Uuden kameran hankinta Canon S45 tilalle
-
Uuden kameran hankinta Canon S45 tilalle
Aikaisempi digikamerani oli Canon Powershot S45 ja muuten olin kameraan tyytyväinen mutta siinä oli pari puutetta:
- Värit olivat liian tummia. Tiedä sitten oliko kuvaajan vai kameran vika. Aikaa ei kuitenkaan löydy kauheasti kuvien muokkaukseen joten kuva saisi olla "hyvä" jo kamerasta koneelle siirrettäessä.
- Kameran hitaus. Kamera alkoi tökkimään jos yritti ottaa useamman kuvan peräkkäin. Kuvattava kohde kerkesi viiveen aikana siirtyä.
En ole vuoteen seurannut kameroiden kehitystä ja tarvitsisin apua uuden kameran valintaan. Seuraavat ominaisuudet pitäisi löytyä
- Kompakti koko, ei isoa zoomia
- Useamman kuvan ottaminen peräkkäin. Kohteena on nopeasti ilmeitä ja paikkoja vaihtava lapsi.
- Samanlainen viimeistely kuin S45:ssa. Ei mitään lelun tuntuista muovikuorista kameraa.
- Värit mieluiten iloisia eikä valmiiksi tummia kuten S45:ssa.
- Suurin osa kuvista otetaan sen enempää asetuksia muuttamatta, joten hyvä kuvanlaatu auto-toiminnolla on tärkeä.
Hinnalla ei ole niin merkitystä, kunhan kriteerit täyttyvät. Canon G5 osui uusista kameroista silmään. Olisiko siitä mihinkään? Muita vaihtoehtoja?
- Värit olivat liian tummia. Tiedä sitten oliko kuvaajan vai kameran vika. Aikaa ei kuitenkaan löydy kauheasti kuvien muokkaukseen joten kuva saisi olla "hyvä" jo kamerasta koneelle siirrettäessä.
- Kameran hitaus. Kamera alkoi tökkimään jos yritti ottaa useamman kuvan peräkkäin. Kuvattava kohde kerkesi viiveen aikana siirtyä.
En ole vuoteen seurannut kameroiden kehitystä ja tarvitsisin apua uuden kameran valintaan. Seuraavat ominaisuudet pitäisi löytyä
- Kompakti koko, ei isoa zoomia
- Useamman kuvan ottaminen peräkkäin. Kohteena on nopeasti ilmeitä ja paikkoja vaihtava lapsi.
- Samanlainen viimeistely kuin S45:ssa. Ei mitään lelun tuntuista muovikuorista kameraa.
- Värit mieluiten iloisia eikä valmiiksi tummia kuten S45:ssa.
- Suurin osa kuvista otetaan sen enempää asetuksia muuttamatta, joten hyvä kuvanlaatu auto-toiminnolla on tärkeä.
Hinnalla ei ole niin merkitystä, kunhan kriteerit täyttyvät. Canon G5 osui uusista kameroista silmään. Olisiko siitä mihinkään? Muita vaihtoehtoja?
Viimeksi muokannut tgynther, Touko 02, 2004 20 : 21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
sony dsc-v1
tutki sony dsc-v1, itse ainakin päätin ostaa sen, kun sen saa jo alle 500€:lla.
-
Re: sony dsc-v1
Nyt on viivalla enää Sonyn dsc-v1, G5 ja Pentax Optio 555. Näiden välillä onkin sitten vaikeampi tehdä valintaa. Sonyssä on pieni koko hyvää, mutta kalliit lisävarusteet ja huono akku. G5 on ehkä hiukan liian iso ja Pentaxista en osaa sanoa, ominaisuudet vaikuttavat kuitenkin hyviltä.villeviera kirjoitti:tutki sony dsc-v1, itse ainakin päätin ostaa sen, kun sen saa jo alle 500€:lla.
-
G5 hinta on sen verran korkeampi, että hinnan erolla saa jonkinlaisen memorystickin, vara akunkin saa 29 €:lla sonyyn hintaseurannan mukaan.
Olen myös kuullut että sonyn akku ei ole pitkäkestoisimpia, mutta omiin tarpeisiini se riittää. n. 200 kuvaa pystyy ottamaan.
Pentaxista minulla ei ole pahaa sanottavaa, mutta omasta mielestäni v1 on kilpailukykyisin. Jokainen kuitenkin ostaa oman maun mukaan :)
Olen myös kuullut että sonyn akku ei ole pitkäkestoisimpia, mutta omiin tarpeisiini se riittää. n. 200 kuvaa pystyy ottamaan.
Pentaxista minulla ei ole pahaa sanottavaa, mutta omasta mielestäni v1 on kilpailukykyisin. Jokainen kuitenkin ostaa oman maun mukaan :)
-
Hintaero seuraavilla yhdistelmillä on n. 20 euroa Sonyn hyväksi. (Kauppoina käytin hiukan tunnetuimpia, en halua ostaa kameraa yhden miehen autotallikaupasta, vaikka hinta olisikin hiukan halvempi)villeviera kirjoitti:G5 hinta on sen verran korkeampi, että hinnan erolla saa jonkinlaisen memorystickin, vara akunkin saa 29 €:lla sonyyn hintaseurannan mukaan.
G5 + laukku + 512MB = 750 euroa
V1 + laukku + 512MB + lisäakku = 730 euroa.
Hintapuolelta ei ole niin väliä kumman ottaa. Pentaxin tiputin jo pois hitauden vuoksi. Nyt pitäisi näistä kahdesta valita.
Kummassa kamerassa on nopeampi automaattitarkennus? Tämän luulisi olevan sen mikä vaikuttaa kuvausnopeuteen kun otetaan monta kuvaa peräkkäin...
-
valinta
jostain luin että v1 on nopea tarkentamaan, mutta kummatkin on varmasti hyviä kameroita.
-
Ja tuosta hinnasta vaan sen verran, että esim. top-fotosta saa tuon kuvaamasi paketin, V1+akku+512mt muistikortti alle 620 euron hintaan. Yhtäläinen edukkuus koskee varmaan G5:kin?
Kannattaa selailla vähän taaksepäin viestejä :)
Sony dsc-v1 VS. Canon g5:
Tässä
..ja tässä
Kannattaa selailla vähän taaksepäin viestejä :)
Sony dsc-v1 VS. Canon g5:
Tässä
..ja tässä
-
pixmania
pixmania on halpa ja luotettava paikka ostaa esim. sony v1 kamera :) luottokortilla maksettu lähetys tuli kotiinkannettuna 1,5 vrk tilauksesta.
www.pixmania.com
itse kamera on halpa 465 € (+14 € rahti) mutta kaikki lisäsälä tuntuu olevan arvokasta, mutta mikä pakottaa ostaa kaikki samasta paikasta.
jos luotat nettiostamiseen niin saksassa on myös muita vielä halvempia nettikauppoja, niistä lisää -> ulkomailta ostaminen alta.
www.pixmania.com
itse kamera on halpa 465 € (+14 € rahti) mutta kaikki lisäsälä tuntuu olevan arvokasta, mutta mikä pakottaa ostaa kaikki samasta paikasta.
jos luotat nettiostamiseen niin saksassa on myös muita vielä halvempia nettikauppoja, niistä lisää -> ulkomailta ostaminen alta.