kameran hankinta edessä, help me

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
moose

kameran hankinta edessä, help me

Viesti Kirjoittaja moose »

Tilanne olis seuraavanlainen:

Olen jossain määrin harrastanut valokuvausta, suht vähän kuitenkin, enkä vielä omista digikameraa. Tarkoitus olisi siis nyt sellainen hankkia hintahaitarilla 300-800e.

Käyttötarkoitus tulee olemaan kaikkea loma/juhlakuvien ja luontokuvien väliltä. Zoomin osuus olisi juuri tuossa luontokuvauksessa (eläimet) tärkeä. Canonin Powershot pro 1stä on joku minulle ehdottanut, se tosin on suht hintava.

Mm. tältä forumilta olen saanut käsityksen että esim saksasta on joissain tapauksissa halvempi tilata kamera kuin ostaa sama suomesta, pitääkö paikkansa?

Olen kiitollinen kaikesta pienestäkin ehdotuksesta/ohjeesta/vinkistä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mahei74

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

Tosta aiheesta sekä hintaluokasta löytyy aika monta viestiketjua vähän viestejä taaksepäin selailemalla :-)
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
Huru1

Kameran hankinta...

Viesti Kirjoittaja Huru1 »

Olen saman ,sinällään miellyttävän, ongelman edessä. Vaihtoehdot vaihtelevat välillä Fuji s5000, s7000 - Minolta Z2, Olympus C770.

Olen itsekin kuvannut (enempi "aikoinaan") järjestelmäkameroilla ja kävin juuri pihamaalla testaamassa näitä vanhoja kameroitani. Sain muutamia ajatuksia vahvistuksekseni ja hankinnan pohjalle: esimerkki: laitoin pienen leikkipallon (halkaisija 5cm) n. 4 metrin päähän itsestäni. Kokeilin Nikon 601+ Sigman APO 400mm -putkea ---> pallo (esim. kuviteltu pikkulintu tms.) täytti etsinruudusta n. 1/4 -osan ja vastaavasti Pentaxin kameralla 200mm-putkella vastaava kohde vain n.1/8 -osaa ruudusta ( filmiruudusta myös).

Tulos: valintani painottuu yhä enemmän kaikesta huolimatta digikameroiden puoleen, joissa on vähintään zoomia n. 380 mm:iä.
Muutoin Fuji s7000 kylläkin kiinnostaisi makrokuvaus yms. -seikkojen puolesta.
Samoin kuvanvakaajaa täytyy pohtia uudelleen (esim. Canon S1)

Toivottavasti auttoi edes vähän eteenpäin; onneksi toisaalta kameraa ei ole vielä hankittu, mutta toisaalta ottamaton kuva on edelleen ottamaton kuva ja menetetty mahdollisuus...:)
Lauriham

Viesti Kirjoittaja Lauriham »

ostakaa käytetyt järkkärit niin ette ostosta kadu, niihin saa alle 200e:lla 200mm putken jonka polttoväli vastaa digissä jo 300mm. Sillä saa jo hyviä kuvia pienistäkin elukoista.
mikko
Viesti:

Re: kameran hankinta edessä, help me

Viesti Kirjoittaja mikko »

moose kirjoitti:Canonin Powershot pro 1stä on joku minulle ehdottanut, se tosin on suht hintava.
Hyvä kamera kunnon putkella, huonoa on vain tarkennus nopeus, jos eläin ei pysy paikkoillaan kuvaa ei juuri saa otettua.
Hyvää on putken laatu, pieni koko, kattava zoomi, suomenkieliset valikot, ja tietenkin kuvanlaatu.

Onhan Canonilla tämäkin kamera, hiukan halvempi: http://www.canon.fi/For_Home/Product_Fi ... ID=26181#1 Kuvanlaatu ei tietenkään ole Pro 1 veroista, mutta tässä on pitkä zoomi 38-380mm ja kuvanvakain.

Digijärkän kun ostat tarkennus nopeus on kunnossa hyvillä putkilla, hinnat ovat ikävä kyllä sitten runko ja muutama zoomi yli 2000 euron. Käytettyä en sinulle suosittele jollet ole varma mitä ostat, monissa käytetyissä saattaa tulla eteen huoltoja jotka ovat varsin hinnakkaita.

Kameraan joudut aina ostamaan uuden muistikortin tässä niiden hintoja, ne kannattaa ostaa suomesta: www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=93&All=1

moose kirjoitti:Mm. tältä forumilta olen saanut käsityksen että esim saksasta on joissain tapauksissa halvempi tilata kamera kuin ostaa sama suomesta, pitääkö paikkansa.
Tässä muutama paikka, toimittavat suomeen, luotettavia ja suosittuja firmoja saksasta: www.ac-foto.com ja toinen hyvä www.topfoto-online.de kannattaa ensin kysyä onko tavaraa hyllyssä ennen kuin tilaa.
Suomen hinta taso selviää täältä : www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=73&All=1
*Pro Mikko Laakso*
Vastaa Viestiin