yksi kysymys

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
raamise

yksi kysymys

Viesti Kirjoittaja raamise »

voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta jos kuva näytöllä ylittää ruudun koon ja kuvaa pienentää mahtumaan ruudulle, niin onko lopputulos epätarkempi kuin sellainen 'alkuperäinen' kuva, joka on juuri näyttöruudun kokoinen? Eli jos katselee kuvia pääasiassa päätteeltä, kannattaako ostaa kamera joka kuvaa (käyttöön nähden) liian tarkkoja kuvia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jupe

Yksi vastaus

Viesti Kirjoittaja Jupe »

Kyllä kannattaa, mikäli budjetti pitää.

Tämä antaa mahdollisuuden leikata kuvasta pienemmän alueen ja silti tämä pienempi alue kattaa tarpeellisen resoluution.

Tämä tavallaan kompensoi myös kameran mahdollisesti liian pientä zoomia.
Janne K

Viesti Kirjoittaja Janne K »

Ja pienentäminen tekee kuvalle hyvää; digikameran pikselithän näkevät vain yhden osavärin kukin.
torton

Toinen yksi kymysys

Viesti Kirjoittaja torton »

Mulla on IXUS v3.Kun siirrän kuvat läppärille niin voinko jostain lukea sen kuvanottoajan ja päivämäärän.Kamerassahan se kyllä näkyy mutta koneella olen löytänyt vaan sen siirtoajan.Auttakaa ny mua ku en oo mikään hakkeri..
jp

Viesti Kirjoittaja jp »

Photoshop 7 selaimesta näkyy nämä tiedot tai sitten File info komennossa.
Santtu
Viesti:

Re: Toinen yksi kymysys

Viesti Kirjoittaja Santtu »

torton kirjoitti:Mulla on IXUS v3.Kun siirrän kuvat läppärille niin voinko jostain lukea sen kuvanottoajan ja päivämäärän.Kamerassahan se kyllä näkyy mutta koneella olen löytänyt vaan sen siirtoajan.Auttakaa ny mua ku en oo mikään hakkeri..
Mikä tahansa Exif dataa lukeva ohjelma osaa näyttää tuon tiedon.

Esim. Irfanview osaa, muistaakseni vaatii plug-inin, mutta jos tuon haet, niin hae samalla kaikki pluginit.

Myös ADCsee näyttää Exif datan.
Vastaa Viestiin