PrePress Studio Oy myy X-Rite ColorChecker -targettia, mutta hinta on hirveä. Maitolaiturista saa halvalla mutta toimitusaika luvattu turhan pitkäksi. Mistä muualta tuota kannattaisi kysellä?
Tätä perinteistä siis haen:
Mistä ColorChecker väritargetti nopeasti?
-
- Viesti:
Mistä ColorChecker väritargetti nopeasti?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Minä olen luullut colortargetin käyttöä sellaiseksi, että siitä otetaan kuva ja sitten verrataan tulosta näytöllä tai vedoksena alkuperäiseen. Oleellista on siis vertailu siihen targettiin. Siinä mielessä ei liene esteitä tehdä omaa targettia. Tuskin siinä tarvitaan juuri tarkalleen noita sävyjä, tärkeintä on, että on mihin verrata. Odottaessasi sitä pidemmän toimitusajan kappaletta voisit siis kokeilla tulostaa oma target.
-
- Viesti:
Kiitos, laitoin kysymystä heille.Nalho kirjoitti:Top Shotin listoilla näkyy olevan hintaan 99€. Saatavuudesta ei minulla ole tietoa.
EDIT: On kuulemma heti varastossa, tilaan siis tuolta.
-
- Viesti:
Totta kyllä, onhan noita tulostettujakin näkynyt käytössä täällä töissä ja muualla. Mutta tuossa on kuulemma nopea saatavuus ja meillä on jo yksi tuollainen joten ei nyt ole tarpeen tulostella.adapteri kirjoitti:Odottaessasi sitä pidemmän toimitusajan kappaletta voisit siis kokeilla tulostaa oma target.