Card error
-
Card error
Mikä on vikana kun kamera ilmoittaa yhtäkkiä että card error eikä anna enää ottaa kuvia. Ensin pitää tyhjentää kortti kuvista jonka jälkeen vasta pystyy ottaa uusia. Tosi kiva kun on jossain tilaisuudessa kuvaamassa ja puoli korttia on jo täynnä kuvia kun yhtäkkiä tulee tuo ilmoitus eikä sen jälkeen voi ottaa enää kuvia. Toki mulla on toinenkin kortti ostettuna mutta ei kai tuollainen voi olla normaalia?
-
Re: Card error
Ootko kokeillu formatoida uusiksi?
-
-
-
-
- Viesti:
-
En löytänyt sopivampaakaan topiccia, joten aattelin josko tänne joku tietävä kehtaisi vastata... Haulla olen yrittänyt etsiä tietoa muistikortti errorista, mutta huonoin tuloksin. Olin lapin reissulla ja yhtäkkiä kameraan(400D) tuli teksti cf error eikä se antanut enää ottaa kuvia. Muistikorttina on kingstonin 2gigane. Olen ymmärtänyt että kuvat voidaan vielä pelastaa, mutta miten? Käytin kortin paikallisessa kamerakaupassa ja ne sai sieltä parisataa kuvaa, mutta ne olivat juuri ne kuvat jotka minulla oli jo koneella. Ilmeisesti porukka on pelastellut kuviaan ihan kotikoneella? Kokeilin PC Inspector File Recovery ilmaisohjelmaa, mutta en oikein hallinnut sen käyttöä. Nyt uuden muistikortin mukana tuli Sandisk RescuePRO Deluxe 4.0 ohjelma, mutta se ei aloita etsimistä muistikortiltani. Siis kun valitsen ko ohjelmassa muistikorttini valikosta jossa näkyy koneen kovalevyt jne. niin "start" nappi ei muutu vihreäksi joten sen klikkaaminen ei käynnistä etsimistä. Kysynkin siis josko joku osaisi kertoa että pitäisikö minun alustaa muistikortti jotta pystyisin edellä mainitsemillani ohjelmilla etsiä kadonneita kuvia? Ymmärtääkseni ohjelmat ovat juuri formatoituja kortteja varten.
Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa :)
Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa :)
-
... ... error
Hei
Ei oo nyt oma kamera lähellä (Fuji s7000), en pääse testaamaan "koodia".
Minulla oli korttiongelma joskus, enkä muista mitä herjas.
Mutta osoittautu, että kameran pohjasta CF-korttiin tulevat piikit oli vääntyneet. Katottiin liikkeessä suurennuslasillakin.
Harmi ku Fujissa xD korttikin, en saanu ostaa uutta kameraa!
;-)
Voiskos sulla olla tuosta kysymys, auttaako??
terv
se tumpelo muumipappa
Ei oo nyt oma kamera lähellä (Fuji s7000), en pääse testaamaan "koodia".
Minulla oli korttiongelma joskus, enkä muista mitä herjas.
Mutta osoittautu, että kameran pohjasta CF-korttiin tulevat piikit oli vääntyneet. Katottiin liikkeessä suurennuslasillakin.
Harmi ku Fujissa xD korttikin, en saanu ostaa uutta kameraa!
;-)
Voiskos sulla olla tuosta kysymys, auttaako??
terv
se tumpelo muumipappa
-
... jatko
löysin ite aloittamani kirjoituksen
"card errorista"
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=30265
Käys kurkkaan, ilm sama ongelma, piikit oli mulla tosiaan vinksallaan, tai siis kamerassa.
Kurkkaa hyvässä valossa ja suurennuslasilla korttipaikan pohjalle!!
No kuvaukset jatkuneet, toinen kymppi tonnin kierros menossa mutta nyt vain xD kortilla.
Hyvää kevättä
"tump mu-pa"
löysin ite aloittamani kirjoituksen
"card errorista"
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=30265
Käys kurkkaan, ilm sama ongelma, piikit oli mulla tosiaan vinksallaan, tai siis kamerassa.
Kurkkaa hyvässä valossa ja suurennuslasilla korttipaikan pohjalle!!
No kuvaukset jatkuneet, toinen kymppi tonnin kierros menossa mutta nyt vain xD kortilla.
Hyvää kevättä
"tump mu-pa"