suomenkielinen ohjekirja. Pikaopas ei riittäne kuluttajansuojalain tarkoittamaksi käyttöohjeeksi.
Ota ensin yhteys myyjään ja pyydä suomenkielistä ohjekirjaa. Jos heillä ei sellaista ole, voit myös ottaa yhteyttä Nikonin Suomen toimistoon.
Tietoja käyttöohjeen kieliversion vaihdosta on myös ketjussa
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=27576
Tämän ketjun neuvot pätevät, oli kamera ostettu mistä tahansa. Ajantasaiset osoitetiedot kannattaa varmistaa Nikonilta, joko kysymällä tai hakemalla ne esiin suomenkielisiltä tukisivuita.
Mtala
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
-
Menu -> Asetusvalikko -> Tiedostonro. järj. -> Päällä.h3mu^ kirjoitti:Osaisko joku muuten kertoa että miten saisin laitettua semmosen asetuksen että kamera ei joka kerta aloittaisi tiedostonimeä alusta kun esimerkiksi tyhjentää muistikortin? Eli DSC_0001, DSC_0002 jne. Ärsyttää kun toi aina nollaa noi luvut ja aloittaa uudestaan ykkösestä.
-
-
Tassakin ne saastaa nykyaan kun eivat viitsi laittaa paperista ohjekirjaa. Siis joissakin versioissa ollut nain typerasti. Melkein kannattaisi vaatia paperinen versio. Miinusta kuitenkin Nikonille tastakin ratkaisusta.karik70 kirjoitti:Itse ostin myös Gigantista D40, suomenkielinen käyttöohje löytyy mukana tulleelta CD:ltä.
-
Lienee kaupasta kiinni. Jumbon Mustasta Pörssistä ostetussa kitissä tuli kyllä kunnollinen paperinen, paksu ohjekirja mukana.emerik kirjoitti:Tassakin ne saastaa nykyaan kun eivat viitsi laittaa paperista ohjekirjaa. Siis joissakin versioissa ollut nain typerasti. Melkein kannattaisi vaatia paperinen versio. Miinusta kuitenkin Nikonille tastakin ratkaisusta.karik70 kirjoitti:Itse ostin myös Gigantista D40, suomenkielinen käyttöohje löytyy mukana tulleelta CD:ltä.
-
Itse arvaisin että ohjekirjan saaminen on siitä kiinni onko laite virallisen maahantuojan kautta vai jostain muualta (esim. verkkokauppa.com hankkii kameransa muualta..)Maracaia kirjoitti:Lienee kaupasta kiinni. Jumbon Mustasta Pörssistä ostetussa kitissä tuli kyllä kunnollinen paperinen, paksu ohjekirja mukana.emerik kirjoitti:Tassakin ne saastaa nykyaan kun eivat viitsi laittaa paperista ohjekirjaa. Siis joissakin versioissa ollut nain typerasti. Melkein kannattaisi vaatia paperinen versio. Miinusta kuitenkin Nikonille tastakin ratkaisusta.karik70 kirjoitti:Itse ostin myös Gigantista D40, suomenkielinen käyttöohje löytyy mukana tulleelta CD:ltä.