D70 & Tamron DI 28-75/2.8-4.0?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
smaisnie

D70 & Tamron DI 28-75/2.8-4.0?

Viesti Kirjoittaja smaisnie »

Heips,

Minulla olisi vakaa aikomus ostaa Nikon D70 ensimmäiseksi järjestelmäkameraksi, mutta peruslinssin valinta aiheuttaa vielä hieman ongelmia. Kitin mukana tuleva AF-S DX 18-70/3.5-4.5 IFED on tietääkseni hyvälaatuinen ja tarjoaa vähintäänkin kohtuullisen hinta/laatusuhteen. Minulle on kuitenkin suositeltu myös Tamronin DI 28-75/2.8-4.0, joka tarjoaisi paremman valovoimakkuuden. Sen tarkkuutta on myös kehuttu. Onko kenelläkään tarkempia kokemuksia Tamronin linsseistä?

Tamronin linssin hinta näyttäisi olevan noin 450 EUR. Täten kokonaissumma (linssi + runko) olisi lähes sama kuin Nikonin linssillä. Tamronin linssistä on tietääkseni 2 eri mallia (Canonin & Nikonin rungoille erikseen). Valitettavasti en kuitenkaan löydä mistään suomalaista myyjää. Googlettamallakaan ei tullut tulosta. Onko kenelläkään tietoa, mistä Tamronin linssi kannattaisi hankkia?

Terveisin Sami Maisniemi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
markoh7

Viesti Kirjoittaja markoh7 »

Tamronin maahantuoja on Kaukomarkkinat ja sitä saa tilaamalla varmaan kaikista kunnon kamerakaupoista. PKS-seudulla suuntaa askeleet kohti Stockaa, sieltä ainakin saa.
JupJup

Viesti Kirjoittaja JupJup »

Googlella myyjän etsintää on saattanut häiritä väärät tiedot valovoimasta. Se on 28-75/2.8

Siitä on olemassa peräti neljä versiota: nikon, canon, pentax ja minolta. Suomessa olen tosin nähnyt myynnissä enimmäkseen nikon ja canon versioita.

Muistaakseni näin tuosta mainoksia kameralehdessä (kun luin kirjastossa) Ehkä kannattaisi käydä katsomassa liikeiden nimet. Sitten myös ainakin topshotin verkkokaupassa tuon olen muistaakseni nähnyt.
Vastaa Viestiin