yksi kysymys
-
yksi kysymys
voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta jos kuva näytöllä ylittää ruudun koon ja kuvaa pienentää mahtumaan ruudulle, niin onko lopputulos epätarkempi kuin sellainen 'alkuperäinen' kuva, joka on juuri näyttöruudun kokoinen? Eli jos katselee kuvia pääasiassa päätteeltä, kannattaako ostaa kamera joka kuvaa (käyttöön nähden) liian tarkkoja kuvia?
-
Yksi vastaus
Kyllä kannattaa, mikäli budjetti pitää.
Tämä antaa mahdollisuuden leikata kuvasta pienemmän alueen ja silti tämä pienempi alue kattaa tarpeellisen resoluution.
Tämä tavallaan kompensoi myös kameran mahdollisesti liian pientä zoomia.
Tämä antaa mahdollisuuden leikata kuvasta pienemmän alueen ja silti tämä pienempi alue kattaa tarpeellisen resoluution.
Tämä tavallaan kompensoi myös kameran mahdollisesti liian pientä zoomia.
-
Toinen yksi kymysys
Mulla on IXUS v3.Kun siirrän kuvat läppärille niin voinko jostain lukea sen kuvanottoajan ja päivämäärän.Kamerassahan se kyllä näkyy mutta koneella olen löytänyt vaan sen siirtoajan.Auttakaa ny mua ku en oo mikään hakkeri..
-
- Viesti:
Re: Toinen yksi kymysys
Mikä tahansa Exif dataa lukeva ohjelma osaa näyttää tuon tiedon.torton kirjoitti:Mulla on IXUS v3.Kun siirrän kuvat läppärille niin voinko jostain lukea sen kuvanottoajan ja päivämäärän.Kamerassahan se kyllä näkyy mutta koneella olen löytänyt vaan sen siirtoajan.Auttakaa ny mua ku en oo mikään hakkeri..
Esim. Irfanview osaa, muistaakseni vaatii plug-inin, mutta jos tuon haet, niin hae samalla kaikki pluginit.
Myös ADCsee näyttää Exif datan.